فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

وظیفه دانشگاه جامع امام حسین تربیت سرمایه انسانی تراز انقلاب اسلامی است

سردار حسنی آهنگر گفت: تربیت سرمایه انسانی تراز تمدنی و تولید فکر دو وظیفه اصلی دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ - 07January 2023

وظیفه دانشگاه تربیت سرمایه انسانی تراز استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به موضوع «دانشگاه تمدن ساز» اظهار داشت: باید ببینیم چه سابقه تاریخی از دانشگاه و تمدن‏‌سازی داریم تا دانشگاه‌های فعلی بتوانند به عنوان دانشگاه تمدن‏ ساز ایفای نقش کنند.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه مسئله تمدن سازی موضوعی مهم برای انقلاب اسلامی و جهان است، ادامه داد: نقش ایرانی‌ها در ایجاد تمدن اسلامی سده‌های سوم، چهارم و پنجم بسیار پررنگ بوده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) از تدوین دائرةالمعارف در این حوزه خبر داد، افزود: هدف از انجام این کار این است که ان‌شاءالله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.

سردار حسنی آهنگر گفت: آنچه که باعث ترس غربی‌ها از انقلاب اسلامی شده دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست؛ چراکه در مبانی دینی ما به کارگیری سلاح هسته‌ای جایگاهی ندارد بلکه به‌خاطر موقعیت ژئوپلوتیکی ایران است. آن‌ها می‌دانند دامنه و اثر شعاع انقلاب اسلامی، هم داخل ایران فراگیر شده و در حال حاضر نیز شعاع اثر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در حال فراگیری هست.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا تغییر کرد. یک قدرت جدیدی در دنیا ظهور و بروز پیدا کرد و خلاف جریان حاکم بر جهان بوده است. آقای گیدنز و کسینجر و خیلی‌های دیگر، بحث‌شان این بود که زمانی جهان به سمت بی‌دینی حکومت‌ها در حال حرکت بودند و سکولاریسم در جهان در حال حکم‌فرمایی بود، شاهد این بودیم انقلابی در یک کشوری به پیروزی رسید که داعیه حکومت دینی را داشت.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، عنوان کرد: جنگ میان ایران و عراق تنها جنگی است که در سده اخیر که کل دنیا یک طرف جنگ را پشتیبانی کردند و یک کشور به‌تنهایی در مقابل کل دنیا ایستاده است. شما جنگ کره، جنگ ویتنام، جنگ اعراب با اسرائیل را ببینید، همه جنگ‌ها را نگاه بکنید، سلاح‌های شرقی مقابل سلاح‌های غربی قرار گرفته است. یک طرف آن آمریکا پشتیبان بوده، یک طرف شوروی.

وی ادامه داد: تنها جنگی که هم شوروی‌ها و هم آمریکایی‌ها در یک طرف جنگ حمایت کردند، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است که خدا را شکر فرماندهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با جانفشانی رزمنده‌ها که عمده مردم بودند، با سازماندهی مردمی در قالب بسیج و کمک نهاد‌های رسمی از سپاه و ارتش، باعث شده یک وجب از خاک کشور از ما جدا نشود و هیچکدام از اهدافی که صدام در پاره کردن قطعنامه ۱۹۷۵ بیان کرده، برایش محقق نشده است.

سردار حسنی آهنگر با بیان این اینکه انقلاب اسلامی، آرمان بلندی دارد، آرمان بلندش حاکمیت اسلام بر جهان است، افزود: بنابراین اگر دانشگاه‌ها بخواهند تمدن ساز باشند باید یک نقشه جامع و عملیاتی با الگوی حکمرانی را داشته باشند.

وی تأکید کرد: بنابراین تربیت سرمایه انسانی تراز تمدنی و تولید فکر دو وظیفه اصلی دانشگاه جمهوری اسلامی باید باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: در دنیا یک اتفاقی مثل انقلاب صنعتی در حال رخ دادن است. حکمرانی آینده، حکمرانی هوشمند خواهد بود. نوع استعمار آن هم فرق کرده است. اگر یک زمانی استعمار، استعمار کهنه بوده، با فیزیک‌ها کار داشته، اما امروز استعمار جدید از جنس استعمار مجازی است که هم با فیزیک آدم‌ها و هم با ذهن آدم‌ها کار دارد.

سردار حسنی آهنگر در پایان خاطرنشان کرد: جهت‌‏گیری انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی به سمت ایران قوی و در تراز جهان است که ان‌شاءالله در این مسیر حرکت کنیم و جزء کسانی باشیم که در تمدن‏‌سازی، در دانشگاه تمدن‏‌ساز ایفای نقش کنیم و جزء زمینه‌سازان ظهور قرار گیریم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار