جان فدا/ معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ملت ایران، پرچم‌دار مقاومت در عصر حاضر است/ تقابل ایران با نظام سلطه، نبرد اندیشه‌هاست

سردار جوانی گفت: فرهنگ مقاومت، همان اندیشه‌ای است که اکنون بر مردم ما حاکم است و بر مبنای آن، این مردم هرگز تجاوز به تمامیت ارضی و حریم هوایی، آبی و خاکی کشور را تاب نمی‌آورد.
کد خبر: ۵۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶ - 07January 2023

ملت ایران، پرچم‌دار مقاومت در عصر حاضر است/ تقابل ایران با نظام سلطه، نبرد اندیشه‌هاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه «عصر مقاومت»، ملت ایران را پرچم‌دار مقاومت در عصر حاضر خواند و اظهار داشت: مقاومت دارای یکسری زیرساخت اعتقادی، منطقی و دینی است، زیرا در هر شرایطی که انسان بخواهد به هدفی دست پیدا کند، طبیعی است که با موانعی روبرو شود و برای تحقق هدف و برنامه خود نیازمند پایبندی به فرهنگی است که او را در برابر سختی‌ها و مشکلات، زنده، پویا و سرپا نگه می‌دارد.

معاون سیاسی سپاه افزود: آشکارترین نمونه‌ای که مقاومت برای آن مصداق پیدا کرده است، خواست و اراده ملت ایران در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تحولات پس از آن است؛ انقلابی که به پیروزی رسید و این مردم را از یوغ ستمگران و کشور‌های سلطه‌گر نجات داد تا در ادامه مسیر، کشور به سمت چیزی حرکت کند که خود می‌خواهد.

وی تصریح کرد: با این حال، توطئه‌های ریز و درشت نظام سلطه در مسیر ترقی و تعالی ملت ایران به‌مثابه همان مشکلاتی که ذکر شد، هرگز شرایطی را ایجاد نکرد که این مردم از خواست خود چشم‌پوشی کنند و حتی جنگی که از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ بر ما تحمیل شد، اگرچه هدفش تحقیر ملت ایران و از میان بردن تمامیت ارضی این کشور بود، اما مقاومت این مردم کار را به‌گونه‌ای تغییر داد که از همین فضا، فرصتی برای تاریخ‌سازی و خلق حماسه به دست آمد.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: اکنون که بیش از ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، جوانان نسل آینده‌ساز انقلاب هم که از فرزندان نسل انقلاب و دفاع مقدس هستند، به پدرانشان افتخار می‌کنند که به جبهه شتافتند، سر و دست و جان دادند، اما اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک این کشور در اشغال بیگانه باقی بماند.

وی ادامه داد: امنیت پایداری که امروزه وجود دارد، شاید توانایی تشخیص ماهیت شرایط را سخت کند، اما باید دقت داشت که فرهنگ مقاومت، همان اندیشه‌ای است که اکنون بر مردم ما حاکم است و بر مبنای آن، ملت ایران هرگز تجاوز به تمامیت ارضی و حریم هوایی، آبی و خاکی کشور را تاب نمی‌آورد. صادر کردن این اندیشه به ملت‌های منطقه نیز همان بلایی است که صهیونیست‌ها و نظام سلطه را در تنگنا قرار داده است.

معاون سیاسی سپاه گفت: همان‌طور که شما مشاهده می‌کنید در جریان جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل، ارتش لبنان که از جمله ارتش‌های مجهز منطقه هم به حساب می‌آمد، در مصادیق متعدد و مقاطع گوناگون به‌سادگی از ایستادگی در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی می‌گریخت، اما پس از صادرشدن اندیشه مقاومت از ایران به لبنان، تنها در یک نمونه مشاهده می‌کنیم که چگونه حزب‌الله لبنان فقط به‌عنوان یک جریان سیاسی در این کشور، رژیم صهیونیستی را دچار بحران ماهیتی کرده و نقشه‌های آمریکا برای منطقه را به شکست رسانده است.

وی عنوان کرد: اکنون که ایران اسلامی صادرکننده اندیشه مقاومت است، دشمن نیز تمام توان خود را بر این متمرکز کرده که با جنگ اندیشه‌ها، ملت ایران را به زانو دربیاورد و اینجاست که رسانه ملی، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و فضای مجازی می‌توانند بستر‌هایی برای تبیین واقعیت برای جوانان باشند تا به‌طور مثال، فراتر از آن‌چه که دشمن تلاش دارد تا حاج قاسم و اسطوره‌های ملی را نشان دهند، این‌ها ثابت کنند که حاج قاسم سلیمانی حقیقتاً که بود و اگر امروز برخی به دنبال ایجاد تناظر میان مفهوم حضور مستشاری با کشورگشایی هستند، رسوا شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار