سردار فدوی در دانشگاه شریف:

خلیج فارس نقطه قدرت ما و نقطه ضعف آمریکاست

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس نقطه قدرت ما و نقطه ضعف آمریکا محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ما در این منطقه به آن‌ها تحکم می‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 03November 2015

خلیج فارس نقطه قدرت ما و نقطه ضعف آمریکاست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرداردریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایشی که بعد از ظهر امروز به مناسبت 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اینکه ایام 13 آبان ایام متفاوتی است که در آن جوانان بهویژه دانشجویان، پر جوش و خررش حضور مییابند، گفت: آمریکاییها بهعنوان نماد کشوری که برای اهداف خود نقشههایی را ترسیم کرده و بهعنوان فاتح جنگ جهانی دوم خود را ابرقدرت میدانند، و 13 آبان روزی است که برای آنها روز شکست محسوب میشود.

وی افزود: دعوا بین ایران و آمریکا از قبل انقلاب وجود داشته است؛ اما ماهیت آن متفاوت بوده است؛ ماهیت دعوای این کشور بر سر منافع اقتصادی، نفوذ در منطقه غرب آسیا و جهان سیاسی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: با این حال ماهیت دعوای ایران و امریکا از این جنس نیست؛ چراکه اگر اینگونه بود تاکنون حل شده بود. این دعوا تا آخر ادامه خواهد  داشت؛ چون ماهیت حق و باطلی است و این دو هیچگاه نمیتوانند در کنار هم قرار بگیرند.

سردار فدوی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: از روز 24 بهمن 1357 در کردستان علیه انقلاب اسلامی تیر شلیک شد؛ چون فکر میکردند انقلاب توانایی رویارویی با آنها را ندارد. همچنین دولت موقت به دنبال آن بود تا همانند سایر دولتها باشد.

وی افزود: آمریکا وقتی دید نمیتواند با این اقدامات مقابل انقلاب اسلامی بایستد اقدام به کودتا کرد؛ که در آن زمان پنج شش کودتا ازجمله کودتای پایگاه هوایی شهید نوژه (کودتای نقاب) را صورت داد؛ اما باز هم چون با شکست مواجه شد صدام را تحریک کرد که به ایران حمله کند؛ در جنگ نیز وقتی فهمیدند جنگ غالب و مغلوب دارد، از زمستان 1367 بهصورت مستقیم ضمن حضور در خلیج فارس، با ما درگیر شدند.

فرمانده ندسا با بیان اینکه آمریکاییها عنوان کردهاند "بعد از 34 سال دنبال این هستیم که با یک دولت طرف باشیم، اما همچنان با یک انقلاب روبرو هستیم"، افزود: بهرهبرداری اساسی آمریکاییها از همین نکته است؛ یعنی میخواهند ما مانند دولتهای دیگر باشیم، که اگر این موضوع صورت گیرد زمان زیادی طول نمیکشد که از انقلاب و مشخصههای آن چیزی باقی بماند.

سردار فدوی تصریح کرد: برخی مسئولان کشور بر اساس اشتباه محاسباتی پی به توانمندی و قدرت انقلاب اسلامی نبردهاند؛ در حالی که توانمندی و قدرت انقلاب در حال حاضر نسبت به  گذشته قویتر است و دشمن هم به آن اذعان دارد؛ اما در داخل برخیها که در جایگاه و مسئولیتهایی هستند و باید به اساس و توانمندی و قدرت انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشند، اینگونه نیستند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکاییها میدانند که اگر هر اقدامی علیه ما انجام دهند ضرر آن بیشتر از منافعش برای آنها خواهد بود، بیان کرد: آمریکاییها بر اساس منافع و هزینه کار میکنند؛ به عبارت دیگر اقدامات آمریکا در راستای منافع حیاتی و امنیت ملی است؛ که این منافع هم عمدتا مغایر با ملتها و دولتهاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه یکی از الزامات قطعی آمریکا در هر جنگی پیروزی قطعی در آن جنگ است و تا پیروزی قطعی متصور نباشد وارد جنگ نمیشوند، اظهار داشت: اگر طبق روال انقلاب اسلامی ادامه دهیم باقی میمانیم و به قدرت انقلاب اسلامی نیز هر روز اضافه میشود.

سردار فدوی با بیان اینکه اکنون در شرایط بازدارندگی با آمریکا قرار داریم و از لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی نسبت به گذشته قدرتمندتر هستیم، تصریح کرد: نقطه قدرت و ضعف آمریکا حضور در خلیج فارس است؛ یعنی اگر نتوانند در خلیج فارس حضور یابند باید تا سرزمین اصلیشان عقبنشینی کنند؛ به همین خاطر در موضع انفعال در برابر ایران قرار دارند.

وی افزود: ما در خلیج فارس تحکم میکنیم و این روال سالهاست که ادامه دارد، و به برکت روال و مشی انقلاب اسلامی، نیروی دریایی سپاه این روال را از سال 1366 تاکنون ادامه داده و میدهد.

فرمانده ندسا در پایان با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور در زمان دفاع مقدس گفت: در آن زمان سه میلیون بشکه نفت صادر میکردیم، اما در سالهای پایانی جنگ بهواسطه حضور آمریکا در خلیج فارس و اجازه آنها به عراق برای هدف قرار دادن کشتیهای نفتی و باری کشورمان صادرات نفت به صدهزار بشکه رسیده بود و جنگ را نیز ما با نفت شش دلاری اداره میکردیم؛ با وجود همه این مشکلات، ملت خم به ابرو نیاوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار