مقاومت فلسطین:

برگزاری نشست صهیونیستی در آذربایجان، مقدمه سازش باکو-تل‌آویو است

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن ابراز خشم از برگزاری نشست دیپلمات‌های صهیونیست در آذربایجان، از ملت این کشور خواستند که با چنین اقدامی مقابله کنند؛ زیرا به سود آنان نخواهد بود.
کد خبر: ۵۶۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 16January 2023

برگزاری نشست صهیونیستی در آذربایجان، مقدمه سازش باکو-تل‌آویو استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های مقاومت فلسطین شامگاه امروز دوشنبه موافقت دولت آذربایجان با برگزاری نشست دیپلمات‌های رژیم موقت صهیونیستی در باکو را محکوم کردند.

کانال تلگرامی الاعلام المقاوم ضمن نقل بیانیه این گروهها، گزارش داد، گروه‌های مقاومت و همه نهاد‌های ملی فلسطین، از اجازه دولت آذربایجان برای برگزاری چنین نشستی توسط رژیم صهیونیستی، ابراز انزجار، محکومیت و خشم دارند؛ رژیمی که علیه ملت فلسطین و امت اسلامی همچنیان در حال ارتکاب جنایت است.

در این بیانیه آمده است، این اقدام، مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط آذربایجان و تل‌آویو است و جای تعجب دارد که آذربایجان به عنوان یک کشور مسلمان، دست به چنین اقدام خطرناک و تنشزایی زده است؛ زیرا این اقدام، ضرر‌های بسیاری برای ملت آذربایجان دارد.

این گروه‌ها با بیان اینکه، ملت آذربایجان، مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، خاطر نشان کردند، نقشی که این رژیم در منطقه دارد، نه تنها تجاوز آشکار به ملت فلسطین است، بلکه تجاوز به کشور‌های و ملت‌های منطقه است؛ لذا صهیونیست‌ها مشکلاتی برای دولت آذربایجان به همراه خواهند داشت.

مقاومت فلسطین در پایان از ملت آذربایجان خواست که برای مقابله با این اقدامات سازشکارانه از سوی دولت این کشور، مقابله کنند؛ زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که از خاک آذربایجان برای توطئه، تجاوز و جاسوسی از کشور‌های همسایه استفاده کند و این مسئله به ضرر ملت آذربایجان است.

در ادامه بده بستان مقامات جمهوری آذربایجان با رژیم موقت صهیونیستی، قرار است شهر باکو میزبان دیپلمات‌های رژیم اسرائیل مستقر در منطقه اوراسیا باشد.

 سفارت (رژیم) اسرائیل در باکو دوشنبه گذشته اعلام کرد که نشست رسمی سفرای رژیم صهیونیستی در کشور‌های منطقه اوراسیا تا چند روز دیگر با حضور مقامات عالی رتبه در باکو برگزار می‌شود.

چندی قبل، «رشاد نبی اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان در سفر کاری به فلسطین اشغالی دیدار‌های دوجانبه‌ای با مقام‌های رژیم اسرائیل برگزار کرد. در این بازدید، توافقنامه حمل و نقل هوایی بین وزارت حمل و نقل جمهوری آذربایجان و وزارت حمل و نقل و ایمنی راه تل آویو امضا شد.

بر این اساس، این توافقنامه سفر‌های متقابل اتباع جمهوری آذربایجان و صهیونیست‌ها را تسهیل می‌کند. «مراو میکائیلی» وزیر حمل و نقل و ایمنی راه رژیم صهیونیستی نیز از روابط رو به رشد دو طرف ابراز خرسندی و از توافقنامه حمل و نقل هوایی قدردانی کرد. در این دیدار درباره همکاری‌های حمل و نقل اسرائیل و جمهوری آذربایجان تبادل نظر شد.

همزمان در این سفر مقام آذربایجانی با وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. رشاد نبی‌اف در این نشست با اشاره به وجود فرصت‌های بالقوه برای همکاری در زمینه گردشگری، از فعالیت‌های دفتر نمایندگی تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان که سال گذشته در فلسطین اشغالی افتتاح شد، قدردانی کرد.

جمهوری آذربایجان در صدر فهرست خریداران سلاح از رژیم موقت صهیونیستی است و پهپاد‌های خریداری شده از این رژیم در جنگ دوم قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار