فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای شهرستان بویراحمد همزمان با دهه فجر

سرهنگ «انوری» از برگزاری یادواره شهدای شهرستان بویراحمد همزمان با دهه فجر در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 16January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «حسین انوری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد امروز در دومین نشست ستاد برگزاری یادواره شهدای این شهرستان اظهار داشت: یادواره شهدای شهرستان بویراحمد در ایام الله دهه فجر با همکاری شورای اداری استان برگزار می شود. 

وی افزود: تمهیدات لازم پیش‌بینی و نشست‌های هماهنگی بیشتر طی دو هفته آینده به منظور برنامه‌ریزی نهایی برای اجرای باشکوه این یادواره انجام خواهد شد. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در این یادواره با استفاده از هنرمندان برنامه‌های ترکیبی را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: از همه ادارات شهرستان توقع داریم مثل گذشته همکاری لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه زمان دقیق و مکان برنامه به اطلاع عموم خواهد رسید.

«شهرام مهدوی‌مطلق» فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه شورای اداری شهرستان تمام قد در کنار سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت برگزاری یادواره های شهدا خواهد بود، گفت: از جهت پشتیبانی از این یادواره‌ها مشکلی وجود ندارد و هر کدام از ادارات به فراخور توان و امکانات خود، حمایت‌های لازم را خواهند داشت. 

وی یادواره شهدا را فرصت بسیار مهمی برای تبیین سیره شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: برخی از صحبت‌های تعارفی، تکراری و همچنین کلاسیک کردن مداحی‌ها، عدم توجه به آداب و فرهنگ مداحی‌های بومی، دولتی کردن اقدامات فرهنگی و عدم توجه به مخاطب‌های خاص از آسیب‌های مراسمات فرهنگی است و انجام کارهای تلفیقی و ترکیبی با استفاده از هنر را می‌توان از اقداماتی دانست که می‌تواند نسل جدید را به شهدا و سنت‌های دینی پیوند دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار