مروری بر وصیت‌نامه شهید «ترکی»

شهید داود ترکی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «همیشه حق را بگویید حق اگر برای شما تلخ باشد یار مظلومان و دشمن ظالمین و قلدران باشید».
کد خبر: ۵۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 09January 2023

مروری بر وصیت‌نامه شهید «ترکی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید على ترکی

«بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا ء عند ربهم یرزقون

مپندارید آنان که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند. قرآن کریم

به نام خداوند درهم کوبیده ظالمان و ستمگران و با درود و سلام به پیشگاه پیامبران بزرگوار از آدم تا حضرت خاتم انبیاء محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) و با درود و سلام به حضور رهبر آگاه جهان اسلام و روشنگر راه امت اسلام امام خمینی و علما و فق‌ها و مردان و زنان صادق خدمتگزار به اسلام و مسلمین و درود و سلام به روان پاک شهدای راه اسلام و آزادی که عاشقانه به سوی معشوق پرواز کردند و جان خود را فدا کردند.

شما را سفارش می‌کنم به صبر و شکیبایی در بلا‌ها که بی‌شک همین سختی آزمایش خواهد بود برای امت اسلام که موفقیت و سربلند شدن در این آزمایش باعث رستگاری در آخرت و خوبی نامه اعمال ما بندگان خواهد شد و در ضمن حضرت علی (ع) می‌فرماید مردان در سختی مشکلات ساخته خواهند شد به شما سفارش می‌کنم که در اداء واجبات و ترک محرمات کوشا باشید و در روایت باز از حضرت علی (ع) آمده است که اگر بهشت را می‌خواهید محرمات را ترک کنید.

همیشه حق را بگویید حق اگر برای شما تلخ باشد یار مظلومان و دشمن ظالمین و قلدران باشید. در مجلس از دروغ و غیبت و تهمت و دیگر صفت‌های رذیله دوری کنید و سعی کنید در مجالس نقل و شرح احکام اسلام باشد، دعا‌ها از جمله دعای کمیل و توسل را ترک نکنید؛ دعا سخن بنده با خداست.

از اسلام دفاع کنید بنده به خاطر رضای خدا و لبیک گفتن به ندای حسین زمان و زنده نگه داشتن اسلام قرآن به جبهه نور رفتم و در این راه کشته شدم انشاءالله که قبول درگاه خداوند سبحان باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

پربیننده ها