کوی جهاد و مقاومت/

سردار اسلامی: بهره‌گیری از فضای مجازی و فناوری‌های نوین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی و فناوری‌های نوین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در استفاده از فضای مجازی و فناوری‌های نوین رسانه‌ای، دیداری و شنیداری نباید منفعلانه عمل کنیم.
کد خبر: ۵۶۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 12January 2023

 تولید محتوای فرهنگی- ارزشی در فضای متاورس یک ضرورت است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن قدردانی از اهتمام برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر آنکه فرصت مناسبی جهت آشنایی با فناوری‌های نوین در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کرده بود، زمینه هم اندیشی و آشنایی با دست آوردهای استان‌های گوناگون در این خصوص را مهیا ساخته بود.

وی با تاکید بر اینکه تاخیر یا انفعال در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت انتقال محتوای فاخربه نسل جوان جایز نیست، افزود: استفاده از فناوری‌های نوینی چون متاورس (Metaverse)، واقعیت افزوده (Augmented reality) و واقعیت مجازی (Virtual reality) و بومی سازی آنها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای یک ضرورت است.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه سرعت رشد فناوری بسیار زیاد است و ما نباید از آن عقب بمانیم از ضرورت سرمایه گذاری گسترده در این زمینه سخن گفت و ادامه داد: بومی سازی و مهندسی معکوس فناوری‌های نوین رسانه‌ای فعالیت بسیار مفیدی است که گویای توانمندی‌های جوانان مومن ایران اسلامی است؛ اما باید با سرمایه گذاری گسترده در این خصوص زمینه‌ای فراهم شود، تا از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها مانند متاورس که مجبور به بومی سازی و یا تولید محتوا در آن هستیم باید به سرعت نسبت به گسترش این فناوری در کشور و تولید محتوای فرهنگی و ارزشی در آن بکوشیم تا دشمنان از خلاء و یا ضعف حضور ما در این عرصه سوء استفاده نکنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه سرمایه گذاری گسترده در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های نوین یک ضرورت است؛ عنوان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی، تولید و بومی سازی فناوری‌های نوین به عنوان یک ابزار تاثیر گذار رسانه ای نه تنها در ترویج و تقویت فرهنگ ایرانی - اسلامی و ترویج ارزش‌های شهدا و دفاع مقدس؛ بلکه به عنوان یک اصل مهم در پدافند غیرعامل و جنگ نرم باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

سردار اسلامی با اشاره به شاخص‌های کلیدی تاثیرگذار مبنی بر نیاز سنجی خواسته‌های جوانان در تولید محتوای موثردر فضای مجازی، برپایی نمایشگاه‌های مجازی دفاع مقدس را بسیار اثر بخش دانست و تاکیدکرد: تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باید به عنوان یک اولویت فرهنگی در کنار نمایشگاه‌های فیزیکی مبتنی بر حضور شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

‌وی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت استان‌های گوناگون در برپایی نمایشگاه‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت افزود: برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس علاوه بر تهران به عنوان پایتخت و ویترین کشور باید در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطر‌نشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های ملی دفاع مقدس در مراکز استان‌ها یا شهرستان‌ها توانمندی‌های ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سازماندهی و برنامه‌ریزی را افزایش می‌دهد و ضمن ترویج معارف دفاع مقدس در آن استان به معرفی شهدای کمتر شناخته شده کشور می پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها