مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا:

جنگ یمن فرودگاه صنعا را از رونق انداخته است

الشایف مدیر فرودگاه بین المللی صنعا با اشاره به محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی علیه یمن به ویژه فرودگاه صنعا به ارائه آماری از پرواز‌ها و جابجایی مسافر در این فرودگاه قبل از جنگ سعودی پرداخت.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 16January 2023

جنگ یمن فرودگاه صنعا را از رونق انداخته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا با اشاره به محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی علیه یمن به ویژه فرودگاه صنعا به ارائه آماری از پرواز‌ها و جابجایی مسافر در این فرودگاه قبل از جنگ سعودی پرداخت.

وی افزود: حرکت پرواز‌ها در فرودگاه صنعا طی هشت سال گذشته برابر با دو ماه در حال عادی در سال ۲۰۱۴ هم نیست.

الشایف تاکید کرد: تعداد پرواز‌های تجاری به این فرودگاه و از آن طی هشت سال ۱۲۷۶ پرواز بوده است و این در حالی است که فقط طی سال ۲۰۱۴ بیست هزار پرواز برقرار بوده است.

وی تصریح کرد: شمار مسافران طی هشت سال جنگ ۱۶۲ هزار مسافر بوده است در حالی که به تنهایی در سال ۲۰۱۴ یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده است.

الشایف ادامه داد: ترابری هوایی در هشت سال جنگ ۷۲۱ طن بوده است و این در حالی است که فقط در سال ۲۰۱۴ این رقم ۱۶۱۷۷ طن بوده است.

وی گفت: در فرودگاه بین المللی صنعا در سال ۲۰۱۴ روزانه ۵۰ پرواز از ۱۴ شرکت بر زمین می‌نشست و روزانه ۵ هزار مسافر از آن جابجا می‌شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار