در دیدار با خانواده شهیدان کشتکار مطرح شد؛

برادران قرآنی که برای شهادت از هم سبقت گرفتند

شهیدان داوود و مجید کشتکار هر دو از شهدای قرآنی کشور بودند که با فاصله ۵ سال از هم به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۶۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 18January 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از اعضای جامعه قرآنی به نیابت از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی در دیدار‌های هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی به دیدار خانواده شهیدان «داوود و مجید کشتکار سهی» رفتند و با مادر و برادران و خواهران شهید صحبت کردند.

برادران قرآنی که برای شهادت از هم سبقت گرفتند

در این دیدار اساتید قرآنی «محمد خواجوی»، «احمد ابوالقاسمی» و «سعید پرویزی»، «رحیم قربانی» مسوول قرآن و عترت بسیج را همراهی کردند.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط استاد پرویزی، استاد خواجوی که از اساتید قرآنی شهیدان کشتکار نیز بود در صحبت‌هایی اظهار داشت: در قرآن آمده است افرادی که ایمان به خدا و رسول آوردند و تردید به خود راه ندادند در عمل با جان و مال خود در راه خدا مجاهدت کردند. ایمان سه مرحله دارد، اول معرفت، دوم جاری کردن به زبان و سوم جاری شدن در جان.

وی افزود: هر سه را شهدا انجام دادند و با همه وجود، جان و مال‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند. قرآن می‌فرماید این‌ها نشانه صدق هستند، مدعی زیاد است، عده‌ای در مسیر می‌آیند و موفق نمی‌شوند، ولی این‌ها صادق هستند، این صادقین در بهشت قرار می‌گیرند و خالد هستند. سپس خداوند می‌فرماید هم آن‌ها از خداوند راضی و هم خداوند از آنان راضی است که این‌ها عظمت کار را نشان می‌دهد.

خواجوی در ادامه گفت: مدت‌ها در خدمت این دو شهید بودم. در این ۷۰ سال زندگی ما نتوانستیم چیزی انجام بدهیم، ولی این عزیزان یک شبه ره صد ساله رفتند. بچه‌ها می‌آمدند مسجد پدرشان هم مرد خوشرو و مسجدی بود. از آنجایی که راه را خوب و درست انتخاب کرده بودند به جایی رسیدند که لیاقتش را داشتند.

برادران قرآنی که برای شهادت از هم سبقت گرفتند

مادر شهید نیز در ارتباط با فرزندانش گفت: مجید جلسه قرآن می‌گرفت و قرآن می‌خواند. ۱۶ دی داوود شهید شد. چند سال بعد هم مجید. آنقدر رفت و آمد تا در کربلای ۵ به شهادت رسید. چتد سال پیکرش برنگشت. مجید آخرین باری که به جبهه رفت، کسالت داشت، گفتم نرو مریض هستی، گفت باید به تکلیفم عمل کنم.

سال ۱۳۹۸ پیش از کرونا رهبر معظم انقلاب اسلامی به دیدار این خانواده شهید آمده بود. خواهر شهید در رابطه با آن دیدار تعریف کرد: از شبکه افق تماس گرفتند، نمی‌دانستیم قرار است رهبری بیایند. یک گروهی از ساعتی قبل آمد و اطلاع داد همه خواهرها و برادر‌ها باشند. گفتند پدر را هم از بیمارستان بیاورید، اما نمی‌توانستیم، چون تازه عمل شده بود، خواهرها و حاج محسن آمدند، اصلا باورمان نمی‌شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی آمدند و ساعتی پیش ما بودند. پدرم خیلی دوست داشت ایشان را ببیند، حتی بعد از اینکه کمی بهتر شد گفتند پدر را ببریم بیت، اما نشد.

برادران قرآنی که برای شهادت از هم سبقت گرفتند

رحیم قربانی در تکمیل صحبت‌های خواهر شهید گفت: اهتمامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دیدار خانواده شهدا دارند را بسیاری از مسوولین ندارند و این جای تاسف است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار