جان فدا/ یادداشت

راز ماندگاری مکتب شهید سلیمانی وامدار گفتمان ناب انقلاب اسلامی است

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد در عراق، سوریه، غزه، یمن، آفریقا و هر کجای جهان اگر مظلومی بخواهد در برابر ظالمی بایستد، ایران اسلامی در کنار او خواهد ماند و شانه به شانه‌ی او علیه استکبار صف‌آرایی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶ - 04January 2023

راز ماندگاری مکتب شهید سلیمانی وامدار گفتمان ناب انقلاب اسلامی استگروه استان‌های دفاع‌پرس – سرهنگ «احمد اشرفی» رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان؛ آن‌چه امروز باعث شده تا علاوه بر ایرانیان و مردم کشورهای جبهه مقاومت، در بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز  شهید حاج «قاسم سلیمانی» را ستایش کنند، به دلیل آن است که انسان‌ها فارغ از دین و مسلک خود، شجاعت، ایثار، فداکاری و دفاع از حقیقت را ذاتاً دوست دارند و حاج قاسم نیز اسوه و الگوی برجسته‌ این فضایل بی‌همتا بود.

راز ماندگاری هر چیزی در فرهنگ و اندیشه بشری، ریشه‌دار بودن آن چیز در ذات و نهاد و فطرت آدمی است؛ همان فطرتی که بنابر آیه ۳۰ سوره مبارکه رم، تغییر و تبدیلی در آن راه ندارد (فطرت الله التی فَطَرَ الناسَ علی‌ها لا تبدیل لِخلقِ الله)؛ بنابراین هرچه با فطرت انسان تطبیق داشته باشد، ماندگار و هر آنچه برخلاف آن باشد محکوم به زوال و فراموشی است.

به این ترتیب تمام ارزش‌های ماندگار و هر آن چیز که از بدو خلقت تاکنون بشر دوستدار آن‌ها بوده، همان‌هایی است که از نفخه‌ی اول، ذات او را وامدار سجایای اخلاقی ساخته و در نهادش فضایلی (همچون ایثار، محبت و پاکی) را سرشته و الی الابد همین‌ها را به عنوان صفاتی ممدوح در نوع بشر نهادینه کرده است.

آن‌چه باعث می‌شود تمام آزادگان جهان فارغ از هر دین و مسلکی که دارند، امروز پس از هزار و اندی سال در برابر عظمت قیام عاشورا سر تعظیم فرود آورند، آن است که آزادگی و حرّیت، ارزش‌هایی هستند که در عمق روح آدمیان ریشه دارند و هر انسان پاک‌نهادی ناخودآگاه به این جلوه‌های نورانی انسانیت متمایل می‌شود.

این‌که امروز گفتمان بلند انقلاب اسلامی هر روز سنگرهای بیشتری را تسخیر می‌کند و آرمان و ادبیات مقاومت در دل ملت‌های آزاده، رسوخ بیشتری می‌یابد، حاکی از آن است که انسان‌ها ذاتا ظلم‌گریز و حامی حق و حقیقت و دفاع از مظلوم هستند.

انقلاب اسلامی با اتکا برهمین باور بنیادین، توانست نظام استکباری را به چالش بکشد و هژمون مستبد و مدعی سروری جهان را در منطقه غرب آسیا به فضاحت بکشد و از آمریکای مغرور و سردمدار نظام تک‌قطبی، یک شکست‌خورده‌ منفصل بسازد که هر روز عرصه‌های بیشتری را در برابر قدرت مقاومت واگذار کرده و به عقب می‌نشیند.

همین فریاد رسای «هیهات من الذّله» کربلاست که بار دیگر در صلابتِ الحان فرزندی از آل طاها طنین‌انداز می‌شود و هم اوست که بت‌شکن راست‌قامت عصر ماست که یک‌تنه در برابر شیطان بزرگ قد علم می‌کند تا بعد از او نیز مرام و مکتب روح‌الله در امّت حزب‌الله، زنده بماند و مردانی همچون شهید حاج «قاسم سلیمانی» با تأسی به این مکتب انسان‌ساز و با تمسّک به حقیقت بی‌بدیل آن، نشان دهند که ندای حق‌طلبی و آزادگی کربلا همچنان ستون خیمه اسلام و انقلاب و انسانیت است.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد در عراق، سوریه، غزه، یمن، آفریقا و هر کجای جهان اگر مظلومی بخواهد در برابر ظالمی بایستد، ایران اسلامی در کنار او خواهد ماند و شانه به شانه‌ی او علیه استکبار صف‌آرایی خواهد کرد.

آن‌چه از مسلک این شهید جلیل‌القدر، مکتبی ماندگار می‌سازد، این است که او فراتر از مرزهای متعارف جغرافیایی، برای رهایی همه‌ی مردم از شرّ جهالت و استبداد کوشید. او فریاد فروخورده‌ی تمام ملت‌های مظلوم عالم بود که سال‌های سال از ددمنشی و استعمارگری به تنگ آمده بودند و یاری‌‌گری می‌طلبیدند.

آن‌چه امروز باعث شده تا علاوه بر ایرانیان و مردم کشورهای جبهه مقاومت، در بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز این شهید بزرگوار را ستایش کنند، به دلیل آن است که انسان‌ها فارغ از دین و مسلک خود، شجاعت، ایثار، فداکاری و دفاع از حقیقت را ذاتا دوست دارند و حاج قاسم نیز، اسوه و الگوی برجسته‌ی این فضایل بی‌همتا بود. او نشان داد که یک انسان حقیقی همان‌قدر که از رنج شیعیان یمن و بحرین رنجیده می‌شود از مظلومیت برادران سنی مذهب در فلسطین هم آزرده می‌شود.

او همان‌طور که جانش را برای دفاع از مردم شیعه عراق به خطر انداخت، برای نجات مردم ایزدی و علوی در سوریه نیز سینه را سپر کرد و همین‌ها بود که از او یک قهرمان فراملی ساخت، مردی که مرامش مکتبی شد ماندگار، مکتبی که راز ماندگاریش وامدار گفتمان ناب انقلاب اسلامی است، گفتمانی که اصلی‌ترین پیامش «هیهات من الذّله» کربلاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار