سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس در کرج، اظهار داشت: عملیات کربلای پنج در تاریخ ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ با رمز عملیات کربلای پنج یا زهرا (س) آغاز شد و میدان این عملیات بزرگ برای ایران بسیار اهمیت داشت.
وی افزود: رزمندگان ایرانی در ۱۹ دی عملیات خود را آغاز کردند. کربلای پنج تا ۱۸ روز ادامه داشت و تقریباً به ۸۰ درصد از اهداف خود رسید و توانست بخشی زیادی از تجهیزات دشمن را منهدم کند و صدام رئیس جمهور معدوم بعثی در شوک بسیار زیادی قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به برخی از دستاوردهای این عملیات ادامه داد: یکی از دستاوردهای این عملیات این بود که پاسگاههای بوبیان، شلمچه، کوت سواری و خیَن در اختیار رزمندگان اسلام قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک رپیم بعث عراق به تصرف قوای ایران در آمد.
سردار اسلامی گفت: یکی از لشکرهای شرکت کننده در این عملیات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود. در عملیات کربلای پنج، ۵۴۷ نفر از نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله به شهادت رسیدند.
سردار اسلامی بیان داشت: شهدا در عملیاتهایی، چون کربلای ۵ به آب و آتش زدند تا عزت، سربلندی و آرامش مردم و کشور حفظ شود و اگر مسئولی به راستی میخواهد راه شهدا را ادامه دهد باید خدمت خالصه و بی ریا به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه اگر تصویر، تمثال و یا تندیس یک شهید در دفتر یک مدیر یا مسئول نصب شود باید حرمت آن شهید حفظ شود؛ افزود: نصب عکس شهدا در دفتر مدیران یا مسئولان تنها زمانی مجاز است که حرمت شهدا با رفتار صادقانه و خدمت حداکثری به مردم حفظ شود تا مبادا عملکرد بد یا فریبکارانه یک مسئول به حساب شهدا گذاشته شود.
وی ادامه داد: اگر مسئولی در خدمت به مردم کوتاهی کند و در عین حال تصویر شهدا را در محل کارش نصب کرده باشد از نام و جایگاه شهدا سوء استفاده کرده است؛ ادامه داد: شهدا عاشق خدمت به مردم بودند و این رفتاری است که مسئولان باید از شهدا بیاموزند و بدانند که نصب تصویر شهدا برای آنها مسئولیت مضاعف به همراه دارد چرا که یک مسئول با قبول مسئولیت متعهد به خدمت است و نصب تصویر شهدا این مسئولیت و تعهد را دوچندان میکند.
سردار اسلامی در ادامه مسئولان را به خدمت جهادی به مردم توصیه کرد و متذکر شد: مسئولان در برابر خداوند عالم و شهدا مسئول هستند تا زمینه خدمت حداکثری به مردم را فراهم آورند.
وی با تاکید بر اینکه حتی اگر مدیری از نظر قانونی دارای محدودیت در خدمات رسانی به مردم است باید در کمال شفافیت و با روی خوش مساله را برای مردم تشریح کند.
سردار اسلامی همچنین عدم فاصله گرفتن از مردم را یکی دیگر از وظایف مدیران دانست و خاطرنشان کرد: برای دیدار و گفتگو با برخی مدیران باید هفتهها و چه بسا ماهها در انتظار نشست و این مساله با روحیه مردمی شهدا که همواره در کنار مردم و از جنس آنها بودند در تضاد است.
انتهای پیام/