جان‌فدا/ پیشکسوت دفاع مقدس:

شهید سلیمانی اعتقاد راسخ به جذب حداکثری داشت

سردار «رونده» گفت: شهید سلیمانی اعتقاد راسخ به جذب حداکثری داشت و در این راستا همواره از اعتبار و آبروی خود هزینه می‌کرد.
کد خبر: ۵۶۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 04January 2023

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، سردار «حسن رونده» پیشکسوت دفاع مقدس در ویژه‌برنامه سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» که در اجتماع مردم زنجان برگزار شد، با اشاره به مجاهدت‌های سردار دل‌ها در طول دوران دفاع‌مقدس و نیز طراحی عملیات مختلف، اظهار داشت: یکی از آرزوهای دیرینه سردار سلیمانی شهادت بود؛ چرا که از نظر این شهید بزرگوار، مقوله شهادت تنها مولفه‌ای بود که به زندگی واقعی ختم می‌شد.

پیشکسوت دفاع مقدس با یادآوری اینکه سردار سلیمانی با شهدای شاخصی در طول دوران هشت سال دفاع‌ مقدس نشست و برخاست داشت، تصریح کرد: بعد از ۲۳ سال هم‌جواری با سردار سلیمانی که آن را بهترین فرصت خدمت می‌دانم، امروز توصیه می‌کنم بهترین منبع برای شناخت این شخصیت برجسته، خوانش وصیت‌نامه سردار دل‌ها است و بدون شک می‌توان با خوانش این وصیت‌نامه به خصایصی چون ملی‌گرایی، انقلابی و… پی برد.

وی از سردار سلیمانی به عنوان یار و یاور مخلص رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم میزان اخلاص شهید سلیمانی نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی را درک کنیم، کافی است با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مراجعه کنیم، آنگاه به عینه خواهیم دید که ایشان در هر مراسمی از شهید سلیمانی یاد می‌کنند که این خود بیانگر میزان اخلاص در همراهی است.

سردار رونده با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی فردی بود که هیچ‌گاه معنای خستگی را حس نمی‌کرد و در صورت خسته بودن نیز نمی‌توانستیم از چهره این شهید بزرگوار آن را تشخیص دهیم، خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها فارغ از هر گونه خستگی، همواره در تلاش بود و سعی بر این داشت در امور، تواضع و فروتنی را در اولویت کارها قرار می‌داد.

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از خصایص و ویژگی‌های سردار سلیمانی، نزدیک کردن جریان‌ها به یکدیگر بود، اضافه کرد: از دیگر خصلت‌های این شهید بزرگوار می‌توان به جذب حداکثری که اعتقاد راسخی به آن داشت، اشاره کرد که در این راستا همواره از اعتبار و آبروی خود هزینه می‌کرد.

وی از اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه به عنوان خطوط قرمز شهید سردار سلیمانی یاد کرد و افزود: این شهید بزرگوار، تربیت یافته مکتب امامین انقلاب بود. وی انسانی صبور بوده و با همه با احترام برخورد می‌کرد و گاهی صبر و بردباری این شهید بزرگوار باعث می‌شد تا آن را به یک جریان خاص نسبت داده و یا متهم به جانب‌داری از یک جریان خاصی کنند.

همرزم شهید سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به معنای واقعی کلمه مرد میدان و مهم‌تر از همه یک فرمانده جامع‌الشرایط بود، عنوان کرد: وی همواره با مسئولان رده بالای کشور صحبت کرده و برای آن‌ها در راستای بهبود امور طرح ارائه می‌داد. حتی با نبوغی که داشت توانست اشرار را متقاعد به تحویل سلاح‌های خود کرده و در قبال این کار به آن‌ها امان‌نامه و زمین برای کار کردن داد.

وی با بیان اینکه زندگی شهید سردار سلیمانی سراسر درس زندگی است، گفت: شهید سردار سلیمانی در فتنه ۸۸ با توجه به اینکه اعتقاد راسخ به این مهم داشت که همه ما ایرانی هستیم، حتی برخی از کسانی را که در حوادث آن دوران گمراه شده بودند، به بازگشت و قرار گرفتن در مسیر درست ترغیب و هدایت کرد و این از ولایت‌پذیری این شهید والامقام نشأت می‌گرفت و طرف‌دار هیچ جناحی نبود.

سردار رونده با یادآوری اینکه شهید سردار سلیمانی شخصیتی جامع و کامل بود و بارها این موضوع را در عملیات مختلف به اثبات رساند، یادآور شد: برقراری امنیت در سوریه، پیروزی‌های جبهه حزب‌الله و… همگی حاکی از خلاقیت شهید سردار سلیمانی در طراحی عملیات مختلف دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها