فرزند آیت‌الله مصباح یزدی:

ضرورت بهره‌مندی از اندیشه علامه «مصباح یزدی»

حجت‌الاسلام «مصباح یزدی» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بارها بر «جهاد تبیین» تأکید کرده‌اند لذا کار مقدسی است که باید در دستور کار همگان باشد، باید بدانیم «جهاد تبیین» برای افراد خاص و در چارچوب ساعت اداری نیست بلکه ضرورتی برای همه افراد جامعه است.
کد خبر: ۵۶۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 10January 2023

یییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین «مجتبی مصباح یزدی» عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و فرزند آیت‌الله «مصباح یزدی» امروز(سه‌شنبه) در همایش «استاد فکر» به یاد آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» بیرجند، اظهار داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های علامه «مصباح یزدی» بصیرت، زمان‌شناسی و سخت‌کوشی است.

وی دغدغه اصلی علامه «مصباح یزدی» در طول تحصیل و‌ مجاهدت‌های ایشان را تشخیص وظیفه و انجام به موقع آن دانست و بیان داشت: وی در انجام اقدامات مختلف علمی و جهادی خود ابتدا به اولویت‌ها و انجام واجب ترها می‌پرداخت.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: با توجه به شرایط اجتماعی جای علامه «مصباح یزدی» خالی است اما اندیشه ایشان باقی است و می‌توان از آن نهایت استفاده را برای تشخیص درست مسیر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی با تأکید بر اینکه اگر حقایق دین برای جوانان تبیین شود کسانی که دشمن به آنان دل بسته در برابر او ایستادگی خواهند کرد، تبیین کرد: در این شرایط جنگ ترکیبی باید وظیفه خودمان را به‌درستی بشناسیم و به‌موقع، با جدیت و سخت‌کوشی به آن عمل کنیم‌.

وی با تأکید بر اینکه علامه «مصباح یزدی» در انجام اقدامات مختلف علمی و جهادی ابتدا به اولویت‌ها و انجام واجب‌ترها می‌پرداخت، مطرح کرد: باید به در جنگ ترکیبی برنامه‌ریزی هدفمند و اقدامات مقابله‌ای در برابر اهداف دشمنان داشته باشیم و بیشتر به ظرفیت‌های خودمان تکیه کنیم.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه علامه «مصباح یزدی» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات شاخص علمی را انجام داده و مؤسسه امام خمینی (ره) را با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تأسیس کرد، افزود: همچنین برای اینکه برخی اعتقادات دینی برای جوانان قابل فهم باشد طرح «ولایت» تدوین و ایشان با این طرح دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید را بیدار کردند.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ سال گذشته مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند که در این جنگ نرم و فرهنگی کشورهایی علیه ما متحد شده و با برنامه‌ریزی جبهه‌های متحدی را تشکیل داده‌اند لذا شناخت ابعاد مختلف جنگ فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و وضعیت امروز نیازمند بصیرت است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بارها بر «جهاد تبیین» تأکید کرده‌اند لذا کار مقدسی است که باید در دستور کار همگان باشد، باید بدانیم «جهاد تبیین» برای افراد خاص و در چارچوب ساعت اداری نیست بلکه ضرورتی برای همه افراد جامعه است.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد گفت: سطح فرهنگ عمومی ما نسبت به سطح تهاجم دشمنان ضعیف و آسیب‌پذیر است که برای درمان این درد باید کار اساسی‌تر انجام داد و ریشه مسائل و مشکلات را دریابیم، برخورد امنیتی و فیزیکی هم لازم است اما کافی نیست.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی ادامه داد: دشمنان بعد از راه‌اندازی جنگ‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که اگر از یک جبهه وارد شوند موفق نخواهند بود به همین دلیل با بسیج همه امکانات خود جنگ ترکیبی را علیه ما طراحی کردند و از جبهه‌های رسانه‌ای، نظامی، اقتصادی و فرهنگی وارد میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان این است که اعتقادات، ارزش‌ها و فرهنگی غنی اسلامی را در مردم ما ضعیف کنند و اگر در این زمینه‌ها ضعیف شویم امکان نفوذ و موفقیت دشمنان وجود دارد، اگرچه نصرت الهی از آن ماست پس باید همه ما مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس مقابله و تلاش و مبارزه کنیم.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم تحلیل مناسب از مسائل جامعه و برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمند برای حل آن‌ها تأکید کرد و افزود: برای تحلیل درست مسائل به بصیرت نیاز داریم که در این خصوص عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب موفقیت ما خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار