مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام واجدین شرایط اعزام به حج

«آقابزرگی» با تاکید بر اینکه گذرنامه افرادی که قصد دارند به سفر حج مشرف شوند باید تا تاریخ یکم دی ۱۴۰۲ اعتبار داشته باشد، گفت: از تاریخ ۳۰ دی ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج که در اولویت اول قرار دارند آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 09January 2023

«یوسف آقابزرگی» مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال جاری مشمولان واجد شرایط جهت تشرف به حج در استان دارای پنج اولویت هستند، گروه اول افرادی هستند که در سال ۱۳۹۹ جهت تشرف ثبت‌نام کرده و وجه خود را واریز کردند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا اعزام آن‌ها انجام نشد.

وی افزود: از تاریخ ۳۰ دی ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج که در اولویت اول قرار دارند آغاز می‌شود و این افراد باید برای انجام امور ثبت‌نامی خود به کاروان‌های اعلام شده از سوی حج و زیارت مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گروه بعدی که در اولویت دوم اعزام به حج قرار دارند افرادی هستند که قبض ودیعه‌گذاری آن‌ها تا پایان سال ۸۵ است.

آقابزرگی عنوان کرد: افرادی که تا پایان ۳۱ فروردین سال ۱۳۸۶ جهت تشرف به حج ثبت‌نام کردند در اولویت سوم برای اعزام قرار دارند همچنین اولویت چهارم مربوط به افرادی است که تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ نام‌نویسی کردند.

وی اضافه کرد: اولویت آخر اعزام به حج افرادی هستند که قبض ودیعه‌گذاری آن‌ها از تاریخ یکم خرداد ۸۶ به بعد است، همچنین درصورتی که کاروان‌های اعزامی براساس اولویت ذکر شده تکمیل نشوند افراد به صورت روزشمار جایگزین می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افرادی که برای اعزام به حج در اولویت دوم تا پنجم قرار دارند یعنی درحال حاضر زمان اعزام آن‌ها فرا نرسیده و همچنین افرادی که در اولویت اعزام قرار دارند، اما تصمیم به انجام این سفر معنوی ندارند باید به سایت reserve.haj.ir مراجعه، اطلاعات خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کنند.

آقابزرگی با تاکید بر اینکه گذرنامه افرادی که قصد دارند به سفر حج مشرف شوند باید تا تاریخ یکم دی ۱۴۰۲ اعتبار داشته باشد، خاطرنشان کرد: درمجموع حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در ایران جهت اعزام به حج ثبت‎نام کرده‌اند که از این تعداد حدود شش هزار و ۸۰ نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری است که براساس اولویت ذکر شده اعزام خواهند شد، اما تا پایان تکمیل ثبت‌نام زائران که از تاریخ ۳۰ دی آغاز می‌شود تعداد افرادی که در سال جاری از استان اعزام می‌شوند مشخص نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار