رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان:

حضرت زهرا (س) اسوه ولایتمداری و دفاع از ولایت است

«احمدی» گفت: ولایتمداری حضرت زهرا (س) در شرایط کنونی ما باید مورد توجه جامعه قرار گیرد و این بانوی بزرگ اسلام لحظه‌ای از ولایتمداری از حضرت علی (ع) کوتاهی نکرد.
کد خبر: ۵۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ - 12January 2023

حضرت زهرا(س) اسوه ولایتمداری و دفاع از ولایت

حجت الاسلام «احمدرضا احمدی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) استان گلستان اظهار داشت: در روایات ما و در بیان احادیث حضرت زهرا (س) اساس وجودی عالم خلقت عنوان شده و در قرآن در منزلت آن حضرت سوره کوثر نازل شده است و اهل تفسیر بیان کردند که کلاماتی که در سوره کوثر آمده منحصر به فرد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت زهرا (س) در حدیث مشهور «لولاک» به عنوان بانوی عالم خلقت و اساس و جوهر آفرینش یاد شده است.

«احمدی» بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به عنوان به حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو و اسوء تاسی کنیم باید از زوایای مختلف زندگی این حضرت را مورد بررسی قرار دهیم و تنها به اینکه حضرت زهرا (س) را به عنوان دختر پیامبر (ص) و مادر حسنین (س) بشناسیم و نهایت اسم دختران ما به نام حضرت زهرا (س) نامگذاری کنیم کافی نیست.

وی افزود: آمار نام «فاطمه» و «زهرا» در کشور ما بالا است گرچه این خوب است، ولی آن چیزی مهم است الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام است؛ این بانوی بزرگ اسلام در عبادت، ایثار و فداکاری یک الگوی کامل و تمام عیار است و در دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمنان نیز یک اسو است، حتی حضرت زهرا (س) در شرایط کنونی ما در جهاد تبیین و رساندن پیام حق به گوش عالم می‌تواند به عنوان یک الگو مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه از مرام حضرت زهرا (س) باید درس آموخت؛ بیان کرد: ولایتمداری حضرت زهرا (س) در شرایط کنونی ما باید مورد توجه قرار گیرد و این بانوی بزرگ اسلام لحظه‌ای از ولایتمداری از حضرت علی (ع) کوتاهی نکرده و در نهج البلاغه امام علی (ع) به این عنوان حضرت زهرا (س) را می‌ستاید.

«احمدی» تأکید کرد: در شخصیت، زندگی اجتماعی و فردی این بانوی بزرگ قیمت زن را بالا می‌داند و حجاب را قیمت زن عنوان کرده و این حجاب باید سرمایه و الگوی یک بانوی مسلمان باشد و لذا نیاز زن جامعه ما از الگو گرفتن از حجاب این بانوی بزرگ اسلام است.

وی در پایان تصریح کرد: حضور او در برابر نامحرم از دیگر ابعادی است که باید به آن توجه شود، حضرت زهرا (س) از حجاب، عفت و حیا لحظه‌ای غافل نبوده و زن باید در بعد حیا به فاطمه (س) اقتدا کند و در همه ابعاد او یک الگوی تمام عیار است و بانوان ما علاوه بر عشق و محبت به حضرت زهرا (س) میورزند در دیگر ابعاد نیز به آن حضرت عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار