در همایش جهاد تبیین در گلپایگان مطرح شد؛

سردار فدوی: عمل به وظایف تضمین‌کننده پیروزی نظام/ تحریم‌ها و عملکرد غلط برخی مسئولان عامل مشکلات امروز است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر به وظایف خود عمل کنیم، پیروزی ما قطعی است و گرفتاری‌هایی هم که الان داریم به خاطر عمل نکردن به تکلیف و وظیفه خودمان بوده است که سبب شده همراهی خدا را نداشته باشیم.
کد خبر: ۵۶۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ - 16January 2023

اگر به وظایف خود عمل کنیم پیروزی ما قطعی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در همایش جهاد تبیین در گلپایگان با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی بزرگترین معروف است که جمهوری اسلامی ایران آن را بعد از قرن‌ها محقق کرد، اظهار داشت: دشمن در طول ۴۴ سال حتی یک بار در مقابل جمهوری اسلامی ایران به پیروزی نرسید که اگر به پیروزی رسیده بود از طریق ابزارهای رسانه‌ای که در دست داشت، گوش دنیا را کر کرده بود.

وی با طرح این سؤال که چرا دشمن با همه امکانات خود موفق نشده در مقابل ملت ما به پیروزی برسد، عنوان کرد: اگر بگوییم ما به لحاظ ابزار دنیایی بالاتر از دشمن هستیم که نتوانسته بر ما پیروز شود، صحیح نیست و ما در هیچ‌یک از موارد مادی و دنیایی نسبت به دشمنان‌مان بالاتر نیستیم؛ مثلاً فقط بودجه نظامی آمریکا را که نگاه کنیم، می‌بینیم که بیشتر از صد سال فروش نفت ما است، پس چرا نتایج برعکس است؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمنان ما اگر می‌توانستند، نمی‌گذاشتند یک روز انقلاب نفس بکشد و اگر کاری نکردند نه اینکه نمی‌خواستند، بلکه نتوانسته‌اند کاری کنند.

سردار فدوی با یادآوری این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «ما مکلف به انجام تکلیف هستیم، مکلف به نتیجه نیستیم»، خاطرنشان کرد: این تکالیف زیاد، سخت و خارج از عهده بندگان نیست و این وعده خداوند است که اگر مردم بخواهند و به تکالیف خود عمل کنند، نتیجه را خداوند تضمین خواهد کرد؛ همان‌گونه که خداوند ضمانت کرده است که همواره پیروزی با حزب خداست در مقابل حزب شیطان.

وی متذکر شد: اگر به وظایف خود عمل کنیم، پیروزی ما قطعی است و گرفتاری‌هایی هم که الان داریم به خاطر عمل نکردن به تکلیف و وظیفه خودمان بوده است که سبب شده همراهی خدا را نداشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تاکنون ۸۷ کشور اقرار کرده‌اند که در جنگ علیه ما بوده‌اند، نه‌تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در طول ۴۴ سال این کشورها علیه ما ایستاده بودند، ولی نه‌تنها به ما آسیبی وارد نشد، بلکه هر روز قوی‌تر هم شدیم.

سردار فدوی در خصوص اغتشاشات اخیر هم گفت: دشمن گمان می‌کرد که بعد از چند سال کار بر روی ذهن جوانان و نوجوانان ما از طریق فضای مجازی، اکنون می‌تواند آن‌ها را به کف خیابان‌ها کشانده و بلوایی در کشور ایجاد کند؛ اما از این مسأله غافل بود که دل‌ها در دست خداست و به دست خدا دگرگون خواهد شد؛ لذا دشمن به خاطر همین محاسبات غلط خود بار دیگر متحمل شکست و تلفات شد.

این مقام ارشد نظامی افزود: در اغتشاشات اخیر به برکت انقلاب، خداوند نگذاشت دل مردم معطوف به دشمن شود؛ لذا دشمن موفق نشد که حتی به اندازه تشییع جنازه یک شهید در یک روستا مردم را به خیابان بیاورد و علت سر و صدای این اغتشاشات هم این قاعده عالم است که مادامی که همه چیز به خوشی و خوبی باشد، هیچ‌گاه کسی متوجه آن نمی‌شود، ولی اگر ذره‌ای بدی در عالم پیدا شود، چون خلاف رویه و فطرت است، توجهات را به خود جلب می‌کند.

سردار فدوی ادامه داد: چون دستور بر این بود که نیروها باید بدون سلاح با اغتشاشگران مقابله کنند، مأموان امنیتی و بسیجیان با دست خالی برای آرام کردن اوضاع وارد میدان می‌شدند و برای همین هم در این ایام این قدر شهید دادیم؛ ولی دشمن در رسانه‌های خود مسائل را طور دیگری بیان می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حماقت بی‌حد دشمنان جمهوری اسلامی، اضافه کرد: در این اغتشاشات هر روز از رسانه‌های دشمن خبرهایی منتشر می‌شد که فلان شهر کشور به دست اغتشاشگران افتاده است؛ در حالی که در خاطره تاریخ هست که زمانی که با فتنه ضدانقلاب و تروریست‌ها شهر سنندج ناامن شده بود و هیچ جای شهر امنیت نداشت، سردار حاج «احمد کاظمی» و همکاران او با یک فروند هواپیما در حالی که خطر هدف گرفته شدن هواپیما وجود داشت، خودشان را به فرودگاه سنندج رساندند و به صورت سینه‌خیز از هواپیما خودشان را به ساختمان فرودگاه که تنها نقطه امن شهر بود، رساندند و از آن جا همین‌طور سینه‌خیز پیش رفتند و کل سنندج را گرفته، ضدانقلاب را تارومار کرده و فراری دادند و امنیت را به شهر بازگرداندند.

سردار فدوی با اشاره به مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و عملکرد غلط برخی مسئولان را عامل به وجود آمدن این گرفتاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع انقلاب، ما را تحریم کردند و این تحریم‌ها هیچ گاه کم نشده، ‌بلکه همواره زیادتر هم شده است.

وی درباره جنگ اوکراین  هم گفت: جنگی که در اوکراین با زیاده‌خواهی خود غرب و عدم پایبندی‌اش به پیمان با روسیه در مورد گسترش ناتو به سمت مرزهای شرقی این کشور آغاز شد، به تحریم نفت و گاز اروپا توسط روسیه انجامید؛ مسأله‌ای که با فتنه‌انگیزی آمریکا رقم خورد و از آن جا که روسیه نسبت به این مسأله هشدار داده بود، غرب این جنگ را پیش‌بینی هم کرده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در پی این تحریم، کشورهای اروپایی از فصل تابستان به مردم هشدار می‌دادند که برای گرمایش خود چوب و زغال‌سنگ جمع آوری کنند و رفته رفته کارشان سخت شد تا جایی که اکنون به مردم خود توصیه کرده‌اند برای گرمایش خودشان بروند کود دامی جمع‌آوری کنند، مطرح کرد:  این مسأله یک رسوایی برای غربی است که قرن‌ها با دزدی، چپاول و ظلم به ملت‌ها و کشورهای دیگر جهان قرار بود برای مردم خود آرامش و آسایش را به همراه بیاورند، اما در یک ماجرای کوچک، این‌گونه گرفتار شده و به این روز افتادند.

سردار فدوی نوید عبور از مشکلات در آینده‌ای نزدیک را داد و یادآور شد: بعد از جنگ تحمیلی، برخی مسئولان وقت که از قضا ملبس به لباس روحانیت هم بودند، گفتند می‌خواهیم کشور را بر مبنای اقتصاد سرمایه‌داری درست کنیم، به جای اینکه بگویند اسلام برای معیشت و اقتصاد و زندگی هم راهکار دارد و باید اقتصاد را بر مبنای اسلام درست کنیم؛ لذا کشور را به چاله‌هایی انداختند که امروز نتیجه آن را برداشت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تصریح شده است نظام جمهوری اسلامی بر پایه دین مبین اسلام و اصول آن بنا شده است و اگر برخی رؤسای جمهوری اصول قانون اساسی را خوانده و به آن پایبند بودند، بسیاری از کارهایی که کردند را انجام نمی‌دادند؛ ابراز داشت: امیدواریم دولت کنونی که رئیس جمهور آن بر مبنای موازین اسلامی و قانون اساسی عمل می‌کند، کشور را از این وضعیت عبور داده و مردم به‌زودی شاهد اوضاع خوب اقتصادی و معیشتی باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار