رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

هدف جنگ نرم تسلط بر ذهن و افکار عمومی است

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه دنیای امروز با یک جنگ ترکیبی مواجه است، گفت: یکی از ابعاد جنگ ترکیبی، جنگ نرم است و هدف آن تسلط بر ذهن و افکار عمومی است.
کد خبر: ۵۶۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷ - 16January 2023

هدف جنگ نرم تسلط بر ذهن و افکار عمومی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) درباره نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌های نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: دنیای امروز را تحت عنوان دنیای ارتباطات، دیجیتال و رسانه یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز با یک جنگ ترکیبی مواجه است، ادامه داد: یکی از ابعاد جنگ ترکیبی، جنگ نرم است و هدف آن تسلط بر ذهن و افکار عمومی است.

حجت‌الاسلام سعیدی با توجه به آیه شریفه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» گفت: آمادگی ابعاد مختلفی دارد و جامعه امروز ما و دست‌اندرکاران مجموعه دستگاه‌های فرهنگ‌ساز اعم از دستگاه‌های خبررسانی، اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و دستگاه‌های هنری باید در این زمینه با آخرین روش‌ها آشنا شوند تا بتوانند با جنگ ترکیبی دشمن مقابله کنند.

وی به اهمیت مقوله هنر اشاره کرد و گفت: تبدیل یک مطلب در قالب هنر و ارائه آن به مخاطب تأثیر بسیار زیادی به مراتب بالاتر از یک سخنرانی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه مقوله هنر در قالب شعر، نقاشی، هنر‌های تجسمی، فیلمنامه‌نویسی و رمان تأثیرگذار است، یادآور شد: جای مقوله هنر در بین دستگاه‌های متولی فرهنگ و فرهنگ‌سازی خالی بوده و نیاز است آموزش‌های فنی و عمیق‌تر و با قلم هنرمندان و بیان و شیوه هنرمندانه و شیوه هنرمندانه به جامعه امروز و نسل جوان منتقل کند.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه اسلام از غنای لازم و کافی برخوردار است، خاطرنشان کرد: انبیاء با زبان قوم مبعوث شده بودند و با شیوه‌هایی که داشتند تأثیرگذار بودند. حرکت انبیاء به طور کلی شناختی و تبیینی بوده است، ما باید زمینه دعوت مردم را به اسلام به حقیقت قرآن فراهم کنیم.

رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: شیوه متن و محتوا در فرهنگ‌سازی بسیار تأثیرگذار بوده و این جشنواره در جهت ارائه آثار فرهنگی و رسانه‌ای برگزار می‌شود. انتقال تجارب در این جشنواره و دستیابی به این شیوه‌ها و ابزار‌های تأثیرگذار بسیار مهم است تا در آینده بتوان همه ارزش‌های اسلام را به نسل جدید منتقل کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها