جان فدا/

فرمانده نیروی دریایی ارتش: مکتب سلیمانی پیام‌آور وحدت در جامعه اسلامی است

دریادار ایرانی گفت: به برکت روحیه وحدت‌گرایانه‌ای که شهید سلیمانی داشت، شرایطی در جامعه ایران به وجود آمده که هر زمان نام سردار دل‌ها مطرح می‌شود، همه القائات تفرقه‌افکنانه رسانه‌های بیگانه جای خود را به انگیزه‌های ملی و مذهبی می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 02January 2023

مکتب سلیمانی پیام‌آور وحدت در جامعه اسلامی است/ بیمارستان نداجا در دهه فجر در سواحل مکران به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با رادیو مقاومت با اشاره به ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: این اجحاف به مقام این سردار رشید سپاه اسلام است که ایشان را محدود به یک قهرمان ملی بدانیم؛ زیرا سردار سلیمانی یک شخصیت در تراز جهان اسلام و آحاد جامعه بشری است و هرکس که بیشتر از انسانیت بهره‌مند باشد، بیشتر متوجه جایگاه باعظمت شهید سلیمانی خواهد بود.

امیر ایرانی افزود: حاج قاسم هر آن‌چه در توان داشت، بی‌مضایقه در طبق اخلاص قرار می‌داد و به مردم هدیه می‌کرد؛ البته مردمی که محدودیت جغرافیایی برای آن وجود نداشت و آحاد بشریت را شامل می‌شد و این منطق شهید سلیمانی هم مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی بود؛ همان اندیشه‌های بلندی که انسان را در مقام خلیفة الله می‌داند و بدون چشم‌داشت به موقعیت‌های جغرافیای، باکرامت‌ترین انسان را باتقواترین آن‌ها می‌شمارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با این حال، نباید پیروی از مکتب سلیمانی در ذکر چندباره نام شهید بر زبان محدود باشد و باید راه او، رسم او و انگیزه‌هایش در امورات روزمره زندگی ما متجلی شود. حاج قاسم هر جا که یک انسان نیاز به کمک داشت، با تمام وجود در صحنه حاضر می‌شد و نه‌تن‌ها از گلوله نمی‌ترسید بلکه با ورودش به هر معرکه، ضرب‌آهنگ حملات توپخانه‌ای و موشک باران‌ها به یمن حضور یک مرد خدایی قطع می‌شد و به‌نوعی گلوله‌ها از او می‌ترسیدند. البته حقیقت این است که اگر گفته می‌شود که شهید سلیمانی یک انسان خداترس بود، اما باید تذکر داد که این ترس نه از سر وحشت بلکه از سر عشق وافری بود که به ذات اقدس پروردگار داشت.

وی ادامه داد: به برکت روحیه وحدت‌گرایانه‌ای که شهید سلیمانی داشت، شرایطی در جامعه ایران به وجود آمده که هر زمان نام سردار دل‌ها مطرح می‌شود، دوباره همه القائات تفرقه‌افکنانه رسانه‌های بیگانه جای خود را به انگیزه‌های ملی و مذهبی می‌دهند و مردم برای گرامیداشت یاد قهرمان ملی‌شان دورهم جمع می‌شوند. نمونه بارز این موضوع را هم در مراسم تشییع سردار دل‌ها شاهد بودیم که یک ایران برای تجلیل از این قهرمان جهانی همگام و همراه شدند.

دریادار ایرانی در تشریح تدابیر عملیاتی و اجرایی نیروی دریایی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و نظامی هم تصریح کرد: امروزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استمرار مأموریت‌های شهید سلیمانی، محل استقرار خود را در اطاعت از فرمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده معظم کل قوا، آب‌های استراتژیک جنوب شرقی کشور قرار داده است؛ منطقه‌ای که متأسفانه از نظر امکانات زیرساختی هم با محدودیت‌هایی در شاخص‌های توسعه مواجه هستند و بر همین اساس، دریادلان نداجا به‌موازات تأمین امنیت منطقه و انجام مأموریت‌های خود، تلاش داشته تا در گام‌های مختلفی برای توانمندسازی اهالی شریف این خطه نیز بکوشد.

فرمانده نداجا تأکید کرد: بر همین اساس، به‌موازات خدماتی که در حوزه بهداشت، درمان و تأمین دارو به‌صورت رایگان به اهالی بندر مکران ارائه می‌شود، نیروی دریایی ارتش در دهه مبارک فجر هم بیمارستان خود را در سواحل همین منطقه به بهره‌برداری خواهد رساند و هم‌چنین به‌طور متمرکز نیروی انسانی موردنیاز خود را هم از اهالی بومی انتخاب می‌کند. پشتیبانی در دریا هم خدمت دیگری است که نیروی دریایی برای دریانوردان و قایق‌های ماهیگیری اهالی به ارمغان آورده و در مقام سفیر فرهنگ و علم ملت ایران برای همه ملت‌هایی که سواحل مشترک در آب‌های آزاد این منطقه دارند، برنامه‌های چندملیتی ویژه‌ای هم در دستور کار قرار داشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار