معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی خبر داد؛

فراخوان برگزاری همایش مقاله نویسی با موضوع نقش استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس

«فرجی زاده» از فراخوان برگزاری همایش مقاله نویسی با موضوع نقش استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 22 بهمن جاری است.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ - 14January 2023

فراخوان برگزاری همایش مقاله نویسی با موضوع نقش استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس/// خبر عکس ندارد

«حبیب الله فرجی زاده» معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، اظهار داشت: برگزاری همایش ملی نقش استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس امسال با 4محوریت «جغرافیای استان در دفاع مقدس»،«تاریخ نظامی استان در دفاع مقدس»،«جامعه آذربایجان غربی دردفاع مقدس» و «ادبیات پایداری در استان آذربایجان غربی» در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این همایش با مشارکت واحد تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش های دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در نیمه اول اسفندماه 1401 برگزار خواهد شد.

فرجی زاده با اشاره به جزئیات محورهای این همایش در بخش «جغرافیای استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس» به موضوعاتی از جمله نقش ترانزیتی این استان در دوران دفاع مقدس، جغرافیای استان آذربایجان غربی در مواجه با حملات نظامی و جغرافیای نظامی استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در خصوص بخش « تاریخ نظامی استان در دفاع مقدس» نیز به نقش استان آذربایجان غربی در جنگ های نامنظم دوران دفاع مقدس، نقش نیروهای نظامی استان در عملیات های دوران دفاع مقدس و نقش یگان های نظامی استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس پرداخت.

فرجی زاده ریز محور «ادبیات پایداری در استان آذربایجان غربی» را نیز شامل جایگاه استان آذربایجان غربی در شکل گیری ادبیات حماسی جنگ، جایگاه دفاع مقدس در فرهنگ و ادبیات استان آذربایجان غربی، نقش و پایگاه استان در ادبیات دفاع مقدس و نقش و بررسی آثار نویسندگان استان در حوزه دفاع مقدس دانست.

وی در خصوص بخش «جامعه آذربایجان غربی دردفاع مقدس» نیز اظهار داشت: کارکرد نهادها، ادارات و سازمانهای استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، نقش روحانیت استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، نقش عشایر استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، نقش زنان استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس، نقش مردم آذربایجان غربی در امور پشتیبانی دوران جنگ و نقش استان آذربایجان غربی در مهاجرت معکوس از مناطق جنگی از موضوعات مقاله های این بخش هستند.

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی زمان اعلام نتایج داوری مقالات را 30 بهمن 1401 عنوان کرد و افزود: این همایش در نیمه اول اسفندماه 1401 در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط شرکت در همایش نیز گفت: مقالات منطبق بر آخرین شیوه نامه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اعمال شود، حجم مقالات نباید بیش از 5000 واژه در محیط word باشد، حجم چکیده مقالات نباید بیش از 250 واژه در محیط word باشد، واژگان کلیدی بین 5 تا 7 کلمه باشد، نگارش مقالات در نرم افزار word و فونت Bnazanin و اندازه قلم 12 انجام شود و نام، نام خانوادگی، وابستگی سازمانی، ایمیل و شماره تماس نویسنده یا نویسندگان مقاله پانویس صفحه اول(صفحه چکیده) قید شود و هر نویسنده می تواند تا سه عنوان مقاله برای همایش ارسال کند.

فرجی زاده تصریح کرد: از نویسندگان تقاضا می شود مقالات خود را به آدرس ایمیل a.g.defa@gamil.com یا از طریق پیام رسان داخلی ایتا، بله یا سروش به شماره تماس 09143474683 و یا 09361054719 ارسال کنند.

معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: به آثارومقالات برگزیده جوایز ارزنده تقدیم می شود و به نویسندگان منتخب گواهی معتبر ارئه مقاله ارائه و مقالات آنها نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ و منتشر می شود.

 وی آدرس و شماره تماس دبیرخانه این همایش را نیز استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان شهید آیت الله دستغیب، خیابان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به کدپستی 5714791499 عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار