روسیا الیوم اعلام کرد؛

تلاش تل‌آویو برای منع برگزاری نشست شورای امنیت درباره مسجدالاقصی

مقامات تل‌آویو در صدد منع برگزاری نشست شورای امنیت با موضوع هتک حرمت مسجدالاقصی هستند.
کد خبر: ۵۶۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 04January 2023

تلاش تل‌آویو برای منع برگزاری نشست شورای امنیت درباره مسجدالاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، وبگاه صهیونیستی واللا عصر امروز (چهارشنبه) گزارش داد که مقامات تل‌آویو در صدد منع برگزاری نشست شورای امنیت با موضوع هتک حرمت مسجدالاقصی هستند.

این در حالی است که در پی تعرض اخیر «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، شورای امنیت به پیشنهاد چند کشور مختلف در نظر دارد فردا پنج شنبه نشستی را برگزار کند.

در همین رابطه، وبگاه واللا گزارش داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با ارسال پیامی به ۱۵ نفر از سفرای این رژیم در کشورهای عضو شورای امنیت از آنها خواسته که از برگزاری این نشست از طریق رایزنی با مقامات این کشورها جلوگیری کنند.

براین اساس، از سفیران رژیم صهیونیستی در این کشورها خواسته شده از دولت های مذکور بخواهند که با طرح موضوع تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی در نشست شورای امنیت مخالفت کنند.

همچنین به آنها اعلام شده در مرحله بعد در صورتی برگزاری چنین نشستی مانع صدور قطعنامه یا بیانیه ضدصهیونیستی از سوی شورای امنیت شوند.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی امروز گزارش داد که امارات متحده عربی و چین پس از هتک حرمت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس به صحن مسجدالاقصی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شده اند و این نشست قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار شود.

ایتمار بن گویر روز گذشته در اقدامی تحریک آمیز تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجدالاقصی شد و پس از چند دقیقه از آن خارج شد. وی در هنگام تعرض به مسجدالاقصی با جلیقه ضدگلوله حاضر شده بود. گروه‌های مختلف فلسطینی و طرف های منطقه‌ای با صدور بیانیه هایی این اقدام بن گویر را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار