جان فدا/ همرزم شهید سلیمانی:

روایت همرزم شهید سلیمانی از نگاه سردار نسبت به جمهوری اسلامی

سردار «چهارباغی» گفت: حاج قاسم در صحبت‌هایش بین رزمندگان بعد از یک عملیات توپخانه‌ای موفق، فرمود به شما می گویند مدافعین حرم، مدافعین حرم می‌دانید یعنی چه؟ حرم یعنی کل جمهوری اسلامی ایران و کل جمهوری اسلامی حرم است و شما هر کجا که هستید مدافع جمهوری اسلامی هستید و این نگاه حاج قاسم نسبت به جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۵۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ - 03January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، این ایام متقارن با سومین سالگرد شهید سلیمانی است، شهیدی که شخصیتی فراملی بود و همه آزادی خواهان جهان مجذوب و شیفته این شهید بزرگوار می‌شدند.

بنابه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ضروری است که مکتب سردار شهید سلیمانی را به همگان معرفی و آن را ترویج دهیم.

 به همین منظور سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمود چهارباغی» همرزم شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعپرس در همدان، اظهار داشت: در خصوص سردار شهید سلیمانی نمی‌شود گفت که شهیدی دست نیافتنی است. بلکه خیلی‌ها می‌توانند همچون شهید سلیمانی باشند. بسیاری از همرزمان سردار به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که می‌روند، خیلی از جوان‌ها از آنان سوال می‌کنند که ما هم می‌توانیم مثل شهید سلیمانی شویم؟

شهید

وی به بیان چند خصوصیت بارز شهید سلیمانی پرداخت و افزود: سردار شهید سلیمانی بسیار به پدر و مادرش احترام می‌کرد و علی‌رغم تمام مشکلات حتما به دیدار آنان می‌رفت‌. سردار از هیچ چیز به جز خدا نمی‌ترسید و همه کارهایش را با رهبری هماهنگ می‌کرد. پشت سر رهبر انقلاب راه می‌رفت و از رهبری جلوتر نمی‌رفت، این مطلب را هنگامی که وصیت نامه ایشان را مطالعه کردیم، متوجه شدیم که چقدر بر اطاعت از رهبری تاکید دارند.

چهارباغی ادامه داد: حاج قاسم بسیار به خانواده شهدا احترام می‌کرد، با وجود همه مشغله‌ای که داشت وقتی به ایران می‌آمد به دیدار خانواده شهدا می‌رفت و مشکلات آنان را رسیدگی می‌کرد. سردار سلیمانی همه فرزندان ایران را، فرزندان خود می‌دانست و به همه محبت می‌کرد، نمی‌گفت حالا این بی حجاب است و باید او را نادیده گرفت، بلکه طوری حرکت می‌کرد که آنان هم جذب نظام و انقلاب می‌شدند.

وی بیان داشت: سردار شهید سلیمانی قبل از اذان صبح بلند می‌شد، نماز شب و قرِآن می‌خواند و برای مبارزه با دشمن برنامه ریزی می‌کرد. همه این خصوصیات باعث شد که در کل کره زمین هر کس که حاج قاسم را می‌شناخت از شهادت او ناراحت شود.

شهید

همرزم سردار سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم، همه وجود خودش را وقف نظام و انقلاب کرده بود. خاطرم هست در جنوب حلب، هنگامی که یک عملیات توپخانه‌ای موفقی را انجام دادیم، حاج قاسم را برای سخنرانی دعوت کردم که در صحبت‌هایش فرمود به شما می گویند مدافعین حرم، مدافعین حرم می‌دانید یعنی چه؟ ما فکر می‌کردیم که مدافع حرم یعنی حرم حضرت رقیه و زینب (س). ولی ایشان فرمود که حرم یعنی کل جمهوری اسلامی ایران و کل جمهوری اسلامی حرم است و شما هر کجا که هستید مدافع جمهوری اسلامی هستید و این نگاه حاج قاسم نسبت به جمهوری اسلامی بود.

وی به بیان خاطر‌ه‌ای دیگر از شهید سلیمانی پرداخت و گفت: سردار شب‌ها خودش برای شناسایی به داخل محوطه دشمن می‌رفت، یک روز به او گفتم‌ که اگر دشمن شما را بگیرد خیلی ضرر می‌کنیم، به من گفت من فکر می‌‌کنم رزمنده‌ها فرزندان خودم هستند، چون چند شب دیگر می‌خواهند به عملیات بروند. لذا خودم باید بروم شناسایی که وقتی به بچه‌ها می‌گوییم بروند جلو باید بدانم آنان را کجا می‌فرستند.

 چهارباغی افزود: ما هر موقع با حاج قاسم کار داشتیم، در خط مقدم ایشان را می‌دیدیم، مدام در خط مقدم‌ بود و باعث روحیه دادن به نیروهای خط مقدم می‌شد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مکتب شهید سلیمانی، گفت: همه مراکز فرهنگی بایستی کاری کنند که جوان‌های ما بیشتر حاج قاسم را بشناسند و به جای آنکه اسم فلان هنرپیشه و فوتبالیست خارجی را بخواهند حفظ کنند باید سردار سلیمانی را بشناسند، نه فقط حاج قاسم بلکه حاج قاسم‌ها، شهدایی که در کل این کشور هستند و تعدادشان کم هم نیست. کسانی هستند که می‌توانند برای جوان‌ها الگو باشند.

شهید

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم، مکتب دین بود، گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب اسلام، شهدا و شهادت بود، مکتب حاج قاسم چیزی کمتر از مکتب امام حسین (ع) نیست، امام‌ حسین خودش را وقف خداوند می‌کرد، حاج قاسم هم به نوعی دیگر خودش را وقف خداوند کرد و مظلومیت اسلام را به گوش همه جهانیان رساند. اینها شد که حاج قاسم، حاج قاسم ما شد و اسم او هر کجا می‌آمد، دشمن از او هراسان بود.

وی تصریح کرد: تمام برنامه ریزی آمریکایی‌ها را حاج قاسم بهم زد آنها بنا داشتند بیایند در منطقه جاگیر شوند، حاج قاسم با کمترین هزینه و امکانات در برابر برنامه‌های آنان ایستاد. اگر حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نبودند چه بسا الان دشمن به کرمانشاه و همدان آمده بود. ولی شما دیدید که حاج قاسم به سوریه رفت و در مقابل همه اشرار و داعش ایستاد و نگذاشت جبهه مقاومت از هم‌ بپاشد.

جهارباغی با بیان اینکه سردار سلیمانی، حکومت داعش را از هم پاشید، گفت: سردار سلیمانی به دنیا ثابت کرد بسیجیانی که ۸ سال دفاع مقدس را طی کردند و بر دنیا غالب شدند، نمی‌گذارند این پرچمی که به دست شهدا بوده به زمین بیفتد و این عملکرد حاج قاسم بود همه دنیا فهمیدند یک شیرمردی در ایران به نام‌ حاج قاسم سلیمانی هدایت جبهه مقاومت را در مقابل استکبار جهانی به عهده داشته است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار