نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند

«رشیدی» گفت: اقدامات خوبی اخیرا در مدیریت موزه‌‌های دفاع مقدس کرمانشاه در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند.
کد خبر: ۵۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 16January 2023

فراموش نکنیم که کشور ما بر پایه آرمان‌های خاصی استوار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در دفتر سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه اظهار داشت: اغتشاشات اخیر برنامه و توطئه دشمن در راستای تضعیف نظام و کشور است و این آسیب‌ها بر بستر آشوب‌ها سوار شده و در هر مقطعی یک بهانه برای دامن زدن به این آشوب‌ها و اغتشاشات وجود دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراموش نکنیم که کشور ما بر پایه آرمان‌های خاصی استوار است و برای حفظ این آرمان‌ها یک تنه در مقابل کشورهای ظالم و ستمگر و آمریکا که قدرتمندترین کشور است، ایستاده‌ایم.

وی افزود: این مسئله به طور قطع موجب می‌شود برنامه‌ریزی کنند که این اقتدار ایجاد شده صدمه ببیند و تضعیف شود و بر همین اساس به دنبال خلق واقعه و رویداد جدید هستند که با این کار به اغتشاشات و توطئه‌ها دامن بزنند.

رشیدی به اهمیت استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اولین اساسنامه سپاه را شهید «جعفری» از شهدای گران‌قدر استان کرمانشاه نوشت و اولین عملیات در «قره باغ» از نواحی استان کرمانشاه اتفاق افتاد و در واقع جنگ در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه هم به پایان رسید.

وی گفت: اقدامات خوبی اخیرا در مدیریت موزه‌‌های دفاع مقدس کرمانشاه در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تاثیرگذاری فرهنگی هستند عقب‌ماندگی‌هایی که بخصوص در ‌موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه به سبب کمبود اعتبارات طی سال‌ها رخ داده باید جبران شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقش و جایگاه معلمان و دانش آموزان در ترویج فرهنگ و اغنا سازی دفاع مقدس حائز اهمیت است و هر کس به اندازه داشته‌های خود در روشنگری افکار عمومی و جهاد تبیین تاثیر‌گذار می‌تواند باشد و نقش خود را در این راستا بخوبی انجام دهد.

حس ایثار و ازخودگذشتگی، مهمترین رمز پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی بود

سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در ادامه جلسه، حس ایثار و ازخودگذشتگی را مهم‌ترین رمز پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی دانستند و اظهار داشت: شور و اشتیاق و ایثارگری مادران و پدران را فراموش نمی‌کنیم؛ اکثر خانواده‌ها یک پسر را که سرمایه آن‌ها بود، به جبهه می‌فرستادند و در واقع همه مردم بسیجی‌وار در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و به‌صورتی رفتار می‌کردند که جنگ فقط مخصوص نیرو‌های نظامی نیست؛ بلکه همه آحاد مردم هم در آن نقش دارند.

وی به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و افزود: ما باید روحیه ایثارگری، شهادت‌طلبی، عشق به انقلاب اسلامی و وطن و در رکاب ولایت بودن را در اختیار آیندگان بگذاریم و آن‌ها باید اطلاع داشته باشند که در هشت سال دفاع مقدس چه گذشت و به‌صورت ویژه در مدارس و مراکز دانشگاهی باید به این موضوعات پرداخته شود.

این مسئول تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را یکی از راه‌های شناساندن این مقاومت مقدس به جوانان دانست و بیان داشت: باید در تمامی دانشگاه‌ها به‌صورت اجباری این درس در همان ترم اول به دانشجویان ارائه شود تا نسل آینده از جانفشانی جوانان این مرز و بوم اطلاع پیدا کنند و ما نیز اساتید این درس با اهمیت را از بین فرماندهان معزز جنگ تحمیلی معرفی می‌کنیم.

سردار خوشبخت وجود ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در استان کرمانشاه را نشانه روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی مردم این استان دانست و گفت: برای شناساندن این عزیزان و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس هستیم و از اساتید ولایتمدار و ارزشی دانشگاه هم کمک می‌طلبیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها