جان‌فدا/ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد؛

طراحی ۱۰۰ عملیات برای نجات سوریه توسط حاج قاسم

سردار «‌فلاح‌زاده» با اشاره به اینکه حاج قاسم 32 عملیات در عراق و 100 عملیات در سوریه طراحی کرد و سوریه را نجات داد گفت: این عملیات‌ها پیروزی اسلام در برابر کفر بود.
کد خبر: ۵۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ - 07January 2023

طراحی ۱۰۰ عملیات برای نجات سوریه توسط حاج قاسم

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سردار پاسدار «محمد‌رضا فلاح‌زاده»  جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امروز در گردهمایی یاران حاج قاسم در محل مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با اشاره به سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اظهار داشت: شهید «حسین پور‌جعفری» صندوقچه اسرار حاج قاسم بود؛ حسین مانند یک فرزند به حاج قاسم احترام می‌کرد و حاج قاسم حسین را مانند پسرش دوست داشت، شهید پورجعفری در عراق و سوریه نقش معاون هماهنگ کننده را اجرا می‌کرد.

‌جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس ذکر نام همیشگی سردار شهید سلیمانی بودند، ادامه داد: یاران ثارالهی حاج قاسم در این مراسم شرکت کردند، آقای پلارک زحمات بسیار زیادی برای عتبات کشیدند و عملشان را با این کار مقدس پیوند دادند، آقای ایرانمنش از همرزمان و اصحاب سردار سلیمانی بودند.

وی بیان کرد: حاج قاسم کنار نهر بهمن‌شیر می‌گفت یاد رزمندگان مجاهدان و شهیدان بخیر و ما هم امروز می گوییم یاد جبهه های خوزستان، حماسه‌های سردار در جنوب و شرق کشور، در فلسطین و سوریه و جبهه های سخت سوریه و عراق به خیر یاد، یاد حاج قاسم در تمامی عرصه ها بخیر.

سردار فلاح زاده عنوان کرد: در سال 63 سردار سلیمانی را در عملیات بدر دیدم و از زمان با سردار آشنا و رفیق شدیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: دو بار جلسه فرماندهی را برای مشورت به کرمان آوردیم تا از سردار مشورت بگیریم؛ سردار سلیمانی فردی مومن، حکیم، آگاه و بصیر بود.

وی با بیان اینکه چند اصل در پیامبر (ص) متبلور است، تصریح کرد: اولین آنها ترویج اخلاق است که توجه به تزکیه و اخلاق در ترویج اخلاق مهم است؛ پیامبر اسلام (ص)، مانند یک عرب بیابانی و معمولی با مردم نشست و برخواست می کرد و به فرزندان صغیر سلام می داد.

سردار فلاح‌زاده افزود: کسی که سختش است سلام کند، بداند که رگه‌ای از تکبر و غرور در قلب او وجود دارد؛ کسانی که فرزندان خود را زنده به گور می‌کردند و لخت در کعبه طواف می کردند و زمانی که خار مغیلان بر سر راهش می‌ریختند؛ اما با اخلاق عرب جاهلی را جذب و بدریون تحویل دادند؛ پیامبر در حوزه کسب علم، جنسیت، زمان و مکان را برداشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یاداور شد: حاج قاسم با علمای اعلم کرمان و تهران و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط بودند و از مطالب آنها استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: مهاجرین اسلام را رها نکردند و نگفتند سهم ما چه می شود و سهم خواهی نکردند؛ بعدها پیامبر(ص) گفت، ای انصار اجازه بدهید از بیت المال بدهم تا از خانه شما بروند اما انصار اجازه خروج از منازل خود را به مهاجرین ندادند.

سردار فلاح زاده ادامه داد: اگر یاران پا در رکاب پیامبر نبودند که به مصاف دشمن بروند، کفار قریش بارگاه و خیمه گاه رسول الله را جمع می کردند؛ اما در حوزه اخلاق آنقدر پیامبر قوی بود که انسان ها گرد او آمدند و پیروز شدند، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به همین صورت عمل کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: در گذشته 58 درصد مردم ایران بی سواد بودند اما هم اکنون رتبه یازدهم جهان در تولید علم هستیم که این مهم نشان از مدیریت درست امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب است.

داعش ۷۴ درصد سوریه و ۵ استان عراق را تصرف کرده بود

وی تصریح کرد: اگر مجاهدان راه خدا و حاج قاسم نبوند که ندای امت را لبیک بگویند؛ صدام تا شرق پیشروی می کرد و حداقلش این بود که خوزستان تجزیه می شد.

سردار فلاح زاده ابراز داشت: اگر حاج قاسم هیچ کاری انجام نداده بود اما تمامی مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، جبهه‌های گوناگون فتح المبین، والفجر هشت، عملیات قدیر، شلمچه، دریاچه نمک در جهت بیرون راندن دشمن در پشت مرزهای بین المللی او را بهشتی می‌کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: سنگر فرماندهی حاج قاسم در نهر علی‌شیر، دریاچه نمک و پرورش ماهی در نزدیکترین نقطه بود، تنها صد متر تا خط مقدم تیر بار مستقیم 14 و نیم و 23 در این نقاط قرار داشت؛ بمباران‌های شبانه و شدید ترین آتش ها در نقطه غربی کانال ماهی بود؛ شهید سلیمانی و رزمندگان اسلام در تنگه سابله در غرب کانال پرورش ماهی چه حماسه های آفریدند.

وی اظهار داشت: مگر رزمندگان و فرماندهان و کسانی که حتی به چشم دیده اند، می توانند بگویند حاج قاسم چه کرد؟ در زمان محشر زمین و زمان به زبان خواهند آمد و شهادت می‌دهند که سردار سلیمانی و همرزمانش چه کردند.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه داعش هفتاد و چهار درصد سوریه و پنج استان عراق را درگیر کرده بود و حاج قاسم تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملی کرد، گفت: داعش در مقابل سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس بود، زیرا داعش عاشق کشته شدن بود و ارتشی همچون حشد الشعبی، فاطمیون، زینبیون که با انگیزه‌تر از داعش را به میدان برد، در مقابل داعش اعتقادی برد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در عملیات آمرلی دفاع از داخل و هجوم از بیرون، موجب شکسته شدن محاصره امرلی شد؛ عملیات کرکوک، موصل و دیگر عملیات‌ها به صورت مشترک با حضور گروه‌های حشد الشعبی، حیدریون، فاطمیون، زینبیون و معنوی حزب الله از داخل خاک سوریه به سمت آخرین پایگاه داعش انجام شد.

برچیده شدن بساط داعش با تدابیر رهبری و میدان داری حاج قاسم


وی با اشاره به اینکه حاج قاسم 32 عملیات در عراق و 100 عملیات در سوریه طراحی کرد و سوریه را نجات داد که نهایت آن ابوکمال بود، تصریح کرد: این عملیات ها پیروزی اسلام در برابر کفر بود؛ در مسئله ابوکمال رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «تمام اسلام، مقابل تمام کفر پیروز شد» و سیطره آمریکایی ها شکسته شد.

سردار فلاح زاده افزود: آمریکا می‌خواست ارتباط بین ایران، عراق و سوریه را نابود کند و با فکر، تدبیر و دست توانای حاج قاسم سلیمانی این اقدام رقم نخورد؛ اما نتیجه کار چه شد؟ در شرق کشور و بعد در منطقه فلسطین و لبنان موفقیت هایی رخ داد و همپنان در حال رخ دادن است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: همکاری سید حسن نصر الله موجب عقب‌نشینی اسرائیل از بیروت به بنت الجبیر و هارون الارس اجباری شد و اقدام به موقع حاج قاسم سبب شد تا کسانی که داعیه نیل تا فرات را داشتند؛ عقب‌نشینی کنند و دچار اختلاف حکومتی شدند و رژیمی که دچار اختلافات داخلی شود متهم به نابودی است.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش بودند تمام خاورمیانه را دچار تجزیه کنند، ادامه داد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی میدانی حاج قاسم، تمام طراحی‌های دشمن به ناکامی کشیده شد، هیچ کشوری تجزیه نشد و آمریکا مغلوب شد حتی در افغانستان فرار را بر قرار ترجیح دادند، در یمن آمریکایی ها در باتلاق خودساخته، خود گیر افتاده است.

سردار فلاح زاده با تأکید بر اینکه از نگاه سردار سلیمانی رأس شیاطین آمریکا، اسرائیل، عربستان و غیره بود، تصریح کرد: آمریکا صیانت خود را از دست داده است، مگر توانست روسیه را تحریم کند؟ مگر توانست در جایی پیروز شود؟ فروپاشی آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شده و حماس و جهاد حشد الشعبی و قهرمان ایستاده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: حاج قاسم مؤمن بود و ایمان داشت؛ اگر کسی خدا را قبول داشته باشد، ولایت خدا، ولایت النبی و ولایت فقیه را قبول دارد. حاج قاسم در ایمان خود ثابت و استوار باقی ماند و در حوزه نظری و عملی، ثابت و استوار بود و ترویج فرهنگ دینی و جهاد مبارزه با دشمنان خدا را مد نظر داشت.

مردمداری و خستگی ناپذیری از ویژگی های شهید سلیمانی بود

وی تصریح کرد: حاج قاسم برای خدا کار می کرد، اگر زائر خانه خدا، ذره ای ریا داشته باشد، حج‌ او قبول نیست؛ اما یک رزمنده و یک فرمانده که بچه ها را به میدان می فرستد، مگر می تواند کسی باشد که برای غیر خدا پا در رکاب کرده است؟ حاج قاسم همه حرکاتش برای خدا بود.

سردار فلاح زاده با تأکید بر اینکه باید برای خدا کار و استقامت کنیم، ابراز داشت: حرف، سخن، قلم، سکون و عطوفت حاج قاسم الهی بود و حتی غضب شهید سلیمانی برای دشمنان الهی بود و بنده ای که برای خدا کار کند، عزیز می شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: شهید سلیمانی فاتح لبنان، فاتح سوریه و فاتح دوران دفاع مقدس بود و یک بار منیت نکرد.

وی افزود: مردم داری از ویژگی های سردار بود؛ به کار گیری مردم در میدان‌های مقاومت بر علیه دشمن خدا، به کار گیری مردم عاشق و مشتاق در جهاد برای مردم علیه دشمن خدا، راه اندازی انصار الله، حزب‌الله، حشد‌الشعبی یعنی انقلابی که امام خمینی با مردم راه انداخت، جنگ را با مردم به پیروزی رساند.

سردار فلاح زاده ادامه داد: سرمایه گذاری و تولید ثروت در کشور عین سواد و جهاد در راه خداست؛ اگر ما بتوانیم توان مردم، توانمند داخلی، تعاونی های داخلی را در حوزه اقتصاد فعال کنیم و بهره‌برداری از صنایع و معادن و سرمایه‌گذاری در حوزه نفت املاک و ساخت و ساز مسکن با حضور مردم داشته باشیم، قطعا پیروز خواهم ماند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رویش‌های جدید انقلاب باید با مردم متواضع انجام شود؛ چرا که حاج قاسم در برخورد با مردم با عطوفت و مادری بود؛ اما با مدیران پدری بود و با دشمنان با غلظت و شدید برخورد می کرد؛ در برنامه‌ریزی‌ها در طراحی عملیات‌ها، مشورت می کرد اما جمع بندی و تصویب و راهکار عملیاتی را خود سردار مشخص می کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی دوست و دشمن را خوب می‌شناخت و اگر سردار سلیمانی گفت کمتر از 3 ماه دیگر داعش جمع می‌شود این مسئله نشان از با خدا بودنش بود.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه خستگی ناپذیری از دیگر ویژگی های سردار بود؛ زیرا شبانه روزی مجاهدت داشت و کار می‌کرد، ابراز کرد: 600 تا 700 کیلومتر از مرز عراق تا سوریه را طی می کرد و خودش جلو دار بود و مردم پشت سرش عاشقانه کار می‌کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تصمیم گیری دیگر ویژگی سردار سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: در صحنه فلسطین و لبنان اگر جبهه مقاومت تقویت نمی‌شد و تلاش به موقع تصمیم گیری نمی‌کرد، ما عقب می ماندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار