در مراسم معارفه فرمانده کل انتظامی کشور مطرح شد؛

سرلشکر باقری: همرزمان عزیزمان در حوادث اخیر جانانه از امنیت مردم و منافع ملی دفاع کردند/ نیرو‌های فراجا در این مدت با کم‌مهری‌هایی مواجه شدند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیروهای فراجا در ۱۱۰ روز گذشته به‌صورت شبانه‌روزی و جانانه از امنیت کشور، هویت ملی و منافع کشور و مردم، دفاع کردند.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ - 09January 2023

نیرو‌های فراجا در حوادث اخیر جانانه از هویت و منافع ملی دفاع کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز (دوشنبه) در مراسم معارفه سردار «رادان» به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور و تکریم سردار «اشتری» فرمانده پیشین فراجا اظهار داشت: همرزمان عزیزمان در فرماندهی انتظامی در ۱۱۰ روز گذشته از سراسر کشور به‌صورت شبانه‌روزی و جانانه از امنیت کشور، هویت ملی و منافع کشور و مردم دفاع کردند.

سردار باقری افزود: نیرو‌های فراجا با صبر و حوصله بر دهان دشمن زدند؛ دشمنی که با جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بودند. نیرو‌های فراجا در این مدت با کم‌مهری‌هایی مواجه شدند که اجر آن‌ها با خداوند است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز مرزبانان ما در دورافتاده‌ترین مکان‌ها از مرز‌های آبی و خاکی ما دفاع می‌کنند، عنوان کرد: مرزبانان در این ایام اقدامات سنگینی در جهت تأمین امنیت کشورمان انجام دادند.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ است، خاطرنشان کرد: دوران کرونا و حوادث اخیر نشان داد که این دو نعمت سلامتی و امنیت چقدر گران‌بهاست؛ امنیت مقدمه لازم برای انجام‌ مسولیت‌ها و پیشبرد اهداف است.

سرلشکر باقری گفت: در سه ماهه گذشته کارکنان فراجا علاوه بر برقراری امنیت و جلوگیری از ایجاد اغتشاش و تخریب اموال عمومی، خدمات خود را به خوبی انجام دادند؛ همچنین سپاه و بسیج در برقراری امنیت و ارتش در راستای ترابری نیرو‌ها در حوادث اخیر در کنار فراجا قرار گرفتند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اساسی‌ترین سازمانی که تأمین امنیت و ثبات را در داخل کشور برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است، افزود: امروز ۲۰ مأموریت اصلی از سوی فرماندهی انتظامی کشور در حال انجام است و خدمات فراجا هر سال نسبت به سال قبل رشد و کیفیت بالاتری داشته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با ارتقاء فناوری و پیچیدگی‌ها کار، فرماندهی انتظامی حساسیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: امروز فضای مجازی و پیچ در پیچ بودن فضای سایبری، جرائم پیچیده‌تر شده است که باید به همت فرماندهی انتظامی، به موازات آن‌ها انتظامی کشور رشد داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز آموز‌ش‌ها در فرماندهی مرزبانی، یگان ویژه و... رشد داشته است؛ همچنین در بهره‌گیری از فناوری‌ها امروز پلیس پیشرفت خوبی کرده است.

وی گفت: امروز بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند افزایش پیدا کرده است و باید با تکمیل بانک‌های مختلف اطلاعاتی بتوانیم در ماموریت‌های مختلف از انها استفاده کنیم.

سرلشکر باقری گفت: با رشدی که شاهد هستیم انتطامی کشور امروز در مقایسه با روزی که سردار اشتری این نیرو را تحویل گرفتند قابل قیاس نیست و رشد چشمگیری در این هشت سال داشته است؛ البته برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی مطابق با بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی راه طولانی در پیش داریم که توسط سردار رادان طی خواهد شد.

وی گفت: تهیه و تدوین سیر مراحل تصویب طرح جامع جدید انتطامی کشور و تبدیل آن به یک نیرو، را‌ه‌اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی در انتطامی کشور در کنار دانشگاه افسری، تشکیل سازمان اطلاعات و تقویت یگان ویژه از دستاوردهای طرح جامع جدید و اقدامات در طول این هشت سال بوده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سال به سال زائران اربعین حسینی افرایش پیدا کرده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته علی‌رغم افزایش جمعیت، این ماموریت بزرگ با دقت، امنیت و سهولت برگزار شد.

سرلشکر باقری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: فراجا در دوران کرونا اقدامات فراگیری در حوزه مدیریت بیماری، مدیریت جاده‌ها، قرنطینه و ... داشت.

وی اضافه کرد: در هشت سال اخیر فرماندهی انتطامی کشور اقدامات گسترده‌ای در ارائه خدمات غیرحضوری و توسعه داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ما به عنوان متولی ستاد کل نیروی‌های مسلح این تایید و شهادت را می‌دهیم که این سردار عزیز در هشت سال فعالیت جهادگونه خود با حداکثر  اخلاص، توسل و تبعیت از فرماندهی کل قوا داشته و اقدامات خود را به خوبی انجام داده است و با سربلندی و روسفیدی این مسئولیت را در اختیار فرمانده دیگر قرار خواهد داد.

سرلشکر باقری گفت: از تجربه و توان این عزیز در سنگر دیگری استفاده خواهد شد و به عنوان مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور امنیتی و انتطامی بهره‌گیری می‌شود.

وی در خصوص سردار رادان فرمانده جدید فراجا گفت: ایشان فرماندهی مقتدر، مردم‌دار و با تدبیر است و برای این سردار عزیز آرزوی سلامت و نوفقیت داریم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه امروز ما با یک جنگ ترکیبی از جانب دشمنان روبرو هستیم، گفت: دشمنان تاکنون انواع تهدیدات را علیه  ملت به کار برده‌اند، اما به جایی نرسیدند. هیچ دوره‌ای اینگونه نبود که رهبران یک جامعه با افراد معلوم‌الحال جلوی دوربین‌ها از آدم‌کشی حمایت کنند و از تمام توانمندی حقوقی در بین‌الملل کمک بگیرند.

سرلشکر باقری با اشاره به حجم سنگین سلاح قاچاق به کشور در حوادث اخیر گفت: قاچاق این مقدار اسلحه و مهمات به کشور بی سابقه بوده و قابل قباس با دیگر زمان‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با بهره‌گیری از فضای مجازی و امپراطوری رسانه تبلیغات سو علیه ما می‌کند، گفت: دوران سختی است و مردان آب دیده می‌خواهد که سردار رادان و همکاران قطعا همین گونه خواهند بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد کل نیرو‌های مسلح و شورای عالی امنیت ملی در حکم سردار رادان قید شده است، گفت: قطعا فرمانده انتظامی و همکارانشان آن‌ها را تجزیه و تجلیل خواهند کرد و در آستانه برنامه پنج ساله هفتم توسعه این مطالبات دیده و دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و  وزارت دفاع با تمام توان در کنار فرمانده انتطامی خواهند بود و باید قوای سه‌گانه و دستگاه‌های کشور  همین مسیر را بروند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار