امام جمعه ارومیه:

توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت اوج بی‌منطقی و زبونی دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام «قریشی» توهین نشریه شارلی ابدو به مرجعیت را اوج بی منطقی و زبونی دشمنان اسلام دانست و گفت: متأسفانه در برابر این توهین‌ها مسئولان فرانسه نیز از این نشریه حمایت می‌کنند و این توهین‌ها نشان‌دهنده بی‌منطق بودن آنهاست.
کد خبر: ۵۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ - 13January 2023

توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت اوج بی منطقی و زبونی دشمنان اسلام است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته مرکز استان با بیان اینکه دشمنان درصدد این هستند که ایام الله را از یاد مردم ببرند اظهار داشت: چرا که در این روزها قدرت الهی نمایان می‌شود.

وی توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت را اوج بی منطقی و زبونی دشمنان اسلام دانست و افزود: متأسفانه در برابر این توهین‌ها مسئولان فرانسه نیز از این نشریه حمایت می‌کنند و این توهین‌ها نشان دهنده بی منطق بودن آنهاست.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه این نخستین باری نیست که نشریات فرانسوی به مقدسات توهین می‌کنند و در گذشته نیز به پیامبران الهی و ادیان توهین کرده‌اند تصریح کرد: بر همه لازم است که در برابر این موضوع انزجار خود را نشان دهند و مطمئن باشند که با این کارهای سخیف نمی‌توانند نور الهی را در جامعه بشری خاموش کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اهالی قم به مناسبت حماسه نوزدهم دی ماه گفت: به گفته معظم له درسی که از حماسه نوزده دی ماه می‌گیریم این است که باید به جا و به موقع تکلیف خود را بشناسیم و بدان نیز عمل کنیم.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید آموزه‌های دینی بر اهمیت دادن به نهاد خانواده و خوش رفتاری با همسران اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام از همه به خانواده خود مهربان‌تر بود و یکی از معیارهای ایمان نحوه برخورد با همسر و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خداوند بر نیکی به پدر و مادر در آیات مختلف قرآنی تاکید فرموده است تصریح کرد: با توجه به حقی که مادران بر گردن فرزندان دارند در آموزه‌های اسلامی احترام به مادر از پدر نیز بالاتر است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد: باید به صورت روزانه پدر و مادر را یاد کرد و این مهم موجب جلب رحمت و مغفرت الهی می‌شود چرا که هرچقدر برای پدر و مادر خود اعمال نیک و مستحبی انجام دهیم برای خود ما نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار