جان فدا/ بازنشر/ یادداشت/ سردار کارگر

خون حاج قاسم به مکتب مقاومت جان دوباره داد

ترویج مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید به‌عنوان یک وظیفه ملی در جامعه دنبال شود. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، در صورتی که خون حاج قاسم به مکتب مقاومت جان دوباره داد.
کد خبر: ۵۶۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 03January 2023

سردار کارگر: خون حاج قاسم به مکتب مقاومت جان دوباره دادگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»؛ حاج قاسم سلیمانی یک الگوی کامل در ولایت پذیری و شجاعت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب بود. او لباس مقدس سربازی را با هیچ پست و مقامی عوض نکرد و به معنای حقیقی «سرباز ولایت» بود.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی به یک جریان و چهره بین‌المللی مقاومت تبدیل شد و مسیر دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب و خط جهاد و مقاومت را با شهادت خود طراحی کرد. او الگوی کاملی از مجاهدت هوشمندانه بود. بصیرت و درک صحیح از شرایط و بحران‌ها از او یک یک سردار مقابله با ظلم جبهه استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مستضعفان ساخت.

اخلاص در عمل، کار برای خدا، اخلاق مداری با وجود داشتن بالاترین جایگاه نظامی و سیاسی، همچنین توجه به خانواده‌های معظم شهدا به‌خصوص فرزندان شهدای مقاومت عامل اصلی محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بود.

ترویج مکتب سردار سلیمانی؛ یک وظیفه ملی

ترویج مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید به‌عنوان یک وظیفه ملی در جامعه دنبال شود. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، در صورتی که خون حاج قاسم به مکتب مقاومت جان دوباره داد. شهید سلیمانی یک مکتب زنده و پویاست و این جوشش تا سرنگونی کامل استکبار و صهیونیستم با قدرت ادامه دارد.

اگر بخواهیم به مکتب حاج قاسم بپردازیم ابتدا باید مفاهیم و معارف دفاع مقدس را، که سرچشمه آن مکتب است، ترویج کنیم. بدون شناخت معارف و مفاهیم دفاع مقدس، شناخت مکتب حاج قاسم امکان پذیر نیست.

دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه آن

«مقاومت» نتیجه دفاع مقدس است. حاج قاسم با بهره گیری از دفاع مقدس و الگو قرار دادن آن برای خود و همرزمانش تلاش کرد این فرهنگ را در تمام جبهه مقاومت گسترش دهد و به خاطر همین ویژگی، توانست جبهه متحدی از نیرو‌های داوطلب و شهادت‌طلب از کشور‌های اسلامی را دور هم جمع کند.

او، خودش گفت که دفاع مقدس قله است و مقاومت در دامنه آن قرار دارد. این یک اصل است و نباید خدای نکرده خطای راهبردی کنیم و پرداختن به مفهوم مقاومت، ما را از گنج بیکران دفاع مقدس غافل کند.

فرهنگ ناب دفاع مقدس و تجربیات گران سنگ آن دوران از حاج قاسم در جبهه مقاومت یک اسطوره ساخت. این همان مفهوم است که می‌گوییم مقاومت ادامه، زاییده و تولد یافته از دفاع مقدس است.

در مسیر مقاومت، شیعه و سنی تفاوتی ندارند

حاج قاسم بار‌ها تأکید می‌کرد که فرقی میان مسلمانان نیست و باید به همه آنان چه شیعه و چه سنی در برابر ظالمان و دشمنان یاری رساند و آن‌ها هیچ فرقی باهم ندارند. از جمله می‌توانیم به مردم فلسطین اشاره کنیم که اگرچه قریب به اتفاق آن‌ها اهل تسنن هستند، ولی جمهوری اسلامی ایران بیشترین دفاع و حمایت را از آن‌ها داشته است. حاج قاسم به این حقیقت دین اسلام عینیت بخشید.

آثار و برکات شهادت سردار سلیمانی

شهادت حاج قاسم و همراهانش برکات فراوانی را به دنبال داشت. اخراج آمریکایی‌ها از منطقه یکی از برکات و اثرات شهادت او بود که به یک مطالبه عمومی در سطح کشور‌های منطقه تبدیل شد و موج جدیدی را به راه انداخت تا حدی که در پارلمان عراق به تصویب رسید.

حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکایی‌ها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پاسخی هر چند محدود به ترور سردار سلیمانی بود. این جمله آثار بسیاری داشت و برای ملت‌های مستضعف دنیا امید آفرین بود. به عبارت دیگر شکسته شدن هژمونی آمریکایی‌ها در منطقه از برکات شهادت او بود.

همبستگی هویت‌آفرین و شور عمومی مردم ایران در حماسه میلیونی وداع با شهید سلیمانی نیز فراموش نشدنی است. دیدیم که همه اقشار مردم از هر صنفی و با هر نگاه سیاسی به میدان آمدند و پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی شدند.

شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس موج جدیدی را در دو کشور ایران و عراق ایجاد کرد که برخلاف تصور آمریکایی‌ها به بسیج عمومی و اتحاد و انسجام ملی در دو کشور منجر شد. احیای دوباره مفهوم مقاومت، آن هم در همه ابعاد در ایران و منطقه از برکات شهادت حاج قاسم بود. زنده نگه داشتن یاد حاج قاسم سلیمانی و ترویج مکتب مقاومت می‌تواند تا مدت‌ها کشور و نظام اسلامی را بیمه کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار