مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ره‌آورد تشییع شهدای گمنام وحدت و بصیرت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شهدای گمنامی که این ایام در جای‌جای استان تشییع می‌شوند با خود بصیرت، وحدت و امنیت آوردند و از جامعه غفلت‌زدایی کردند و غباری که بواسطه فتنه‌ دشمنان ایجاد شده بود از ساحت جامعه زدودند.
کد خبر: ۵۶۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ - 02January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن روز جهانی مقاومت، مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر خرو با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهارداشت: شهدا به دنبال شهرت نبودند لذا پا بر سر خاک گذاشتند و تا عرش اعلا پر کشیدند.

وی افزود: شهیدان به دنبال ادای تکلیف بودند و بحمدالله موفق به انجام آن شدند ما نیز نسبت به ادای دین وظیفه داریم لذا باید خدمت کنیم و همیشه مشی و مرام شهدا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

این مسئول در ادامه به میزبانی استان خراسان رضوی از پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای گمنامی که این ایام در جای‌جای استان تشییع می‌شوند با خود بصیرت، وحدت و امنیت آوردند و از جامعه غفلت‌زدایی کردند و غباری که بواسطه فتنه‌ دشمنان ایجاد شده بود از ساحت جامعه زدودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: دشمن تلاش داشت از طریق دروغ این باور را به جامعه القا کند که راه و رسم شهادت فراموش شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناکارآمد است اما آحاد جامعه با چشم سر و ندای باطن به این حقیقت دست یافتند که شهدا سکه رایج هستند و کلام امامین انقلاب اسلامی سخن ماندگار است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: امروز میلیون‌ها نفر دلباخته سردار دلها و شهدا هستند و از خط شهادت دست بر نخواهند داشت و همین توجه باعث برجستگی جریان شهادت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدای گمنام را امامزادگان عشق خواند و ابراز داشت: باید با تشکیل هیئت امنای شهدای گمنام و برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی همسو با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد زیرساخت‌، یادمان‌های شهدای گمنام به قطب فرهنگی تبدیل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تدفین پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی انجام گرفت ۱۲۹ موقعیت شهید گمنام در سطح استان وجود دارد که هر یک در طول سال در راستای گرامیداشت مناسبت‌ها برنامه‌های مستقلی دارند که برای افزایش اثرگذاری این برنامه‌ها باید انتقال تجارب صورت بگیرد که این مهم در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی قرار گرفته است.

دو شهید گمنام مربوط به عملیات «والفحر هشت» و «تک دشمن در جزیره مجنون» در ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، در شهر خرو تشییع و تدفین شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار