جان فدا/ در همایش تجلیل از مادران شهدا مطرح شد؛

مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند/ حاج قاسم بی مرزی اسلام را ثابت کرد

حجت‌الاسلام دغانلو گفت: مادران شهدا در تربیت فرزندان و فرستادن آن‌ها به جبهه‌های جهاد و ایثار و مقاومت، قطعا به مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس (ع) بانو ام البنین (س) اقتدا کرده اند.
کد خبر: ۵۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ - 07January 2023

مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند/ حاج قاسم بی مرزی اسلام را ثابت کرد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ویژه برنامه «بانوی مرد آفرین» با حضور خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون، همزمان با شب وفات حضرت ام البنین (س) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این ویژه برنامه که به مناسبت گرامیداشت ایام وفات شهادت گونه‌ی حضرت ام البنین (س) در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار شد، مادر شهید مدافع حرم محمد حسین محمد خانی (عمار حلب) و همسر شهید سلامت علی فعال در کنار سید سجاد موسوی مدیر کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داود حشمتی رئیس فرهنگسرای کار، سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶ و حسین رضاخواه معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای بهمن با حضور در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون تجلیل کردند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط رامین بهرامی، قاری بین المللی و همچنین پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران؛ داود حشمتی رییس فرهنگسرای کار و تعاون ضمن خیر مقدم گویی صمیمیانه با بیان این نکته خطاب به مادران و همسران شهدای والامقام مدافع حرم، به ویژه خانواده معظم شهدای فاطمیون ادای احترام کرد و هدف اجرای این برنامه را تکریم و بزرگداشت مقام شامخ خانواده معظم شهدا در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و سعادتی برای خود عنوان کرد.

سید مسافر رزمنده لشکر فاطمیون با ذهن و قلبی آکنده از خاطرات تلخ و شیرین جبهه‌ها، دیگر میهمان و روایتگر این محفل نورانی بود که با بیان خاطراتی از رزمندگانی که هرکدام داستانی برای روایت داشته و از کنارش پر کشیدند. شهدایی که بخشی از این مسافر جامانده را با خود برده‌اند، در ابتدا خانواده‌های معظم شهدا گفت: همه ما قبول داریم که حاج قاسم فرمانده ما بود. حاج قاسم قطعا وقتی فرمانده است نیرو لازم دارد و هیچکس بدون نیرو کاری نمی‌تواند بکند. در هر بخش و رسته نظامی مثل فرماندهی گردان، لجستیک و پشتیبانی و اطلاعات هم به یک فرمانده نیاز داریم. ما در رسته‌های مختلف نظامی آموزش داریم، ولی در تماتم این رسته‌ها چه کسی مسئول پرورش نیرو‌ها است ...؟ اینجاست که باید بگویم مادران جامعه ما فرماندهان پرورش نیروی انسانی هستند.

این مدافع حرم در ادامه گفت: روزی به مادرم گفتم شما الحمدلله در امتحان اول قبول شده‌ای و امتحان دوم هم زمانی است که جنازه ام را برایتان می‌آورند. مادر گفت که بعد از آن دیگر چیزی از من باقی نمی‌ماند. گفتم مادر جان امتحان سوم تازه بعد از این که جنازه ام را آوردند است شروع می‌شود. اینکه چقدر با صبوری و مقاومت پای شهدایمان ایستاده ایم.

سید مسافر با اشاره به خاطره‌ای از تغییر نام‌های فرزندان افغان به نام‌های زیبای ائمه مثل زینب، حسین و ... خاطر نشان کرد: عناوینی مثل جهاد، حاج قاسم، قیام، انقلاب و ... همه و همه از نوع تربیت و پرورشگاه دامان یک مادر برخاسته می‌شود و چقدر زیباست این جمله که گفته می‌شود "بهشت زیر پای مادران است" بایستی مادر باشی تا بفهمی که گذشتن از جگر گوشه ات چه معنا دارد. احساس سوختن به تماشا نیست؛ لذا مرکز فرماندهی پرورش نیرو شما مادران هستید ... و شما خواهرم که در حال پرورش فرزند هستی و این موضوع را قطعا قدر بدانید.

وی در بخش دیگر از سخنانش درباره شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: این روزها، ایام تلخ برای ما، ولی شیرین برای حاج قاسم است. چراکه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده همه ما است.

سید مسافر ادامه داد: یک جمله معرف از حضرت امام (ره) است که فرمودنداسلام مرزی ندارد و شهید حاج قاسم سلیمانی کسی است که این جمله را تحقق بخشید. چون ایمان داشت به اینکه واقعا اسلام مرز ندارد. حاج قاسم یک فرد ایرانی است که از دهات کرمان به جای جای کشور‌های سوریه یمن و عراق می‌رفت و کار‌هایی بزرگ می‌کرد. گاهی فلسطینی ها، یمنی‌ها عراقی‌ها و ... هم سود می‌بردند، ولی برایش مهم نبود که چه کسی سود می‌برد. فقط در یک طرف این معادله بایستی اسلام می‌بود و بس. ایشان شخصیتی بود که در عمل ثابت کرد اسلام مرز ندارد.

این روایتگر و رزمنده در ادامه تصریح کرد: در جریان مقاومت اسلامی چند مجموعه تشکیل شد؛ مثل: لشکر فاطمیون، زینبیون و حسینیون که البته توسط حاج قاسم در سه کشور به وجود آمد.

او در کنار تمام این تشکیلانت و کشور‌ها نیرو تربیت کرد و آموزش داد، اما در افغانستان تولدی ایجاد شد به نام «لشکر غیور فاطمیون» که بایستی همگی ما به این موضوع ببالیم و افتخار کنیم برای این که مجموعه‌های مقاومت در عراق، فلسطین و حزب الله در لبنان وجود دارند و اینکه مقام معظم رهبری فقط در برابر لشکر فاطمیون فرمودند: من به شما افتخار می‌کنم، پس سرتان را بالا بگیرید و افتخار کنید.

وی با بیان خاطره‌ای دردناک از شهیدان مدافع حرم شهید سید عقیل و شهید رضا اسماعیلی، جوان ۲۰ ساله‌ای که به دست داعش اسیر شده بود پرداخت و گفت: دیدم که رضا به دست داعش اسیر شد و خیلی نگران بودیم و زمانی که صدای رضا از بی سیم شنیده شد، خوشحال شدیم که شاید زخمی در گوشه‌ای است. ولی بعد از لحظه‌ای صدای داعشی‌های ملعون آمد که با طعنه و ریشخند از او می‌خواستند به حضرت علی و حضرت فاطمه دشنام بگوید، ولی صدایی که از بی سیم رضا به گوش ما رسید این بود که دو مرتبه یاعلی گفت و دیگر صدای یاعلی سوم از بی سیم شنیده نشد؛ چون خنجر داعشی سفاک، گلوی رضا را بریده بود. بله ما این امنیت را ساده به دست نیاورده ایم.

حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی و دیگر سخنران این مراسم در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و فضایل حضرت ام البنین (س) گفت: مادران شهدا در تربیت فرزندان و فرستادن آن‌ها به جبهه‌های جهاد و ایثار و مقاومت، قطعا به مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس (ع) بانو ام البنین (س) اقتدا کرده اند.

وی ادامه داد: امروز علم ثابت کرده که وراثت از طریق خون و ژن به اولاد منتقل می‌شود. امشب به مناسبت وفات این بانوی بزرگوار و بنابر اعتقاد شیعه هر فضیلت و بزرگواری که از جانب حضرت باب الحوائج، ابوالفضل العباس (ع) در واقعه کربلا مشاهده و تجربه شده را بایستی در مادر بزرگوار ایشان حضرت ام البنین (س) جستجو کنیم.

حجت‌الاسلام دغانلو در پایان تصریح کرد: ادب این خانم بزرگوار نسبت به ساحت ولایت و مقام امیر المومنین حضرت علی (ع) نشان از این دارد که در همه عمر فراموش نکردند که فلسفه وجودی فرزندش ابوالفضل العباس (ع) برای این است که حامی اولاد فاطمه زهرا (س) باشد. وقتی امیرالمومنین (ع) از برادرش عقیل خواستند همسری برایش انتخاب کند که در ایمان و شجاعت مثل و مانندی نداشته باشد. حضرت علی (ع) در جواب دلیل این تاکید خطاب به عقیل فرمودند: می‌خواهم از او فرزندی به دنیا بیاید و تربیت شود که در کربلا فرزند فاطمه (س) را حمایت کند. البته حضرت ام البنین (س) به عنوان یک نو عروس شرط ازدواج خود با علی (ع) را از همان ابتدای ورود نه خانومی آن خانه، بلکه کنیزی فرزندان و اولاد حضرت فاطمه (س) قرار داده بودند و این‌ها نشانگر اوج ایمان و اخلاص این بانوی بزرگوار و احترامی است که به ولایت دارند.

بر اساس این گزارش؛ در پایان این مراسم از مادران و پدران پانزده شه والامقام لشکر فاطمیون منطقه باقر شهر؛ مادر شهید رجب علی یاوری، پدر شهید محمد حسینی، مادر شهید محمد جواد محمدی، پدر و مادر شهید محمد حسینی، پدر و مادر شهید ذبیح الله رحیمی، پدر و مادر شهید سید محمد فلاح، پدر و مادر شهید نقیب الله هزاره، پدر و مادر شهید محمد حسین حسینی، مادر شهید جمعه رحیمی، مادر شهید بربری، پدر و مادر شهید مصطفی حسنی، پدر و مادر شهید اسد الله سلطانی، پدر و مادر شهید عتیق الله موسوی، پدر و مادر شهید اصغر یوسفی، مادر شهید ظفر حسنی و مادر شهید مدافع حرم محمد حسین محمدخانی (عمار حلب) تجلیل شایسته به عمل آمد.

اجرای زنده گروه سرود ریحانه الحسین (ع) و نمایش گروه طلوع هنر با موضوع فرهنگ و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی توسط گروه جهادی شهید کابلی، مداحی ایمان جهشی در کنار اجرای هنرمندانه سامانا احمدی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «بانوی مرد آفرین» بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار