جان فدا/ امام جمعه قصرشیرین:

شهید حاج قاسم سلیمانی روح تازه‌ای در محور مقاومت دمید

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: حاج قاسم روح تازه‌ای در محور مقاومت دمید و با امید به مردم سوریه و عراق توانست این کشور‌ها را حفظ کندو امروز وظیفه همگان جهاد تبیین و تداوم راه و مکتب حاج قاسم است.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 06January 2023

حاج قاسم روح تازه ای در محور مقاومت دمیدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشییرن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با گرامی‌داشت دهه بصیرت و سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: حاج قاسم روح تازه‌ای در محور مقاومت دمید و با امید به مردم سوریه و عراق توانست این کشورها را حفظ کند و امروز وظیفه همگان جهاد تبیین و تداوم راه و مکتب حاج قاسم است از این رو باید با تمام توان روشنگری کنیم چون دشمن به دنبال کم رنگ کردن عملکرد نظام است.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: ما وظیفه داریم از همراهان و یاران صدیق حاج قاسم یاد کنیم که در کنار ایشان توانستند کارهای بزرگ و سخت را به سرانجام برسانند.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: سردار حاج قاسم مصداق عمل خالص بود ایشان در تمامی بحران ها و مشکلات حضور داشتند و به صورت گمنام خدمت می کردند و این درس بزرگی برای همه ما است که باید آن را سرلوحه عمل خود قرار دهیم.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای جهاد تبیین و تقویت بصیرت و دشمن شناسی و تداوم راه حاج قاسم تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به رزمایش چهارگانه ارتش در شرق تنگه هرز با رمز «یا زهرا (س)» در پنجشنبه هفته گذشته گفت: این رزمایش خیلی مهم بود که ابعاد آن ۲۵ هزار کیلومتر بود که تا کنون چنین رزمایشی با چنین ابعادی نداشته ایم که این رزمایش آفندی بود و به منظور ارتقا آمادگی و مهارت برای محیط های میکروبی و شیمیایی انجام گرفت.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: جمهوری اسلامی امروز در حالت تهاجمی قرار دارد و پیام ما به دشمنان این است که امروز ایران مقتدر در سطح بالای اقتدار نظامی قرار دارد و مقامات رژیم صهیونیستی بدانند در بحث پهبادی و موشکی هر گونه اقدام علیه منافع ایران با پاسخ کوبنده و صریح جمهوری اسلامی مواجه خواهید شد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی در دنیا حرف برای گفتن داریم و اگر دشمنان خواب جنگ نظامی مستقیم را از ذهن خود پاک کردند به برکت خون شهدا و حاج قاسم است.

صالحی ادامه داد: اگر این مدیریت را در عرصه اقتصادی اجرا کنیم موفق می‌شویم و باید از متخصصان جوان و انقلابی که شبانه روز پای کار هستند استفاده کنیم.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه با تسلیت سالروز حضرت رحلت ام البنین (س) روز تکریم همسران و مادران شهدا گفت: مملکتی که شهیدپرور است نفوذ ناپذیر است و کشوری که ادامه دهنده راه شهدا است، آسیب نخواهد دید.

حجت الاسلام صالحی با قدردانی از خانواده های شهدا که با صبر و تبیعت از ولی فقیه نسبت به بدرقه فرزندان خود در راه ولایت و دفاع از کیان مقدس اسلامی ایثار می کنند، اضافه کرد: مملکتی که ولایت فقیه دارد که استمرار حرکت انبیا است همیشه مقتدر و سربلند است.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت امیر کبیر گفت:تاریخ امیر کبیر را فراموش نمی‌کند، امیرکبیر استکبار ستیز و خودساخته بود که جامعه آن زمان را درست کرد و در صنعت کشاورزی علم و توسعه تحولی بزرگ ایجاد کرد و دارالفنون را تاسیس نمود.

امام جمعه شهرستان فصرشیرین در ادامه با اشاره به ویژگی های قصرشیرین گفت: با توجه به وجود ۲ مرز شهرستان و منطقه آزاد و شرایط اقتصادی که دارد نمی‌توان شهرستان را با سرپرست اداره کرد و ثبات مدیریت لازم است.

وی در ادامه با اشاره به طرح گرمسیری و اختصاص حق آبه به این شهرستان، خواستار اجرای این مهم برای قصرشیرین به منظور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری شد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به مرز رسمی خسروی برای تردد زائران گفت: اربعین یک فرصت بزرگ بین المللی است که می‌تواند آورده زیادی برای استان داشته باشد و از این رو باید کاری کنیم که مرز شبانه روز باز باشد و با مسولان عراق مذاکره کنیم و از افراد توانمند برای این کار استفاده نماییم.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین افزود: طرح جامع گمرک و منطقه آزاد از مسائل مهم اقتصادی برای شهرستان است، همچنین همه وظیه داریم باید دغدغه مردم را اعلام و پیگیری کنیم و در این راه به طور یقین دولت انقلابی طرح هایی که دارد که باید محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار