دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«صبر جمیل» مادران شهدا پاداش الهی به ازخودگذشتگی آن‌ها+ تصاویر

مادران شهدا شخصیتی متعالی‌تر و والاتر و صبری جمیل و اجری جزیل دارند و این آرامش، شاید بخشی از پاداش الهی به آن‌ها باشد که جگرگوشه‌شان را در راه رضای خدا تقدیم اسلام کردند.
کد خبر: ۵۶۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷ - 13January 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم به‌نام روز «تکریم مادران و همسران شهدا» ثبت شده است. به همین مناسبت گروهی از کسانی که خود، جزو خانواده‌های شهدا بودند، با خانواده‌های شهیدان «محمدرضا و جواد تیموری»، مادر شهید «سعید سیدی فضل‌اللهی» و خواهر شهید «محمدحسن مزینانی» و مادر شهید «رضا خرمی» دیدار کردند.

«صبر جمیل» مادران شهدا پاداش الهی به ازخودگذشتگی آن‌ها

 

دیداری گرم در روزی برفی و سرد

من به‌عنوان خبرنگار حوزه حماسه و جهاد خبرگزاری دفاع مقدس، مأمور شدم تا وقایع این دیدار را ثبت کنم. روز دیدار، روزی ابری و برفی بود. من راه افتادم تا به گروهی برسم که قرار بود به دیدار خانواده‌های شهدا بروند. خیابان‌ها بر اثر برف و سرما یخ زده بودند و ماشین‌ها با آرام‌ترین سرعت ممکن حرکت می‌کردند.

سطح خیابان‌ها لغزنده بود؛ به همین خاطر ترافیک سنگینی ایجاد شده بود و ماشین‌ها به‌سختی حرکت می‌کردند. برای همین تصور من بر این بود که با این وضعیت، دیگر قسمت نیست این دیدار انجام شود، اما هرچه که بود، در نهایت به منزل شهیدان «محمدرضا و جواد تیموری» در محله «هنگام» رسیدم.

گروه دیدار به‌وسیله یک لوح که «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آن را تقدیم مادران شهید می‌کرد و یک جعبه شیرینی به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند و آن‌ها را تکریم کردند.

مادر شهیدان تیموری شروع به صحبت از پسران خود کرد. شهید «محمدرضا تیموری» در دوران دفاع مقدس در سال ۱۳۶۷ در جاده اهواز- خرمشهر به شهادت رسید و شهید «جواد تیموری» در ماه رمضان ۱۳۹۶ زمانی که عوامل داعش به مجلس شورای اسلامی حمله کردند، در محافظت از مجلس به شهادت رسید. وی اولین شهید حادثه تروریستی مجس بود.

«صبر جمیل» مادران شهدا پاداش الهی به ازخودگذشتگی آن‌ها

 

باقیات‌الصالحاتی که خانواده‌های شهدا برای خود می‌فرستند

مریم مجتهدزاده که خود، همسر «سید محسن موسوی»، کاردار وقت سفارت ایران است که در سال ۱۳۶۱ توسط حزب فالانژ در لبنان ربوده شد و تا امروز مفقودالاثر مانده‌ است، به‌عنوان پیشتاز این گروه به مادران شهدا می‌گفت: «حضرت ام‌البنین (س) چهار جوان برومند را تربیت و تقدیم اسلام کرد. شما راه او را ادامه می‌دهید. ما به وجود شما افتخار می‌کنیم. همه مردم، این دنیا را به هر شکلی سپری می‌کنند، اما شما چیزی ماندگار را برای خود فرستادید و در دنیایی که دست همه در آنجا خالی است، دست شما پر است و فرزندانتان شما را شفاعت می‌کنند. شما چیزی را از دست ندادید بلکه چیز‌های زیادی را به‌دست آوردید. شما برای خودتان باقیات‌الصالحات فرستادید.»

به نظر می‌رسد که والدین شهدا شخصیتی متعالی‌تر و والاتر و صبری جمیل و اجری جزیل دارند و این آرامش، شاید بخشی از پاداش الهی به آن‌ها باشد که جگرگوشه‌شان را در راه رضای خدا تقدیم اسلام کردند.

یادم هست یک روز یکی از مادران شهدا می‌گفت: «من فرزندم را تقدیم اسلام کردم و در آن دنیا می‌توانم سرم را مقابل حضرت زهرا (سلام الله علیها) بلند کنم.»

از نخستین خانه که خارج شدیم، برف تقریباً قطع شده بود. سوار ماشین شدیم و از محله «هنگام» به سمت محله پیروزی رفتیم. هرچه پیشتر سمت جنوب می‌رفتیم، برف کمتر می‌شد. آسمان شهرمان پاک شده بود و پرده سنگین آلودگی را کنار زده بود.

«صبر جمیل» مادران شهدا پاداش الهی به ازخودگذشتگی آن‌ها

ما با یک ماشین ون و دو ماشین سواری به دیدار خانواده شهدا رفتیم. در برخی مناطق عرض کوچه‌ها به اندازه‌ای نبود که بتوان با یک ون از کنار یک ماشین پارک شده به‌راحتی عبور کرد. به همین خاطر بیشترین توقف ما به‌علت ترافیک خیابان‌ها و احتیاط برای عبور از کوچه‌ها بود.

صبر جمیل خانواده‌های شهدا بیانگر عزت آنهاست

دومین خانه و منزل شهید «سعید سیدی فضل‌اللهی» در بن‌بست شهید «حسین طایفه مهرعلی» در محله پیروزی قرار داشت. خانه‌ای زیبا و صمیمی بود و مادر و خواهر شهید چشم انتظار میهمانان خود بودند. البته پدر شهید به رحمت خدا رفته است. پس از استقبال گرم و صمیمی خانواده شهید از میهمانانشان، مادر شهید آماده بیان خاطرات خود از فرزند و براد شهیدش «محمدحسن مزینانی» شد.

یکی از سخنانی که مادر شهید بر زبان آورد و نشانگر عزت این مادر بود، آن بود که: «من یک فرزند داشتم که آن را تقدیم راه اسلام کردم؛ اگر فرزندان دیگری هم داشتم، آن‌ها را هم تقدیم راه اسلام می‌کردم.»

در این زمان که کمی پیش از اذان ظهر بود، برف کاملاً قطع شده بود و ما در مسیر خود به سمت منزل شهید «رضا خرمی» حرکت بودیم. منزل شهید، منزل زیبایی بود و مادر شهید چنان گرم و صمیمی از ما، میهمانان خود استقبال کرد که انگار ما از بستگان او هستیم. پس از آن، آماده بیان خاطرات خود از فرزند شهیدش شد.

«صبر جمیل» مادران شهدا پاداش الهی به ازخودگذشتگی آن‌ها

پیمودن مسیر ایثار و شهادت عزت جامعه را بالا می‌برد

الآن که در حال تنظیم این گزارش هستم، به این فکر می‌کنم که والدین شهدا و خانواده‌های شهدا که جگرگوشه‌ها و عزیزان خود را تقدیم خدا کردند، عزیز هستند و اسلام برای مسلمانان عزت خواسته است و این مسیر را برای آنان ترسیم کرده است. امید است که ما، همه مسیر عزت را بپیماییم و تا آخرین نفس بر این مسیر استوار بمانیم.

گوشه‌ای از تصاویر این دیدار را در زیر ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار