با رکورددار تولید نهال در مشهد آشنا شوید

از نظر کشاورزان شهر مشهد خرید نهال‌های اصلاح شده، باغداری نوین و آشنایی با تمام جزئیات باغداری و رسیدکی کامل و همچنین آشنایی با نهالستان رکورددار تولید نهال در مشهد بزرگترین تولید کننده نهال گردو و میوه در ایران باعث جهش تولید آن‌ها در چند سال اخیر شده است.
کد خبر: ۵۶۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ - 09January 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهر مشهد به خاطر داشتن شرایط خاص اقلیمی توانسته در کشاورزی حرفی برای گفتن داشته باشد از نظر کشاورزان شهر مشهد خرید نهال‌های اصلاح شده، باغداری نوین و آشنایی با تمام جزئیات باغداری و رسیدکی کامل و همچنین آشنایی با نهالستان رکورددار تولید نهال در مشهد بزرگترین تولید کننده نهال گردو و میوه در ایران باعث جهش تولید آن‌ها در چند سال اخیر شده است.

در این مقاله به بررسی برخی از عوامل تاثیرگذار در پیش‌رفت باغداری در مشهد خواهیم پرداخت:

خرید نهال‌های اصلاح‌شده      

سال‌های اخیر ارقام نهال‌های اصلاح‌شده در بین کشاورزان رواج پیدا کرده از مهم‌ترین مزیت این اراقام دیرگل بودن و پربار بودن نهال‌ها می‌باشد، ارقام اصلاح شده زودبازده و پاکوتاه هسند به طوری که در سال اول یا دوم شروع به باردهی می‌کنند، بهترین نهالستان در مشهد برای تولید نهال‌های اصلاح شده پیش گام هستند و هر ساله نژاد‌های برتر نهال‌ها را تولید و عرضه می‌کنند.

با رکورددار تولید نهال در مشهد آشنا شوید

تاثیر وجود برگ‌ها بر روی رشد و نگهداری میوه‌های رسیده بر روی شاخه

وقتی مجلات علمی سایت‌های خارجی را مطالعه می‌کردم یک نکته توجه مرا جلب کرد، شاید بیشتر ما در کشور به آن دقت زیادی نمی‌کنیم، «تاثیر برگ‌های روی شاخه جهت رشد و نگهداری میوه‌های رسیده در شاخه» در واقع در این مقاله سعی شده است از اهمیت برگ‌های روی شاخه جهت رشد و نگهداری میوه‌ها مطالبی برای کشاورزان بیان کنند، برگ‌های روی شاخه به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

برگ‌هایی که قبل از لقاح گل‌ها رشد کرده و به عنوان برگ قدیمی شناخته می‌شود.

برگ‌هایی که بعد از لقاح شکوفه‌ها در حال جوانه زدن هستند.

برای این آزمایش سه شاخه از یک درخت را در نظر گرفتند:

شاخه اول: در شاخه اولی به هیچ کدام از برگ‌های قدیمی در شاخه و برگ‌های تازه جوانه زده در طول آزمایش به هیچ عنوان دست نزدند، در واقع به عنوان یک شاخه ناظر و مقیاس آنرا نگه داشتند.

شاخه دوم: در شاخه دوم فقط برگ‌های قدیمی که قبل از لقاح شکوفه رشد کرده اند را کنده و با برگ‌های تازه هیچ کاری نداشتند.

شاخه سوم: شاخه سوم علاوه بر برگ‌های قدیمی، برگ‌هایی که در طول آزمایش در حال جوانه زدن بودند را نیز کنده و اجازه نمی‌دادند در شاخه سوم برگی جوانه بزند، در واقع در این شاخه فقط میوه‌ها قرار بود رشد کرده و به تکامل برسند.

طبق آزمایش انجام شده میزان عملکرد شاخه‌های سوم تا ۴۵ درصد کاهش یافت، بیشتر میوه‌ها قبل از اینکه به رشد کامل برسند از شاخه جدا شده و یا در همان اندازه کوچک و بدون رشد باقی ماندند، در شاخه دوم میزان عملکرد میوه‌ها تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده و میوه‌های رسیده تا زمان مقرر بر روی شاخه باقی نمانده، با کوچکترین تنش و تکانی از شاخه جدا شده و بر روی زمین افتادند.

با رکورددار تولید نهال در مشهد آشنا شوید

در حالی که در شاخه اول ۹۰ درصد میوه‌ها به طور کامل رسیده بودند و تا زمان برداشت نیز بر روی شاخه باقی مانده و کشاورز در فصل برداشت به راحتی توانست بدون کوچکترین مشکل آن‌ها را از شاخه بچیند، در واقع این آزمایش اهمیت برگ‌های موجود در شاخه‌های درختان را نشان می‌دهد، عملیات فتوسنتز توسط همین برگ‌ها انجام شده و باعث رساندن مواد مغذی و تغذیه شاخه‌های باردار می‌شود.

مدیریت کوددهی باغات جوان توسط کشاورزان تحت نظر مهندسین کشاورزی

 وقتی صحبت از کود دهی می‌شود بیشتر کشاورزان فکر می‌کنند که با استفاده از کود‌های شیمیایی و کود‌های طبیعی در مقادیر بسیار زیاد باعث می‌شود تا رشد درخت را سریعتر کرده همچنین بازدهی آن را افزایش بدهند، در حالی که اگر کود دهی انجام نشود باعث ایجاد خطراتی برای درخت و باغ شما خواهد شد:

هر درخت و گیاهی برای رشد رضایت‌بخش احتیاج به مواد میکرو در خاک دارد.

کمبود مواد مغذی در خاک تاثیری بر روی گلدهی و باردهی درخت ندارد صرفاً کیفیت میوه‌های تولید شده کاهش پیدا می‌کند، همچنین سیستم دفاعی درخت را در برابر انواع بیماری‌ها کاهش می‌دهد.

ازدیاد استفاده از کود‌های شیمیایی و مواد آلی نه تنها باعث رشد بهتر درخت نشده بلکه باعث سوختن ریشه‌ها و صدمه به بافت داخلی درخت همچنین کاهش سیستم دفاعی آن می‌شود.

در این مورد نیز باغبانان استرالیا آزمایشاتی بر روی درختان انجام دادند تا ببینند تاثیر کدام روش کود دهی بر روی درختان قابل مشاهده و بیشتر است، آن‌ها از دو روش کوددهی برای دو درخت انجام دادند، یکی کوددهی از طریق برگ‌ها و دیگری از طریق محلول پاشی بر روی خاک، طبق داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد میزان تاثیر محلول پاشی بر روی خاک خیلی بیشتر از کود دهی روی برگ‌ها و شاخه‌ها تاثیر داشت، از این رو به درختانی که با این روش تغذیه شدند باردهی بالایی را با کیفیت بالا داشتند.

علاوه بر کود‌های طبیعی که منبع غنی نیتروژن هستند معمولاً از مواد مغذی میکرو از جمله عناصر شیمیایی زیر برای مغذی کردن خاک درختان استفاده می‌شود:

نیتروژن (N)

فسفر (P)

پتاسیم (K)

کلسیم (Ca)

منیزیم (Mg)

آهن (Fe)

بور  (B

البته به این موضوع هم دقت داشته باشید میزان غلظتی که برای این عناصر شیمیایی استفاده می‌شود کاملاً کم بوده همچنین قبل از استفاده از هر کدام موارد بالا حتما از مشورت و راهنمای متخصصین و مهندسین کشاورزی استفاده کنید.

با رکورددار تولید نهال در مشهد آشنا شوید

آشنایی با انواع محصولات سردرختی شهر مشهد

وقتی صحبت از شهر مشهد می‌شود اولین محصول آن به ذهن ما خطور می‌کند، زعفران و زرشک، زردچوبه، عناب و میوه‌های محلی دیگر است، در حالیکه شهر مشهد دارای باغات گسترده انواع میوه‌ها و نهال‌های متفاوت در نژاد‌های مختلف بوده و توانسته درصد زیادی از تولید میوه کشور را بر عهده بگیرد، علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادرات آن نیز پرداخته و از مهم‌ترین آن می‌توان به خرید نهال گردو در مشهد اشاره کرد.

راه اندازی بزرگترین سایت اینترنتی نهالستان در مشهد باعث شده تا بیشتر کشاورزان با انواع نهال میوه در مشهد همچنین آخرین قیمت آن‌ها آشنا شوند.  

دسترسی آسان به نهال‌های عرضه شده در این نهالستان

قیمت مناسب خرید و فروش نهال

تضمین‌های کیفیت نهال میوه عرضه شده 

سازگاری بالای نهال فروخته شده نهالستان در مشهد

قیمت مصوب

باعث شده تا تنوع نهال‌های کاشته شده در شهر مشهد افزایش چشمگیری داشته باشد، از جمله این نهال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نهال ژنوتیپ و اصلاح شده گردو 

نهال اصلاح شده بادام 

نهال سیب و گلابی

نهال پسته 

نهال هلو و انواع آلو سانان

نهال خرمالو در نژاد متفاوت

کلام آخر

شهر مشهد در شمال شرقی کشور ایران قرار دارد به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های بزرگ صنعتی و کشاورزی شناخته شده است، کشاورزان این خطه به خاطر تغییر زیرساخت‌های باغات و زمین‌های زراعی خود توانستند در چند سال گذشته به یک جهش تولید در کشاورزی دست پیدا کنند، آن‌ها با احداث باغ‌های تجاری و مدرن و خرید نهال گردو در مشهد همچنین تهیه انواع نهال میوه از نهالستان در مشهد موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کردند.

باغداران شهر تبریز به هنگام خرید اینترنتی و آنلاین از نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال به موارد زیر دقت کافی داشته باشید:

خرید نهال با تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی
خرید و تحویل نهاد همراه کارت سلامت
خرید نهال‌هایی که نیاز سرمایی خود را گذرانده باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهامی در مورد خرید نهال و تحویل آن به صورت اینترنتی و طریقه سفارش آن به صورت غیر حضوری می‌توانید به لینک زیر وارد شده در ابتدا با انواع نهال و نژاد آن‌ها همچنین قیمت آن‌ها آشنا شوید، سپس با شماره تماس‌های موجود تماس گرفته و مستقیم با کارشناسان و مهندسین کشاورزی در ارتباط باشید.

تماس با ما:

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

وب سایت:

www.bartarnahal.ir

انتهای پیام/ ۹۱۱

پربیننده ها
آخرین اخبار