کاروان ائتلاف آمریکا در شمال بغداد مورد هدف قرار گرفت

یک منبع امنیتی اعلام کرد که کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در شمال بغداد پایتخت عراق هدف انفجار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ - 12January 2023

کاروان ائتلاف آمریکا در شمال بغداد هدف قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع امنیتی اعلام کرد که چند کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی امروز (پنج‌شنبه) در شمال بغداد هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

این انفجار در جاده منطقه «التاجی» به بغداد رخ داد، این انفجار تلفات جانی در پی نداشته و از میزان خسارات وارده خبری منتشر نشده است.

در چند ماه گذشته، حمله به نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا و تجهیزات آنها، افزایش یافته است. دولت عراق در ۹ دسامبر پایان مأموریت‌های رزمی نیرو‌های ائتلاف در این کشور را اعلام کرد.

بغداد و واشنگتن در جولای گذشته توافقی را منعقد کردند که بر اساس آن باید تا پایان سال ۲۰۲۱ نیرو‌های ائتلاف از عراق خارج می‌شدند و در عین حال مشاوران و مربیان آمریکایی برای کمک به نیرو‌های عراقی در این کشور حضور استشاری داشته باشند.

واشنگتن از سال ۲۰۱۴ رهبری یک ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد که قرار بود در عملیات نظامی علیه داعش از نیرو‌های عراقی پشتیبانی لجستیکی، اطلاعاتی و هوایی کند، این درحالی است که طی جنگ‌ها و نبرد‌های سخت نیرو‌های عراقی اعم از ارتش، حشدالشعبی و پلیس فدرال با تروریست‌های داعش، آمریکایی‌ها بار‌ها و بصورت مستمر نیرو‌های عراقی را بمباران کرده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار