وزارت خارجه روسیه:

تلاش برای دورکردن روسیه از غرب آسیا محکوم به شکست است

سافرانکوف گفت: هرگونه تلاش برای دورکردن مسکو از معادلات این منطقه و برهم‌زدن روابط روسیه با کشور‌های غرب آسیا محکوم به شکست است.
کد خبر: ۵۶۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 04January 2023

تلاش برای دورکردن روسیه از غرب آسیا، محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر سافرانکوف» نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور غرب آسیا درگفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: تلاش‌های آمریکا و برخی کشور‌ها برای دوکردن روسیه از معادلات غرب آسیا، به‌ویژه مناقشه اسرائیل-فلسطین محکوم به شکست است.

سافرانکوف دراین‌باره افزود: هر گونه تلاش برای دورکردن روسیه از غرب آسیا و تأثیرگذاری بر روابط این کشور با کشور‌های منطقه محکوم به شکست است. تلاش برای خروج مسکو از فرآیند حل بحران فلسطین-اسرائیل یا هر بحران دیگر در غرب آسیا، بی‌معنی و شکست‌خورده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور غرب آسیا ادامه داد: در رابطه با غرب آسیا، آمریکا خود را از چارچوب چهارگانه (اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد) منزوی کرد و اکنون تلاش دارد تنش فلسطین-اسرائیل را به صورت کامل، انحصاری و «شخصی» کند. هر گونه تلاش یکجانبه برای حل مسائل پیچیده‌ای از این دست، مأموریتی ناممکن است.

در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی، نمایندگان دولت‌های روسیه و چین تجاوزات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کردند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: استفاده نامتناسب از زور و اقدامات غیرقانونی و خودسرانه رژیم صهیونیستی از محدوده کرانه باختری و غزه فراتر رفته است و در نتیجه بر کشور‌های عربی همسایه نیز تأثیر می‌گذارد. کشور‌هایی که به گفته پولیانسکی که حاکمیت آن‌ها در موارد متعدد از سوی رژیم تل آویو نقض شده است.

«ژانگ جون» سفیر دائم چین در سازمان ملل، نیز در این نشست اعلام کرد: دولت پکن حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و نقض حقوق کودکان در اراضی اشغالی را محکوم می‌کند. دیپلمات ارشد چین در ادامه تاکید کرد که دولت چین با توسل بیش از اندازه نظامیان رژیم صهیونیستی به زور مخالف است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها