مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

جوانان باید با مکتب فاطمی آشنا شوند

سردار«اسلامی» گفت: امروز جوانان ما باید با سیره شهدا و مکتب فاطمی آشنا شوند.
کد خبر: ۵۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 14January 2023

امروز جوانان ما باید با سیره شهدا و مکتب فاطمی آشنا شوند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ‌امروز در بین جمعی از پاسداران و بسیجی‌های استان البرز در حسینیه لشکر 10 عملیاتی سیدالشهدای سپاه ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) با تاکید بر تداوم راه شهدا؛ اظهار داشت: رزمندگان سپاه و بسیج در عملیات بیت المقدس 2 با همت والا و رشادت‌های بی نظیر خود در سرمای بیش از حد هوا، غرور كاذب «صدام؛ حامیان عراق و رژیم حزب بعث» را در ارتفاعات ماووت در استان سلیمانیه شكستند.

وی افزود: عملیات‌ بیت‌ المقدس ‌2 با رمز «یا زهرا (س)» در 25 دی‌ 1366 برای‌ آزاد سازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر ماووت‌ عراق‌ در منطقه‌ای‌ به‌ وسعت ‌130 كیلومترمربع‌ آغاز شد و این عملیات در سخت‌ترین‌ وضعیت‌ جوی‌ در میان‌ برف‌ و سرما توسط‌ یگان‌های‌ سپاه‌ ادامه‌ پیدا كرد.

سردار اسلامی ادامه داد: این عملیات در محور ارتفاع قمیش در منطقه عملیاتی سلیمانیه عراق به صورت گسترده به فرماندهی سپاه و با حضور رزمندگان اسلام انجام شد و این عملیات تا روز دوم بهمن سال 66 درمنطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه با فرماندهی سپاه ادامه یافت كه ازنوع هجوم سپاهیان اسلام علیه دشمن بعثی بود.

وی  با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان  اسلام در سرمای زمستان عملیات‌های غرور آفرین کربلای ۵ و بیت المقدس 2 را رقم زدند؛ گفت: ایمان قوی شهدا باعث شده بود که آنها در هر شرایطی برای عزت ایران و اسلام به آب و آتش بزنند و این رمز پیروزی رزمندگان در برابر انبوه سلاح‌ها و تجهیزات جنگی دشمن بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز  با تاکید بر اینکه پس از آزادی خرمشهر دشمن سد پدافندی پیچیده و چند لایه‌ای را تدارک دیده بود؛ ادامه داد: در عملیات‌هایی چون کربلای ۵ و بیت المقدس ۲ نبرد با دشمن در آخرین مرحله قرار داشت چرا که پیش از آن رزمندگان  باید از انبوه موانع پیچیده طبیعی و نظامی عبور می کردند.

وی عنوان کرد: بعثی‌ها در طراحی این پوشش پدافندی چند لایه که شامل تله‌های انفجاری، سیم خاردار، موانع بتنی، فلزی، برقی و غیره بود از کارشناسان خارجی استفاده کرده بودند و بر اساس منطق نظامی عبور از این سد پیچیده پدافندی ناممکن به نظر می‌رسید اما دربرابرعظمت ایمان رزمندگان  هیچ سدی یارای مقاومت نبود و این از معجزات مکتب فاطمی است.

سردار اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه جهاد تبیین امروز مهمترین اولویت فرهنگی کشور است؛ تصریح کرد: امروز جوانان ما باید با سیره شهدا و مکتب فاطمی آشنا شوند و بدانند که برای هر وجب از خاک این کشور خون‌های زیادی اهدا شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نقش محوری در بصیرت افزایی و شناخت شهروندان و به ویژه نسل جوان از واقعیت‌های جامعه دارد گفت: جهاد تبیین یک وظیفه فردی و اجتماعی در جهت روشن سازی افکار عمومی است که باید هر یک از ما به سهم خود در  این زمینه گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار