وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

واردات ۷ میلیون آنتی‌بیوتیک به کشور/ دارو‌های مکمل رایگان در روستا‌ها توزیع می‌شود

عین‌اللهی از توزیع رایگان دارو‌های مکمل و تقویتی در مراکز خدمات جامع سلامت و ارائه خدمات دندان‌پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ - 13January 2023

وزیر بهداشت: واردات ۷ میلیون آنتی‌بیوتیک به کشور/دارو‌های مکمل رایگان در روستا‌ها توزیع می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر خود به استان یزد، ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ایت الله خاتمی شهرستان خاتم، اظهار داشت: این بیمارستان با ارائه خدمات مناسب پذیرای بیماران از مناطق دیگر نیز است و ۵۰ درصد بیماران غیر بومی هستند.

عین‌اللهی افزود: طرح گسترش بیمارستان از سال ۹۹ اغاز شده و در بازدید سال گذشته، پیشرفت فیزیکی ان ۳۰ درصد بود که در حال حاضر به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در این سفر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل طرح اختصاص یافته است و تا اوایل تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در طرح توسعه بیمارستان خاتم، اورژانس، بخش مراقبت‌های ویژه، سی تی اسکن، ازمایشگاه و سه اتاق عمل در نظر گرفته شده است.

عین‌اللهی در حاشیه بازدید از داروخانه شبانه‌روزی شهرستان خاتم نیز عنوان کرد: به میزان کافی آنتی بیوتیک و سرم در شهرستان خاتم موجود است.

وزیر بهداشت از واردات هفت میلیون واحد آنتی بیوتیک به کشور خبر داد و افزود: همچنین به‌صورت سه شیفت تولید انتی بیوتیک در کشور در حال انجام است

وی یادآور شد: هم‌اکنون در کشور چهار میلیون آنتی بیوتیک ذخیره وجود دارد که آماده توزیع است و به مقدار کافی سرم تامین شده و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

عین اللهی تاکید کرد: در صورتی که داروخانه پیش‌بینی لازم را انجام بدهد و درخواست را به موقع ثبت کند در تامین آنتی بیوتیک مشکلی نخواهد داشت و هم‌اکنون در مراکز دولتی و بیمارستان‌ها کمبودی وجود ندارد.

وزیر بهداشت همچنین از توزیع مکمل‌ها و تقویتی‌ها در مراکز خدمات روستایی به صورت رایگان خبر داد و افزود: هم‌اکنون این مکمل‌ها برای خانم‌های باردار در این مراکز توزیع می‌شود که یکی از کار‌های مهم در وزارت بهداشت است.

وی همچنین به گران بودن خدمات دندان‌پزشکی اشاره و عنوان کرد: ارائه خدمات دندان‌پزشکی در سطح یک یعنی مراکز خدمات جامع سلامت مناطق روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر آغاز شده و هزینه‌ها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار