نتانیاهو اشغالگری خود را با طرح آوارگی ۲ هزار فلسطینی آغاز کرد

کابینه جدید صهیونیستی توطئه جدیدی را کلید زده است تا از این طریق بتواند ساکنان فلسطینی هشت روستا واقع در الخلیل را از خانه و کاشانه خود آواره کند.
کد خبر: ۵۶۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ - 07January 2023

نتانیاهو اشغالگری خود را با طرح آوارگی ۲ هزار فلسطینی آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی که وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که کابینه جدید رژیم صهیونیستی طرح‌های ویژه‌ای برای آوارگی هر چه بیشتر مردم فلسطین دارد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم ضمن نقل این بیانیه گزارش داد: کابینه جدید صهیونیستی قصد دارد ساکنان فلسطینی هشت روستا واقع در الخلیل را از خانه و کاشانه خود آواره کند. صهیونیست‌ها مدعی هستند که این تصمیم در راستای اجرای حکم دادگاه صهیونیستی است که در ماه می‌گذشته صادر شد. بر اساس این حکم، این روستا‌ها در مناطق آموزش نظامی صهیونیستی قرار دارند و باید تخلیه شود.

به گفته ساف، در این هشت روستا، هزار و ۸۰۰ فلسطینی سکونت دارند، ولی از کمترین امکانات محروم هستند و از طرفی، ارتش صهیونیستی نیز بار‌ها تلاش کرده است آنان را از محل زندگی خود آواره کند. در برنامه کابینه جدید صهیونیستی نیز ادعا شده است که «ملت یهود حق انحصاری و غیر قابل نقضی بر سراسر اراضی اسرائیل دارند»؛ ادعایی که به معنای گسترش هر چه بیشتر شهرکسازی اسرائیلی و آوارگی مردم فلسطین است.

این نهاد فلسطینی تأکید کرد: کابینه صهیونیستی عملا اقداماتی را برای تثبیت شهرکسازی کلید زده است؛ از جمله اینکه برخی از صهیونیست‌ها اراضی متعلق به مردم فلسطین را در بخش‌های مختلفی از کرانه باختری سیم خاردار کشیده‌اند تا پس از آن، این اراضی را مصادره کنند.  

سازمان «صلح اکنون» که خود را از سازمان‌های چپگرای صهیونیست معرفی می‌کند، هشدار داد که توافق بین حزب‌های لیکود و صهیونیست مذهبی برای تشکیل کابینه، باعث آغاز احداث ده‌ها شهرک صهیونیستی غیر قانونی در کرانه باختری خواهد شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار