کارشناس مسائل منطقه تشریح کرد؛

دلایل صهیونیست‌ها برای ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین

زنگنه با بیان این که رژیم صهیونیستی با احساس متوهمانه دست به اقدامات تندروانه‌ای در اراضی اشغالی می‌زند، گفت: اقدام اخیر وزیر تندروی رژیم صهیونیستی در ممنوعیت افراشتن پرچم فلسطین برای جلب حمایت نتانیاهو و داشتن اختیارات بیشتر در کابینه است.
کد خبر: ۵۶۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ - 11January 2023

دلایل صهیونیست‌ها برای ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «صباح زنگنه» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، همچنین مساله ممنوعیت افراشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی، اظهار داشت: جریان عمومی سیاسی در فلسطین اشغالی به سمت تقویت جریان‌های راست افراطی حرکت کرده و هر چه شخصیت‌های افراطی‌تر و نژادپرست‌تر بودند، توانستند آرای بیشتری به دست آورده و حکومت ائتلافی از همین احزاب تندرو تشکیل شد.

وی تصریح کرد: بنابراین مسائل شهری عملا دست یکی از تندترین افراد به نام ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افتاد و این شخص تلاش می‌کند با اقدامات افراطی دست بالا را داشته باشد تا در کابینه نتانیاهو اختیارات بیشتری دریافت کند.

کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: یکی از این اقدامات بن غفیر هم بحث ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی و حمایت از شهرک نشین‌هایی که وارد مسجد الاقصی می‌شوند است تا تهاجمی برخورد کرده و محدودیت‌هایی را برای مردم فلسطین چه به لحاظ زمانی و مکانی ایجاد کنند.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی افزود: صهیونیست‌ها تلاش دارند تا مسجد الاقصی را تقسیم کنند به مناطقی که صرفا برای یهودی‌ها باشد، بنابراین دست به چنین اقدامات تندروانه می‌زنند که مورد حمایت نتانیاهو هم است.
زنگنه ادامه داد: آن‌ها زمانی دست به این اقدامات زدند که احساس متوهمانه‌ای برای‌شان حاکم شده آن هم به دلیل برقراری روابط با دو کشور عربی مثل بحرین و امارات، لذا با این اقدامات تصور می‌کنند مسائل فلسطین فراموش می‌شود و می‌توانند بتدریج اثری از فلسطین و فلسطینی‌ها باقی نگذارند.

وی افزود: البته مردم فلسطین چه در منطقه غزه و کرانه غربی رود اردن و چه در مناطق اشغال شده در ۱۹۴۸ نسبت به این اقدامات بسیار ناراضی هستند و عکس العمل‌هایی تا حالا نشان داده اند لذا به احتمال زیاد منجر به اقدامات ضد آن‌ها شده و پیش بینی می‌شود زمینه انتفاضه سوم فراهم شد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان این که نقش دولت خودگردان فلسطینی در مقید کردن حرکت و جنبش فلسطینی‌ها را نباید از نظر دور داشت، گفت: گاهی به جای حمایت از امنیت مردم فلسطین عملا در حمایت از رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند که باعث ناراحتی مردم فلسطین و انسجام آن‌ها می‌شود، اما
به هر حال اقدامات انجام شده دولت خودگردان فلسطینی به همین اندازه از سوی رژیم صهیونیستی قابل تحمل نبوده و تشکیلات خودگردان را هم تحریم می‌کند.

زنگنه ابراز کرد: با پیروزی که فلسطینی‌ها در سازمان ملل به دست آوردند، به نظر می‌رسد اروپایی‌ها و بسیاری از کشور‌ها را به حقانیت مساله فلسطین جلب کرده و از این رو فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد شده است.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیست هر جا با مشکل مواجه شود، بیرون افکنی کرده و مشکل را به بیرون از سرزمین‌های اشغالی هدایت می‌کند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار