نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

متاسفانه در ریشه یابی معضلات فرهنگی عمدتا از الگو‌های غربی پیروی می‌شود

«محمدی عراقی» گفت: متاسفانه در ریشه یابی معضلات فرهنگی عمدتا از الگو‌های غربی پیروی می‌شود، حال آنکه در این الگو‌ها اسمی از مسائل دینی و اخلاقی برده نمی‌شود و اصلا آن‌ها اعتقادی به این مسائل ندارند.
کد خبر: ۵۶۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ - 08January 2023

متاسفانه در ریشه یابی معضلات فرهنگی عمدتا از الگو‌های غربی پیروی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،آیت الله «محمود محمدی عراقی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید همراه با ارائه راهکار باشد، اظهار داشت: پیشنهادها و راهکارها باید در جلسات کارشناسی شورا مطرح و چکش کاری شده و در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، در غیراینصورت جلسات شورا به جلسات درد دل کردن تبدیل می شود.

وی افزود: از طرفی راهکارهای ارائه شده باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشد و باید دستگاه‌های مجری آن هم مشخص شود.

محمدی عراقی با تاکید بر لزوم حمایت استاندار کرمانشاه از مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: دستگاه های اجرایی استان زیر نظر استاندار هستند و زمانی که مدیرعالی استان به اجرای مصوبات شورا اهتمام داشته باشد، دستگاه‌ها نیز پیگیر اجرای مصوبات خواهند بود.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات استانهای موفق در زمینه کاهش برخی معضلات فرهنگی، گفت: زمانی که می‌توانیم از تجربیات دیگران بهره بگیریم نباید مسیر را از اول شروع کنیم و باید از تجربیات موفق الگوبرداری کرده و تجربیات ناموفق را هم تکرار نکنیم.

محمدی عراقی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ بنیان خانواده، گفت: متاسفانه در ریشه یابی معضلات فرهنگی عمدتا از الگوهای غربی پیروی می‌شود، حال آنکه در این الگوها اسمی از مسائل دینی و اخلاقی برده نمی شود و اصلا آنها اعتقادی به این مسائل ندارند، در حالیکه یکی از علل اصلی بروز معضلات اجتماعی بویژه مسئله طلاق بحث ضعف دینی و اخلاقی است که ما از آن غفلت کرده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از علل طلاق، خیانت یکی از زوجین است و وقتی ریشه یابی کنیم عمدتا به ضعف دین و اخلاق می رسیم و اگر بینش و نگرش ما دینی باشد و این امر تقویت شود، قطعا شاهد کاهش این معضل خواهیم بود.

محمدی عراقی گفت: این قصور ماست که نتوانسته‌ایم دین مردم را به خصوص در حوزه مسائل اجتماعی و خانوادگی حفظ کنیم و در این مسیر تنها مقلد فرهنگی غرب شده‌ایم.

وی افزود: دومین مسئله مهم در حفظ بنیان خانواده بحث معیشت و اقتصاد است که از این مسئله هم نباید غفلت کرد. متاسفانه سیاست های اقتصادی کشور در سالهای گذشته به سمتی رفته که امروز مشکلات متعددی در حوزه اقتصاد ایجاد کرده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین گفت: دشمن امروز جنگ ترکیبی همه جانبه‌ای راه انداخته و موثرترین راهکار مقابله در این جنگ "جهاد تبیین" است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین نباید تنها محدود به فضای واقعی شود، گفت: دشمن هم اکنون از طریق فضای مجازی در حال ضربه زدن است و ما هم باید از جایی که ضربه می‌خوریم دفاع کنیم، بنابراین جهاد تبیین که در شرایط امروز کشور بسیار حیاتی و مهم است باید عمدتا در بستر فضای مجازی صورت گیرد.

محمدی عراقی افزود: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد با توجه به حضور گسترده دشمن در فضای مجازی، ۸۰ درصد جهاد تبیین باید در این بستر صورت گرفته و ۲۰ درصد هم با روش‌های سنتی و حضوری انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار