قرارگاه راهبردی مهارت‌آموزی سربازان در نیروی زمینی سپاه راه‌اندازی شد

در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ارشد نظامی، قرارگاه راهبردی مهارت‌آموزی سربازان در نیروی زمینی سپاه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ - 14January 2023

قرارگاه راهبردی مهارت آموزی سربازان در نیروی زمینی سپاه راه اندازی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاور شغلی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه شرق سپاه در نیروی زمینی سپاه با حضور سردار «کمالی» مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار گودرزی از مسئولان ارشد قرارگاه مهارت آموزی سربازان، سردار «پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و سایر فرماندهان و مسئولین برگزار شد.

سردار سرتیپ «علی‌اکبر پورجمشیدیان» در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی سربازان عنوان کرد: نیروی زمینی سپاه در این زمینه گام‌های بلندی را برداشته است.

وی افزود: یگان‌های نیروی زمینی سپاه به صورت مستقل و قرارگاهی در زمینه مهارت آموزی سربازان اقدام می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: ظرفیت قابل قبولی در مرکز مهارت آموزی شهید حیدری ایجاد کردیم و می‌توانیم در این مرکز سالانه حداقل به ۱۰ هزار نفر آموزش و مشاوره شغلی ارائه دهیم.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص مهارت آموزی و اعطا وام به سربازان تصریح کرد: برابر آنچه ابلاغ شده و مقدر شده هر یک از ما در نیرو‌های مسلح و در دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای داریم و باید سربازان در بازار کار به اشتغال در زمینه مهارتی که آموخته اند؛ وارد شوند.

وی گفت: ما مطالبات به حق سربازان را در این زمینه پیگیری خواهیم کرد تا زمینه اشتغال هرچه بیشتر سربازان عزیز فراهم شود.

در ادامه این مراسم، سردار «جارچی» فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی زمینی سپاه گفت: قرارگاه مهارت آموزی اهداف بزرگی را دنبال می‌کند و مهمترین آن اشتغال سربازان است.

وی اضافه کرد: مرکز شهید حیدری برای مهارت آموزی سربازان با بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده و هدف آن اشتغال سربازان است.

سردار جارچی با بیان اینکه باید سربازان را تا اخذ یک شغل پس از مهارت همراهی کنیم، تاکید کرد: باید بسته تشویقی برای سربازانی که مهارت‌های شغلی دارند در نظر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سربازان در امنیت ملی و توان رزمی ما نقش مهمی دارند و باید در زمینه شغلی به آن‌ها کمک کنیم. 

در پایان مراسم از دست‌اندرکاران ایجاد قرارگاه مهارت آموزی شهید حیدری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار