نماینده ولی فقیه در سمنان:

دشمن حجاب را بخشی از هویت دینی و اجتماعی ایرانیان می‌داند

«مطیعی» گفت: دشمن حجاب را در دین و جامعه تنها به عنوان ابزاری برای مصونیت شخصی نمی‌بیند بلکه حجاب را بخشی از هویت دینی و اجتماعی ایرانیان می‌داند و به همین سبب به دنبال حذف آن از جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 06January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابوت به مرجعیت و روحانیت شیعه، اظهار داشت: همه مومنین و مسلمانان عالم از جسارت به ساحت مرجعیت و سیاسی و دینی متنفرند.

امام جمعه سمنان در ادامه بیان کرد: البته این هفته نامه پیش از این نیز سابقه توهین به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) را در سال ۹۹ داشته که منجر به صدور بیانیه ای از سوی رهبر انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شکست دشمن در جنگ ترکیبی و پول‌پاشی در جهت به راه انداختن جنگ داخلی در ایران از طریق ایجاد اغتشاش ، اظهار داشت: استکبار جهانی فهمیده عامل اصلی ایستادگی مردم در مقابل دشمن مرجعیت سیاسی و دینی است.

وی افزود: توهین به مرجعیت و روحانیت نشانه تأثیرگذاری فراوان رواحنیت عزیز شیعه در جامعه و در جهان است.

مطیعی با اشاره به احضار سفیر فرانسه و واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به توهین نشریه فرانسوی، عنوان کرد: امیدواریم دولتمردان ما با شدت و حدت بیشتری با اینچنین مواردی برخورد کنند.

امام جمعه این هفته سمنان با اشاره به سالروز کشف حجاب اجباری توسط رصاخان و بیان تاریخچه این واقعه، خاطر نشان کرد: دستور به متحدالشکل کردن لباس مردان، کشف حجاب اجباری، منع روصه خوانی برای اهلبیت و سختگیری بر طلاب و ممانعت از پوشیدن لباس روحانیت که توسط رصاخان صورت گرفت در جهت از بین بردن هویت اسلامی-ایرانی مردم مسلمان کشورمان بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه بیان کرد: غرب و استکبار همواره به دنبال هویت زدایی از مردم ممل مختلف بوده تا از این رهگذر همگان را مجبور انجام امور دلخواه خود کند.

خطیب جمعه با اشاره وقایع ۱۹ دی ماه سال ۵۶، عنوان کرد: این واقعه پس از قیام ۱۵ خرداد، دومین جرقه برای رقم خوردن و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب حادثه ۱۹ دی از ابعاد مختلف حائز اهمیت و تأمل است. چراکه هم بصیرت مردم در این حادثه موج می زد و هم موقع و زمان‌شناسی آحاد جامعه در رقم زدن این واقعه نقش بسزایی داشت.

مطیعی در ادامه بیان کرد: دشمن حجاب را در دین و جامعه تنها به عنوان ابزاری برای مصونیت شخصی نمی بیند بلکه حجاب را بخشی از هویت دینی و اجتماعی ایرانیان می داند و به همین سبب به دنبال حذف آن از جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با بانوان، اظهار داشت: حجاب یک واجب شرعی خدشه ناپذیر است و سهل انگاری در حفظ حجاب و ضعف در حجاب کار اشتباهی است.

امام جمعه این هفته سمنان با بیان این که نباید افرادی که حجاب ضعیفی دارند را در زمره ضدانقلاب قرار داد؛ عنوان کرد: دشمن روی این افراد برنامه‌ریزی کرده بود و قصد داشت با استفاده آنان به اغتشاشات دامن زند اما همین افراد با عدم همکاری، مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام و عاملان اغتشاش کوبیدند.

وی افزود: همه مسلمانان موظف به حدود شرعی و وظایف دینی خود هستند اما با مشاهده افرادی که مسائلی مانند حجاب را کمتر رعایت می‌کنند، آنان را بی‌‌دین ندانسته و در برخورد با این افراد زیاده نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی که پس حمله غرورآفرین ایران به پایگاه عین‌الاسد و طی یک اشتباه محاسباتی این واقعه دردناک رقم خورد، بیان کرد: به خانواده های از دست رفتگان در این حادثه تسلیت عرض کرده و از خداوند منان صبر مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه این هفته سمنان در ادامه عنوان کرد: البته فداکار سردار حاجی‌زاده و عذرخواهی سردار سلامی و ستاد کل نیروهای مسلح تحمل این سوگ را آسان‌تر کرد.

مطیعی با اشاره به خدمات قابل توجه امیرکبیر در دوران کوتاه صدارت خود، تأکید کرد: امیر کبیر با تکیه بر داشته های داخلی، نفی نفوذ خارجیان، برقراری نظم در امور کشور، بکارگیری افراد لایق در مسئولیت‌ها، نظارت مستمر و دقیق و مبارزه با درباریان و کارگزاران فاسد باید در امور مدیریتی سرمشقی برای مسئولین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه بیان کرد: او تنها در ظرف ۳ سال خدمت دورانی را رقم زد که از آن به عنوان دوران درخشان تاریخ ایران یاد می‌شود و شایسته است مسئولین ما با تأسی از امیرکبیر باز هم دوران های درخشانی را برای کشور رقم بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار