جان فدا/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

رزمندگان گردان انصارالرسول لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در جوار گلزار شهدای کرمان از زائران سردار دل‌ها پذیرایی کردند.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴ - 08January 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بسیجی که باشی، خسته نمی‌شوی! این را بسیجی‌ها در میدان‌های مختلف ثابت کرده‌اند. از دوران دفاع مقدس تا امروز؛ برای همین است که می‌گویند: «بسیجی خستگی را خسته کرده». 

بسیجی که باشی برایت فرقی ندارد که میدان رزم کجاست؟ در هر میدان که باشی، با اخلاص جان خود را کف دست می‌گذاری؛ یک روز جبهه‌های دفاع مقدس، یک روز جبهه فرهنگی، یک روز جبهه دفاع از حرم و یک روز هم پای کار میدان‌های خدمت به مردم؛ از میدان مقابله با کرونا گرفته تا محرومیت‌زدایی، کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و...؛ برای یک بسیجی دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

پیشکسوتان دفاع مقدس، جلوه‌ای از تداوم دفاع مقدس هستند؛ چراکه آن‌ها سال‌هاست با وجود پایان جنگ تحمیلی، فرهنگ دفاع مقدس که همانا مظهر رشادت، ایثارگری و ایستادگی پای آرمان‌هاست را در عرصه‌های دیگر، از جمله جنگ نرم متجلی کرده و آن را به نسل‌های جدید منتقل می‌کنند.

رزمندگان گردان انصارالرسول لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) نیز همانند دیگر پیشکسوتان دفاع مقدس، سال‌هاست که در راه تداوم دفاع مقدس تلاش می‌کنند و فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را در عرصه‌های اجتماعی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا متجلی ساخته‌اند.

ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را آن‌هایی که به گلزار شهدای تهران رفته‌اند، حتما دیده‌اند. این ایستگاه صلواتی قرارگاه رزمندگان گردان خط‌شکن انصارالرسول است که از قافله همرزمان شهید خود جامانده‌اند؛ بنابراین پنج‌شنبه‌ها در آن‌جا جمع می‌شوند، تا هم دیداری تازه کنند و هم این‌که «آتش به اختیار» کارهای جهادی انجام دهند.

شاید در نگاه اول، این‌گونه به‌نظر برسد که ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول از خانواده و زائران شهدا در بهشت‌زهرا (س) پذیرایی می‌کند؛ اما در حقیقت این کار، تنها یکی از عرصه‌های فعالیت جهادی رزمندگان گردان انصارالرسول است و آن‌ها در این ایستگاه صلواتی، عرصه‌های دیگر نیز به مردم خدمت می‌کنند؛ مانند ویزیت بیماران توسط پزشک، مشاوره حقوقی و...

ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول

رزمندگان گردان انصارالرسول گام خود را برای فعالیت‌های جهادی فراتر از گلزار شهدای تهران گذاشته‌اند؛ برای نمونه، هنوز چندسالی بیشتر از آن روزهای تلخ نمی‌گذرد که ویروس منحوس کرونا، به‌تازگی کشور را فراگرفته و کمبود ماسک، مشکلاتی را برای جامعه، خصوصاً مدافعان سلامت ایجاد کرده بود؛ آن‌روزها رزمندگان خط‌شکن گردان انصارالرسول، آتش به اختیار به خط مقدم مقابله با کرونا رفتند و به‌صورت جهادی اقدام به تولید ماسک کردند.

برپایی ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول در جوار گلزار شهدای کرمان و پذیرایی از زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت‌های جهادی رزمندگان گردان انصارالرسول است؛ در این راستا، امسال در ایام شهادت سردار دل‌ها، ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول به‌مدت ۹ روز از زائران سردار دل‌ها پذیرایی کرد.

«محمدرضا کشوری» مسئول ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول، در تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای پذیرایی از زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) از روز پنج‌شنبه هشتم دی به مدت ۹ روز در جوار گلزار شهدای کرمان به زائران سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خدمات‌رسانی کرده است.

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

مسئول ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول افزود: در این راستا، رزمندگان گردان انصارالرسول صبح‌ها با توزیع عدسی و بعدازظهرها تا شب نیز با توزیع آش‌رشته، از زائران سردار دل‌ها استقبال و پذیرایی کردند که مجموعاً به ۱۰ هزار پرس در روز رسید.

وی ادامه داد: همچنین روزانه هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار پرس غذای گرم میان توسط ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصارالرسول طبخ و میان زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و موکب‌داران دیگر توزیع می‌شود.

کشوری با بیان این‌که رزمندگان گردان انصارالرسول به صورت شبانه‌روزی به زائران سردار دل‌ها خدمت کردند، خاطرنشان کرد: حضور مردم از سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر بوده است.

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

پذیرایی رزمندگان گردان انصار از زائران سردار دل‌ها+ تصاویر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار