معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک:

صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور پنج برابر رشد کرده است

بابایی گفت: صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی کشور امسال نسبت به مدت مشابه پنج برابر رشد پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۶۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ - 06January 2023

صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور پنج برابر رشد کرده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن بابایی» معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک روز جمعه در آیین صدور اسناد مالکیتی اراضی کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور به رقم دو میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار رسیده که در مقایسه با دی ماه سال گذشته نشانگر رشد پنج برابری است.

بابایی افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی شاهد رشد شتابان صدور اسناد کشاورزی هستیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره ضرورت تسریع در صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، گفت: تفسیر از برخی قوانین که مانع صدور اسناد می‌شود با توجه به سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله توسعه و اسناد بالادستی قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر مظعم انقلاب اسلامی نیز بر اجرای قانون حدنگاری که سه سال از مهلت قانونی آن نیز پایان یافته است، تاکید داشته اند و باید هر چه زودتر این طرح را به سرانجام برسانیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حدنگاری، گفت: در همین راستا دریافت سند زارعین باید از حالت اختیاری خارج شود و به یک تکلیف تبدیل شود تا شاهد کاهش تولید پرونده در دستگاه قضا و پیشبرد برنامه حفظ امنیت غذایی کشور باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ با پیشبرد مناسب طرح حدنگاری شاهد تحقق مدیریت هوشمند اراضی کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار