رای فرجام‌خواهی ۵ نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان صادر شد

فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی وارد و موجه تشخیص داده نشد و حکم صادره شده از دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری تایید و ابرام شد و این دو نفر محکوم به اعدام هستند.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ - 03January 2023

رای دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی ۵ نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان صادر شد/ تایید حکم اعدام ۲ نفر از محکومانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، دوازدهم آبان بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

بلافاصله و پس از دستگیری متهمان اصلی در ۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح الله عجمیان صادر شد.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی صادر و در تاریخ ۹ آذر کمتر از یک ماه پس از واقعه، جلسات دادگاه انقلاب اسلامی استان برای رسیدگی به اتهام افراد آغاز گردید و ادامه یافت و منجر به صدور احکام بدوی گردید.

براساس احکام صادرشده اولیه ۵ نفر از متهمان پرونده، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی۵  نفر از متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

در این بررسی، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی وارد و موجه تشخیص داده نشد و حکم صادره شده از دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری تایید و ابرام شد و این دو نفر محکوم به اعدام می‌باشند.

دیوان عالی کشور در خصوص فرجام‌خواهی سه متهم دیگر به نام‌های حمید قره حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به استناد بند ۲ از شق ب ماده ۴۶۹ قانون مجازات اسلامی، ضمن پذیرش فرجام‌خواهی، پرونده را به منظور رسیدگی مجدد و تکمیل تحقیقات و صدور رای مقتضی به دادگاه صادر کننده حکم اعاده نمود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها