استاندار همدان مطرح کرد؛

لزوم تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی

«قاسمی فرزاد» با بیان اینکه تقویت و حفظ حوزه‌ها و مراکز دینی، اسلام، قرآن و اسلامیت را در این کشور حفظ خواهد کرد، گفت: باید در حفظ و حراست از حوزه‌های علمیه، کوشا باشیم.
کد خبر: ۵۶۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ - 12January 2023

لزدم تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، شامگاه (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از بانوان حوزه علمیه ساز در محل حوزه علمیه همدان، اظهار داشت: اگر امروز مکتب شیعه و فقه پویای جعفری با این کیفیت به دست ما رسیده است، حاصل زحمات علمای بزرگی است که در طول قرون گذشته ارزش‌های اعتقادی، اسلامی و قرآنی شیعه را حفظ کردند. 

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در کشور ما، جایگاه و ریشه چندصدساله دارند، افزود: علمای بزرگ گذشته، با سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری به ویژه در طول دوران نکبت‌بار پهلوی اول و دوم، توانسته‌اند ارزش‌های اعتقادی و اسلامی را حفظ کنند.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: در دوران منحط پهلوی اول و دوم، مراجع و علما مورد آزار، تخریب و تحقیر حکومت قرار گرفتند. حضرت امام خمینی (ره) فرزند حوزه علمیه و مکتب فقه پویای جعفری بود.

این مسئول با بیان اینکه قویت و حفظ حوزه‌ها و مراکز دینی، اسلام، قرآن و اسلامیت را در این کشور حفظ خواهد کرد، تثریح کرد: باید در حفظ و حراست از حوزه‌های علمیه که حاصل تلاشِ سال‌ها و قرون متمادی علما و پیشینیان ما بوده است، کوشا باشیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با همه توان و امکانات خود و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، از حوزه‌ها و مراکز دینی حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، اعتباراتی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌ها و مراکز دینی اختصاص یافت، گفت: اعتبارات اختصاص یافته به حوزه‌ها و مراکز دینی بسیار محدود است و باید از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود. 

قاسمی فرزاد متذکر شد: از ظرفیت و توانایی بازاریان، فعالان اقتصادی و خیرین در راستای تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه استان استفاده ‌می‌شود.

این مسئول متذکر شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوان منبع پایداری برای تقویت حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار