مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

شهدا و ایثارگران استان قزوین یکی از بخش‌های ویژه موضوع‌های کنگره بین‌المللی شعر ایثار است

اسمعیلی گفت: شهدا و ایثارگران استان قزوین یکی از بخش‌های ویژه موضوع‌های کنگره بین‌المللی شعر ایثار است که در سال‌های گذشته نبوده ولی امسال به همت بنیاد قزوین در نظر گرفته شده ‌است.
کد خبر: ۵۶۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ - 05January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، در راستای برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، برنامه شب شعر با عنوان «خاتم سلیمانی ۲» با حضور جمعی از شاعران ملی و استانی و جمعی از مسئولان استان قزوین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، حوزه هنری، سازمان بسیج مداحان و بسیج جامعه زنان و شهرداری قزوین و اداره کل کتابخانه های استان در سالن همایش کتابخانه امام خمینی(س) قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «محمدحسین فائزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطالبی پیرامون کنگره بین‌المللی شعر ایثار، نقش شعر در جامعه و شخصیت شهید «قاسم سلیمانی» بیان کرد.

در ادامه این مراسم، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار داشت: برنامه شب شعر در راستای هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اجرا شده‌ است.

وی افزود: کنگره شعر ایثار یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که هر ساله در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود و امسال استان قزوین برای اولین‌بار میزبانی این برنامه را بر عهده دارد.

اسمعیلی گفت:  با توجه به اینکه استان قزوین نزدیک به ۳ هزار شهید دارد از ظرفیت بالای ایثارگری برخوردار است و همچنین این استان از قدیم دارای شخصیت‌های برجسته علمی، ادبی و هنری است و اکنون هم شاعران معاصر برجسته‌ای دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان قزوین در زمینه شعر انتظار می‌رود شاعران قزوینی در کنگره یاد شده حضور پررنگ داشته باشند.

وی یادآور شد: شهدا و ایثارگران استان قزوین یکی از بخش‌های ویژه موضوع‌های کنگره بین‌المللی شعر ایثار است که در سال‌های گذشته نبوده ولی امسال به همت بنیاد قزوین در نظر گرفته شده ‌است.

این مقام مسئول افزود: در مراسم اختتامیه از شاعران استان قزوین انتظار می‌رود که در بخش ویژه یاد شده برگزیده شوند و همچنین با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان قزوین است شاعران این استان جزو بهترین‌ها در این کنگره باشند.

در برنامه یاد شده، برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، شهید «اصغر پاشاپور» سردار جبهه مقاومت، شاعر کشوری «سیده فرشته حسینی» که خواهر شهید مدافع وطن «سیدمیثم حسینی»، برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه مراسم. اجرای گرود سرود ابن‌الرضا(ع) و نمایشگاه محصولات فرهنگی برگزار ‌شد.

در مراسم یاد شده «مهدی صباغی» شهردار قزوین، حجت‌الاسلام «غلامحسن شهسواری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین و «فاطمه محمدبیگ»ی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین حضور داشتند.

برنامه‌های جانبی مختلفی در راستای هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برگزار خواهد شد که شب شعر با عنوان «خاتم سلیمانی ۲» از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار