جان فدا/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پدیده‌ای بی‌مانند و سرداری بی‌رقیب

چرائی نفوذ حاج قاسم سلیمانی در دل ایرانیان به همه اتفاقاتی بر می‌گردد که در طول حیات وی رخ داد و سبب شد تا گمشده یک ملت اصیل و ریشه‌دار در وجود وی متبلور شود.
کد خبر: ۵۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۳ - 03January 2023

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: ترور ناجوانمردانه و وقاحت ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در صدور فرمان این جنایت نیز باعث ایجاد نفرت عمومی نسبت به استکبار جهانی شد.

تشییع شکوهمند پیکر سپهبد شهید سلیمانی در عراق و ایران نیز به ثبت لحظات باور نکردنی از اتحاد و همدلی ایرانیان منجر شد. پرواز سپهبد شهید سلیمانی به سوی ابدیت اگر چه به معنای توفیق این بزرگمرد برای رسیدن به آرزوی شهادت بود اما کام ایرانیان و همه حامیان جبهه مقاومت را تلخ کرد.

چرائی نفوذ حاج قاسم سلیمانی در دل ایرانیان به همه اتفاقاتی بر می‌گردد که در طول حیات وی رخ داد و سبب شد تا گمشده یک ملت اصیل و ریشه‌دار در وجود وی متبلور شود.

اسطوره‌ای بی بدیل

هر پدیده اجتماعی می‌تواند جریانات اجتماعی را به صورت عام، تحت تاثیر خود قرار دهد اگر و تنها اگر، بی‌رقیب و یکتا باشد؛ سپهبد شهید سلیمانی یک عنصر بی‌بدیل و یک پدیده موثر در دوران زندگی خود بود. اهمیت عملکرد وی به نحوی بود که کمترین جابجایی و سفرهای وی می‌توانست معادلات منطقه و حتی جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

پدیده‌ای بی‌مانند سرداری بی‌رقیب

بی‌شک تعدی‌های مکرر قدرت‌های غربی و آمریکا علیه ایران، از حافظه تاریخی ملت ما پاک نشده و نمی‌شود. در چنین شرایطی، حاج قاسم نماد تحقیر دشمنان و دفاع از مظلوم در عمق استراتژیک دشمن بود.

علاقه داشتن به این مرد بی‌نظیر اگر چه می‌تواند فضیلت محسوب شود اما کم نبودند کسانی که زاویه‌های عقیدتی متعدد با وی داشتند و در عین حال به سبب زنده‌کردن عظمت ایران اسلامی، مدیون و مرهون و بودند و هستند؛ و کم نیستند دشمنانی که ناچار، لب به تحسین رشادت‌های او گشودند.

نماد شرافت دینی و ملی

تبلیغات ضددینی و تحقیر هویت ایرانی، قدمتی چند صد ساله و بلکه هزاران ساله دارد. از دوران اشغال ایران توسط اسکندر مقدونی تا به امروز، بارها و بارها هویت دینی و ملی ایران تحقیر شد و البته هر بار با رشادت بزرگمردان و شیرزنان این مرزوبوم، چیزی جز حقارت، نابودی و فرار مفتضحانه نصیب دشمنان نشد.

در قرون گذشته نیز کشورهای استعماری پرشماری اقدام به هجوم علیه اسلام و نمادهای ملی ایرانیان کردند. از تغییر بافت جمعیتی تا تجاوز نظامی و اشغال و از تحریم و تهدید تا ایجاد فرقه‌های انحرافی، همه و همه روش‌های استعمار برای به زانو در آوردن ملت ایران بود.

بارها و بارها بخشی از خاک ایران‌زمین به تاراج رفت خائنان داخلی به پشتوانه استعمار، مقدسات دینی و نمادهای ملی ما را مورد بی‌احترامی قرار دادند؛ اگر چه هر گز نقشه‌های شوم دشمنان به صورت کامل محقق نشد اما زخم این دژخیمان بر تن ملت ایران، نسل به نسل باقی ماند.

انقلاب اسلامی، استقرار جمهوری اسلامی و نهایت پیروزی در دفاع مقدس مقدمه‌ای شد برای زنده شدن شکوه ملی و عظمت اسلامی ملت ما. شکوه و عظمتی که نیاز داشت با یاری مظلومان عالم، تکمیل و به ظهور برسد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی نماد شرافت دینی و ملی اران بود که توانست با دفاع از مظلومان در افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و... ، حلقه آخر از تکمیل زنجیره زنده کردن شکوه ملی و عظمت اسلامی ایران باشد.

تبلور جوانمردی، همزیستی و تساهل مذهبی

در یک قرن اخیر بارها و بارها در کشورهای اسلامی از جمله ایران، چهره‌های شاخص کوشیدند با شعارهایی همچون تساهل و تسامح، توجه مردم را به خود جلب کنند. نهایتاً اما نه تساهلی و همزیستی حاصل شد و نه سعه‌صدر از مدعیان دیده شد.

پدیده‌ای بی‌مانند سرداری بی‌رقیب

سپهبد شهید قاسم سلیمانی به معنای حقیقی تبلور جوانمردی، سعه‌صدر و تساهل‌و تسامح مذهبی بود به نحوی که بدون گذشتن از اصول اسلامی، توانست دل‌های اقلیت‌های دینی و مذهبی در عراق و سوریه و ایران و لبنان را به سوی اسلامی متمایل کند.

آنچه که دشمنان نمی‌خواهند باور کنند

ایران اسلامی دردانه‌های بیشماری داشته است که در طول تاریخ به پیشگاه اسلام هدیه شدند. داغ‌های فراون بر جگر مادران ایران‌زمین گذاشته شده است چرا که همواره جان گرامی ستاره‌های درخشان این مرزوبوم، مورد طمع گرگ‌های گرسنه و کفتارهای خونریز عالم بوده است.

دشمنان ایران اسلامی اما هر بار که عزیزی از عزیزان این خاک را از سر شقاوت و ناجوانمردی بر خاک افکندند، هزاران گل نورسته در دامان مادران دلیر ایران زمین پرورش یافت و هزاران سرباز دیگر تقدیم اسلام و ایران شدند. این همان حقیقتی است که در محاسبان دشمنان، نادیده گرفته شده است و چه بسا این امر، جلوه نصرت باریتعالی برای ملت مسلمان ایران باشد.

انتهای پیام/ 933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار