دیدار رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با خانواده شهید ارمنی

حجت‌الاسلام دهدار به‌مناسبت سال نو میلادی با خانواده شهید «گاگیک طومانیان» از شهدای ارمنی ارتش دیدار کرد.
کد خبر: ۵۶۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ - 10January 2023

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با خانواده شهید ارمنی دیدار کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش صبح امروز با حضور در منزل شهید گاگیک طومانیان از شهدای مسیحی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تبریک سال نو میلادی و آرزوی بهروزی و سلامتی برای خانواده بزرگوار شهید طومانیان، گفت: ما به همه شهدای والامقام که در راه دفاع از میهن، ناموس و شرف و غیرت ایرانی، جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند، افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام دهدار افزود: ما به شما مادران و خواهران بزرگوار که زمینه را فراهم کردید تا شهیدان عزیز به فرمان حضرت امام (ره) لبیک بگویند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و حماسه بیافرینند نیز افتخار می‌کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ادامه داد: در تعالیم دینی ما، شهید دارای جایگاهی ویژه و ممتاز است. از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) روایت شده که فرمودند برای هر چیزی نیکی و برتری وجود دارد تا اینکه انسان در راه خدا به فیض شهادت برسد و زمانی که در راه خدا شهید شد، هیچ فضیلتی بالاتر از شهادت نیست.

وی همچنین با اشاره به کلام نورانی حضرت امام راحل (ره) که فرمودند شما خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستید، عنوان کرد: همه ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که فردای قیامت مدیون شهدا نباشیم و راهشان را به درستی ادامه دهیم.

شهید گاگیک طومانیان، سرباز مسیحی جمعی لشکر ۶۴ ارومیه نیروی زمینی ارتش بود که در ۵ مرداد ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی مریوان و در نبرد با دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به پاس قدردانی از رشادت‌های این شهید والامقام، میدان شعاع واقع در خیابان قائم‌مقام فراهانی تهران سال ۹۴ به نام میدان «شهید گاگیک طومانیان» تغییر نام یافت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها