رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سایه دیپلماسی علمی و دانش‌افزایی

سردار قلندری با اشاره به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سایه دیپلماسی علمی، گفت: بدون تردید توسعه علم و دانش بسترساز تحقق تمدن‌سازی در عرصه جهانی است.
کد خبر: ۵۶۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ - 11January 2023

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سایه دیپلماسی علمی و دانش افزایی/ توسعه علم و دانش بسترساز تحقق تمدن سازی در عرصه جهانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «حمزه قلندری» رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، صبح امروز در نشست «دیپلماسی علم و فناوری در هندسه نظم جهانی قدرت» با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دین مبین اسلام، اظهار داشت: در چارچوب رویکرد اسلام به هیچ وجه نمی‌توان علم و فناوری را از دایره قدرت خارج ساخت؛ چراکه مبانی دینی مکتب اسلام توجه خاصی به حوزه دستیابی به علم و دانش افزایی دارد.

سردار قلندری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دستیابی به علم و فناوری گفت: همواره موضوعات و مباحث علمی در صدر مطالبات و توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته و سابقه توجه خاص به این‌گونه مباحث در منظر ایشان به چند دهه قبل برمی‌گردد.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع افزود: نگاه ترسیمی فرمانده معظم کل قوا در حوزه بیانیه گام دوم که به  بحث تمدن‌سازی اشاره می‌شود، در واقع بر اهمیت حرکت جهشی به سوی علم و دانش تأکید دارد؛ چراکه بدون تفوق علمی و رسیدن به مرجعیت قدرت نمی‌توان تمدن‌ساز شد.

وی تصریح کرد: تجربه تاریخی به ما نشان داده است که دشمن همواره نسبت به دستیابی ملت ایران به تکنولوژی و علم واکنش منفی و سخت نشان داده است. هرگاه ما در جهت دستیابی به علم و فناوری حرکت کرده‌ایم، دشمن در قالب تبلیغات سوء و اثرگذاری منفی بر افکار عمومی ممانعت کرده است.

سردار قلندری خاطرنشان کرد: حوزه تمدن‌سازی نیاز به یک جهش علمی دارد تا در سایه این حرکت علمی، عقب‌افتادگی‌های تاریخی، جبران شود.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع افزود: استفاده از دانش دیگران یکی از راه‌های تسریع جهش علمی است و ما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی از شاگردی کردن ابایی نداریم؛ اما از شاگرد ماندن نیز استقبال نمی‌کنیم؛ از این‌رو، یکی از راهکار‌ها استفاده از ابزار دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی امروز هم پیشرو و هم پیشران است؛ چون در لبه تکنولوژی پیشرفت قرار دارد، گفت: مسلماً رسیدن به علم و فناوری جایگاه و سطح جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی تغییر می‌دهد؛ همچنان‌که وقتی صحبت از  درخواست دیگر کشور‌ها برای خرید تسلیحات از کشورمان می‌شود، در واقع بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها