مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد؛

نقش مهم فعالیت‌های پرورشی در رفع آسیب‌های تربیتی در مدارس

«نقوی» گفت: رفع آسیب‌های تربیتی در مدارس، نیازمند توجه ویژه به فعالیت‌های پرورشی است.
کد خبر: ۵۶۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ - 09January 2023

نقش مهم فعالیت‌های پرورشی در رفع آسیب‌های تربیتی در مدارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمود نقوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان امروز (دوشنبه) در جلسه کمیته همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت: با دوره‌های موثر تربیتی می‌توان در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده آموزش و پرورش گام برداشت، در همین راستا اردوهای دانش‌آموزی طرح معرفت را با هدف تربیت معرفتی و شناختی دانش‌آموزان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا کردیم.

وی افزود: در هفتمین مرحله از اردوی طرح معرفت، دانش آموزان پسر و دختر استان در کلاس‌های بصیرتی، گفتگوی آزاد و مهدی شناسی حضور داشتند و بعد از شرکت در کلاس‌ها، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت و از فیوضات معنوی مسجد مقدس جمکران نیز بهره‌مند شدند.

نقوی خاطرنشان کرد: جهت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و ارتباط چهره به چهره با آنان و گسترش هرچه بهتر فعالیت های اقامه نماز در مدارس و همچنین تبیین و توضیح مباحث مهم مهدویت و مخاطرات آخرالزمان، طرح «بصیرت ۳» نیز با حضور چهار تن از اساتید متخصص و متبحر کشوری از شهر مقدس قم در مدارس شهر همدان برگزار شد.

وی در ادامه بیان داشت: حضور این مبلغین و اساتید در دبیرستان‌های متوسطه دوم شهر همدان آغاز شد و این اساتید در جمع دانش آموزان و فرهنگیان و اولیای آنان حاضر شدند و ضمن طرح موضوعات مهم اعلام شده، به سوالات و ابهامات تربیتی آنان نیز پاسخ دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه رفع آسیب‌های تربیتی در مدارس نیازمند توجه ویژه به فعالیت‌های عوامل پرورشی است، گفت: دوره توانمندسازی و تعالی راه مربی ویژه معاونین و مربیان پرورشی مدارس، را نیز در مشهد مقدس برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در دوره توانمندسازی و تعالی راه مربی سعی شد، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی، فعالیت‌های معاونین و مربیان پرورشی را هدفمند و منسجم کرده و این افراد را در راستای اثرگذاری بیشتر و فعالیت‌های جدید، جهت ارائه یک الگوی جذاب و موثر در مدارس مجهز کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار