هشتمین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان به کار خود پایان داد

هشتمین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۶۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ - 11January 2023

هشتمین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، هشتمین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان امروز با حضور مسئولان و جمعی از اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل به‌عمل آمد.

این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر امسال در قالب‌های «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «مستند کوتاه»، «کلیپ»، «موشن گرافیک»، «اینفوگرافیک» و «عکس» برگزار شد.

محور‌های جشنواره شامل امیدآفرینی (مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت (امنیت پایدار) و روحیه جهادی و انقلابی (الگو‌های اقدام انقلابی و روحیه جهای در بسیج)، آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت بوده است.

گردشگری گیلان، سراوان رشت و تهدیدات تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز از محور‌های بومی این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان بود.

همچنین در راستای معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره، ساریه پورصالح از خبرگزاری فارس نفر اول بخش گزارش تحقیقی و تحلیلی، سید مرتضی رضویان نفر دوم و بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر نفر سوم این بخش شد و حسن غلامپور و اعظم پرتوبین نیز شایسته تقدیر مشترک شدند.

در بخش گزارش خبری، کسی حائز رتبه اول نشد، اما سعید شفیعی از خبرگزاری فارس رتبه دوم را کسب کرد و مریم امدادی از خبرگزاری صدا و سیما نیز سوم شد و مهدی حسین‌نژادی از خبرگزاری ایسنا گیلان شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

در بخش یادداشت و سرمقاله هم حسن شکری از روزنامه کهن رتبه اول را کسب کرد و طاهره کارگر از روزنامه پنجره نو حائز رتبه دوم و معصومه ستوده از پایگاه خبری پویشگران گیل نیز سوم شد و امیرحسین ضیایی‌پور از پایگاه خبری دیار میرزا شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

در بخش مصاحبه کسی حائز رتبه اول نشد، اما بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر رتبه دوم را کسب کرد و سعید شفیعی از فارس سوم شد و سمیه بشارتی از خبرگزاری شبستان شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

همچنین در بخش پادکست، فقط سیدعلی حسینی نسب رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

در بخش مستند، جواد غزل‌چهره از پایگاه خبری ۸ دی گیلان حائز رتبه اول و زهرا رستگار از خبرگزاری تسنیم حائز رتبه دوم شد.

در بخش اینفوگرافی نیز عزیز عاقبتی از خبرگزاری فارس رتبه اول را کسب کرد و محمد جمشیدی از فارس رتبه دوم و مصطفی تاوانه از صدا و سیما سوم شد.

در بخش عکس هم عزیز عاقبتی رتبه اول را کسب کرد و امید رجبی‌پور از خبرگزاری تسنیم رتبه دوم را کسب کرد و خاطره احمدی‌نژاد از فارس و مهدی حسین‌نژادی از ایسنا سوم شدند.

بخش موشن‌گرافی، رتبه اول و دوم نداشت، اما محمد جمشیدی از فارس رتبه سوم را کسب کرد و محمود گلستان شایسته تقدیر شد.

در بخش کلیپ، بهنام فیروزی از فارس رتبه اول را کسب کرد و محمد حکایتی رتبه دوم و آرش جوهری از خبرگزاری صدا و سیما سوم شد و مهدی علی‌نیا از خبرگزاری دانشجو نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش تیتر، ابراهیم افشاری رتبه اول را کسب کرد و سیده فهیمه هاشمی از صدا و سیما دوم شد و مائده فلاحتکار از خبرگزاری شبستان رتبه سوم را کسب کرد و سمیرا محمدی نیز شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

همچنین سارا ناصری از خبرگزاری تسنیم گیلان با توجه به کسب رتبه سوم مشترک بخش بانوان در مسابقات تیراندازی ویژه خبرنگاران در هفته بسیج تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار